Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:59:49 GMT

طرح زوج و فرد فروش بازاریان را نصف کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۹۳۷

طرح زوج و فرد فروش بازاریان را نصف کرده است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: طرح زوج و فرد تردد خودروها، فروش بازاریان کرمانشاه را نصف کرده و آسیب زیادی به این قشر وارد کرده است.

حسین بیات در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با انتقاد از اجرای طرح زوج و فرد در  زمان روزهای اوج خرید بازار و ایام بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بازاریان کرمانشاه تمام سال منتظر این دو هفته بازگشایی مدارس هستند و درست در همین ایام طرح زوج و فرد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با اجرای این طرح بسیاری از مردم دیگر به سمت بازار نمی‌آیند و این امر فروش مغازه‌داران واقع در خیابان اصلی کرمانشاه را نصف کرده است.


عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، طرح زوج و فرد برای ایام قدیم مناسب بود که تمام مردم کرمانشاه خرید خود را از بازار خیابان مدرس انجام می‌دادند، اما اکنون مغازه‌های این خیابان رونق گذشته را ندارد.


به گفته بیات، اکنون بسیاری از مردم از بازارهای مسکن، الهیه، 22 بهمن و ... خرید می‌کنند و به نوعی بازار در کل شهر پراکنده شده و دیگر ازدحام زیادی در محدوده بازار  خیابان مدرس وجود ندارد.


عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به ادامه طرح زوج و فرد در شش ماهه دوم سال، یادآور شد: این طرح نیز کارشناسی شده نیست و به ضرر بازاریان است.


بیات عنوان کرد: در شش ماهه دوم سال که مدرسه‌ها باز و هوا سرد است، بازار به خودی خود خلوت است و ترافیک چندانی در محدوده خیابان مدرس نداریم که قرار باشد طرح زوج و فرد اجرا شود.


وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد برای شهر کرمانشاه که بازار آن فروش چندانی ندارد مناسب نیست، گفت: این طرح را باید در شهرهای بزرگ مانند تهران و سایر کلانشهرها اجرا کرد، نه در کرمانشاه با این بازار راکد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجرای طرح زوج و فرد بازار كرمانشاه استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر سنندج در تسخیر وانت‌های میوه فروش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،در اینکه برخی از این افراد بر اساس نیاز و برای تامین معاش به این کار اقدام می‌کنند حرفی نیست، اما برخی دیگر برای سود جویی اقدام به راه اندازی این شغل میکنند و یک نفر را با پرداخت دستمزد برای انجام این کار در نظر میگیرند، ولی به هر حال باید این مهم را در نظر داشت که تامین زندگی نباید به بهای آزار و اذیت و نادیده گرفتن حقوق دیگران صورت گیرد.
هرچند قیمت پایین فروش میوه توسط وانت بار‌ها نسبت به مغازه‌های شهر باعث ‏استقبال مردم شده و این امر موجب فعالیت ادامه دار وانت بار‌ها شده است، اما ازدحام ‏این میوه فروشان در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر منجر به ‏ایجاد ترافیک شده و تردد خودرو‌ها را ‏با مشکل مواجه کرده است موضوعی که شهروندان بار‌ها خواستار ساماندهی آن ‏شده اند.
پیشتر شهرداری سنندج بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، برنامه‌های مختلفی برای ساماندهی دستفروشان به ویژه وانت بار‌های فروش میوه در پنج نقطه از شهر سنندج ارائه داد، اما این معضل نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده و در نهایت آنچه که نصیب سیمای شهر شده شلوغی، آشفتگی، بی سر و سامانی خیابان‌ها و ترافیک است که از معضلات شهری محسوب می‌شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج از فعالیت۴۰۰ دستگاه وانت میوه فروشی در میادین اصلی سطح شهر یا بهتر است بگوئییم در همه معابر اصلی و فرعی خبر داد و گفت: امید است با همکاری و تعامل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی زمینه اجرای طرح ساماندهی و رفع مشکل ترافیک سطح شهر مرتفع شود، اما این نحوه سخن گفتن توپ انداختن در زمین یکدیگر است و در واقع خیابان‌های سنندج، در تسخیر وانت‌بار‌های میوه‌فروشی است که بدون توجه به اخطار‌های پلیس راهور و شهرداری، به کار خود ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد زور کسی به آنها نمی‌رسد.
بدون شک برای مقابله با این نوع کسب و کار باید همه جنبه‌های امر را مد نظر قرار داد از یک سو بهبود وضعیت اشتغال می‌تواند این پدیده را تضعیف کند و از سوی دیگر ارتقای فرهنگ شهروندی می‌تواند باعث بهبود وضع موجود گردد.
شاید اگر شهرداری مکان مناسب و مسقف و در دسترسی را برای این وانت‌بار‌ها در نظر بگیرد، بتوان مشکلات ترافیکی این نوع از فروش را برطرف کرد و از سوی دیگر رضایت مردم را نیز برای دسترسی به محصولات با قیمت مناسب کسب کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/ کدملی نخرید
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • معابر سنندج در تسخیر وانت‌های میوه فروش