Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، روح‌انگیز جهان‌افروز، مسئول نشر آثار مشارکت بانوان در دفاع مقدس لرستان امروز، سی و یکم شهریور در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری شب شعر و خاطره با حضور زنان ایثارگر و بانوان فعال ستاد پشتیبانی جنگ با همکاری معاونت ادبیات حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، رونمایی از کتب تالیفی حوزه زنان و دفاع مقدس استان از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعزام بانوان راوی به مدارس و مراکز آموزش عالی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، کتاب و آثار هنرهای تجسمی و دستی با موضوع «زنان و دفاع مقدس» با همکاری دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ایستگاه‌های نقاشی و هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته در لرستان برگزار می‌شود.

جهان‌افروز با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا در تداوم انقلاب اسلامی، اضافه کرد: دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و بانوان ایثارگر، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوعات «همسران آسمانی»، نقش زنان در دفاع مقدس و حجاب و عفاف با مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره‌کل تبلیغات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی و مدارس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان، برگزاری همایش و جشنواره فرهنگی ورزشی دستگاه‌های اجرایی با عنوان معنویت، وحدت ملی خانواده و ورزش همگانی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مسئول نشر آثار مشارکت بانوان در دفاع مقدس لرستان افزود: تجلیل از پنج نفر از بانوان شاهد ایثارگر و دو نفر از خانواده‌های شهدای ورزشکار با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و امور بانوان استانداری، چاپ بروشور و طراحی سؤالات مسابقه فرهنگی توسط بسیج جامعه زنان سپاه استان لرستان، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و روایت‌گری خاطراتی از دوران دفاع مقدس بسیج جامعه زنان و مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش روایت‌گری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اضافه کرد: اعزام مبلغ و راوی به مراکز آموزش عالی و مقاطع مختلف تحصیلی مدارس آموزش و پرورش با همکاری مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، بسیج جامعه زنان، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس در لرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حوزه زنان و دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: در موضوع بودجه کارهای خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080396

دیگر خبرها

  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه