Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این نکته ثابت شده که با پیروی از رژیم غذایی گیاهخواری، تجمع پلاک در رگ‌های خونی کاهش می‌یابد و خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی کم می‌شود و اگر حق انتخاب داشته باشیم، رژیم گیاهخواری از دیگر رژیم‌ها بهتر به نظر می ‌رسد.

درباره گیاه‌خواری تندوری‌هایی ورود دارد و شما مجبور نیستید کاملا مصرف گوشت را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر مصرف محصولات حیوانی را در رژیم خود کاهش دهید، شاهد ۴ مزیت عمده این تصمیم در زندگی خواهید بود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

گیاه خواران قلب سالمتری دارند

شواهد و مطالعات نشان میدهد که مصرف هرچه بیشتر گیاهان با حفظ سلامت قلب ارتباط مستقیم دارد. کسانی که غذاهای حاوی گوشت را کمتر مصرف میکنند، کمتر در معرض سکته مغزی و یا بیماریهای قلبی عروقی قرار میگیرند. البته در انتخاب رژیمهای غذایی که گوشت کمتری دارند باید دقت کنید؛ در این رژیمها از مصرف نوشابههای قندی، دانهها و غلات تصفیه شده مانند آرد سفید و برنج سفید، و سایر محصولات فراوری شده اجتناب کرده و آجیل، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید.

گیاه خواران لاغرترند

رژیم های غذایی گیاهی شاخص توده بدنی را در محدوده سالم نگه داشته و اندازه دور کمر و دور شکم را کاهش میدهند. میوهها و سبزیجات حاوی کالری کمتر و آب فراوان هستند. همین امر کمک میکند تا پیش از زیاده‌روی و اتمام غذا، احساس سیری کنید. چربیهای اشباع شده، چربیهایی سرشار از هیدروژن هستند. این چربیها در دمای اتاق جامدند. آنها را میتوان در گوشت و محصولات حیوانی از قبیل گوشت گوساله، کره، پنیر و لبنیات پرچرب و حتی در روغن نارگیل یافت. طبق تحقیقات علمی انجمن قلب امریکا، مصرف چربی‌های اشباع شده میزان کلسترول خون را افزایش میدهد. این افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را بالا میبرد. بنا به توصیه انجمن قلب آمریکا، از ۲۰۰۰ کالری دریافتی در روز، تنها ۱۳ گرم آن باید به چربیهای اشباع اختصاص یابد. علاوه بر این، خوردن ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزی، ۶ تا ۸ وعده غلات کامل، ۲ تا ۳ وعده لبنیات کم چرب و کمتر از ۱۸۰ گرم گوشت، طیور یا غذاهای دریایی در روز، اساس رژیم غذایی گیاهی را تشکیل میدهد.

گیاه خواران کمتر به سرطان مبتلا می شوند

رژیمهای غذایی گیاهی ممکن است سدی در برابر ابتلا به انواع سرطانها باشند. مطالعات نشان میدهد که فیبر، ویتامینها، مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی موجود در میوهها و سبزیجات، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را به میزان چشمگیری کاهش میدهند.

گیاهخواری، عمر کره زمین را افزایش میدهد

فراموش نکنید که پرورش حیوانات و دام، منابع طبیعی را به خطر می اندازد. طبق گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، ۲۷ درصد از کل آب‌های شیرین کره زمین، برای صنعت گوشت و لبنیات مورد استفاده قرار میگیرد. این در حالی است که بیش از ۱۲۰۰ گالن آب، برای تولید یک استیک ۲۳۰ گرمی مورد نیاز است. اما فقط ۸۰ گالن آب برای تولید ۳۰ گرم بادام لازم است.

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، کل فرآیند تولید گوشت از ابتدا تا انتها مقصر تولید تقریبا ۱۰ درصد کل گازهای گلخانهای در سراسر جهان است.

منبع: Livestrong

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گیاه خواری سلامت قلب سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سوران ایوبی اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید