Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@06:12:50 GMT

گیشه‌ی تابستان به روایت آمار و ارقام

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۱۳۴

تابستان ۹۸ با اکران ۱۸ فیلم، ۶۴ میلیارد تومان پول وارد چرخه سینما کرد و پرونده گیشه سه ماهه دوم سال هم بسته شد. ناطقان: این مقدار فروش در حالی برای گیشه سینماها رقم خورد که نسبت به میزان فروش سال‌های گذشته و با در نظر گرفتن افزایش بهای بلیت سینماها رقم قابل ملاحظه‌ای نیست. حال باید توجه کرد که با وجود نارضایتی سینماگران و سینماداران، چه تمهیداتی برای ادامه سال سینمایی در نظر گرفته خواهد شد؟

سینمای ایران در سه ماهه فصل تابستان با اکران  ۱۸ فیلم سینمایی از اول تیرماه تا پایان شهریورماه به فروش ۶۴ میلیاردی دست یافت و از مجموع فروش در این سه ماه، به تفکیک ۲۹ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان در تیرماه، ۲۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان در مردادماه و ۱۰ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان در شهریورماه فروش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرمای تابستان و سرمای سینما

با مقایسه آماری همین بازه زمانی در سال‌های قبل می‌توان مشاهده کرد که تابستان سال گذشته (۹۷)  گیشه سینما درآمدی حدودا ۶۲ و نیم میلیارد تومانی و سال ۹۶ بیش از ۴۵ میلیارد تومانی داشته است. این در حالی است که در سال ۹۸ تنها در ماه اول تابستان میزان فروش از دو سال قبل بیشتر بوده و در مرداد ماه کمتر از سال ۹۷ و در شهریورماه این آمار حتی کمتر از دو سال قبل خود یعنی سال ۹۶ بوده است.

ناگفته نماند که هر ساله انتظار می رود آمار فروش فیلم‌ها به دلیل افزایش قیمت بلیت‌های سینمایی افزایش پیدا کند اما با این اوصاف همانطور که ارقام نشان می دهند عایدی امسال سینما از گیشه فصل تابستان خود در زمان‌هایی، کمتر از سال‌های گذشته بوده است.

بهای بلیت سینماها در سال ۹۸ از ۱۵ هزار تومان در سینماهای مدرن، به ۲۰ هزار تومان (با احتساب ارزش افزوده) افزایش پیدا کرد البته با این شرط که در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه بهای بلیت به همان میزان قبل و تنها پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل بلیت سینماها افزایش قیمت داشته باشند.

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری برای بررسی آمار فروش این فصل داشته باشیم به جا است که به تعداد مخاطبانی که در این ماه‌ها به سینما آمده‌اند هم اشاره کنیم.

به طور مثال در شهریورماه که البته به جهت مقارن شدن با ایام ماه محرم چند روزی سینماها تعطیل شدند، حدود ۹۵۰ هزار نفر به سینما رفتند، این در حالی است که در سال ۹۷ یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر و در سال ۹۶ یک میلیون و ۸۸۵ هزار نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.

این مقایسه برای مردادماه هم نشان می‌دهد امسال با یک کاهش حدود یک میلیون نفری مواجه بودیم به این ترتیب که مردادماه امسال حدود دو میلیون نفر و در سال ۹۷ سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مخاطب داشتیم و در تیرماه امسال نیز با اختلاف کمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب و تیر ۹۷ دو میلیون و ۳۶۰ هزار نفر به سینما آمدند که نشان می‌دهد اگر شاهد افزایش فروشی هم در این ماه بودیم مهمترین علت آن همین افزایش بها بلیت سینماها است.

پرفروش‌ترین‌ها تابستان

فیلم سینمایی «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش با درونمایه‌ای کمدی و با بازی اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی، بهاره رهنما و ... بیشترین میزان فروش را از اکران این فصل به خود اختصاص داد و ۶ میلیارد تومان فروش داشت و حدود ۶۰۰ هزار نفر مخاطب آن شدند.

پس از آن دو فیلم «ایده اصلی» آزیتا موگویی و «قصر شیرین» سیدرضا میرکریمی با فروشی بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی با اختلاف فروش کمی در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. این دو فیلم که هر دو در جشنواره سی‌وهفتم فجر هم حضور داشتند در زمان اکران روی پرده سینماها هر کدام حدود ۲۸۰ هزار مخاطب را به سینما جذب کردند.

کم‌فروش‌ترین‌های تابستان

فیلم سینمایی «صدای منو می‌شنوید؟» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی که اکرانش را از ۶ شهریورماه آغاز کرد پس از گذشت چند روز نمایش روی پرده به کف فروش نرسید و در نهایت توانست حدود سه میلیون و ۳۱۴ هزار تومان فروش داشته باشد که کمترین میزان فروش فیلم از ابتدای سال نیز برای همین اثر بوده است.

قبل از آن فیلم سینمایی «برمودا» به کارگردانی رهبر قنبری قرار دارد که آن هم اکرانش را از ۶ شهریورماه آغاز کرده و حدود ۳۵ میلیون تومان فروش داشته و اکنون در سینماهای محدودی اکرانش را ادامه می‌دهد. همچنین فیلم «کروکودیل» با حدود ۵۱ میلیون تومان فروش در رتبه بعدی قرار دارد. البته این اثر به تازگی روی پرده رفته و اگر کف فروش را رعایت کند، می‌تواند اکرانش را در ماه آینده ادامه دهد.

تنها یک فیلم در تابستان سهم کودکان شد!

با وجود اینکه سرگروه‌ها موظف به اکران دست‌کم یک فیلم کودک هستند اما در این فصل تنها یک فیلم که مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان باشد اکران شد و احتمالا همه سهم موظفی خود را برای باقی سال گذاشته‌اند. این در حالی است که مدارس در فصل تابستان تعطیل و فرصت مناسبی بود تا خانواده‌ها بتوانند همراه با فرزندان خود به سینما بروند. بر این اساس فیلم سینمایی «تپلی و من» ساخته حسین قناعت تنها فیلم اکران شده در این بازه زمانی بود که پس از حدود دو ماه اکران تا پایان شهریورماه بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروش داشت و ۱۵۲ هزار نفر مخاطب آن بودند.

بازیگران و گیشه سینما

حمید فرخ نژاد که از بازیگران شناخته شده سینما است از ابتدای امسال با بازی در آثار مختلف چندین بار روی پرده رفته است اما برخلاف سال‌های گذشته تمام آثاری که او در آن‌ها نقش افرینی کرده آنچنان پرفروش نشدند. فرخ نژاد اکنون با فیلم سینمایی «چاقی» راما قویدل روی پرده سینما است و  پیش از آن فیلم‌های «دخترشیطان» قربان محمدپور و «سامورایی در برلین» مهدی نادری را روی پرده داشت که البته سامورایی حدود ۶ میلیارد فروش داشت و به نسبت دو فیلم دیگر اقبال بیشتری به دست آورد.

محسن تنابنده هم در این فصل هم فیلم سینمایی «قسم» را به عنوان کارگردان روی پرده برد، در فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» یه عنوان بازیگر و در کاراکتر یک پناهنده افغان ایفای نقش کرده است. مهناز افشار هم که در فیلم «قسم» تنابنده نقش اول را بازی می‌کند، اکنون و در اواخر تابستان فیلم «شاه کش» را هم روی پرده دارد.

نوید محمدزاده هم از دیگر چهره های شناخته شده و پر طرفدار سینمایی بعد از بازی و اکران فیلم «متری شیش و نیم» سعید روستایی در بهار که استقبال بسیار خوبی از آن شد و تا کنون در شش ماهه نخست سال با بیش از ۲۷ میلیارد تومان فروش، پر فروش ترین فیلم سینمایی بوده با نقش آفرینی در فیلم «سرخپوست» با فروش ۱۴ و نیم میلیارد تومانی در بین پنج فیلم پرفروش نیمه نخست سال قرار گرفت.

از دیگر بازیگرانی که دو فیلم روی پرده دارند علی مصفا است. او اکنون با دو اثر «چاقی» و «مردی بدون سایه» روی پرده سینماها است.

سینماهای پرفروش

10 سینمای پر فروش به ترتیب از دهمین سینما: پردیس سینمایی اطلس مشهد با ۴ میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی چارسو با چهار میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی ملت با چهار میلیارد تومان فروش، هنر شهر آفتاب شیراز با پنج میلیارد تومان  فروش، پردیس هویزه مشهد با پنج میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی مگامال با پنج میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۶ میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی ایران مال با هشت میلیارد تومان فروش، پردیس سینمایی آزادی با هشت میلیارد تومان فروش و در رتبه اول با اختلاف فروش بسیار زیادی پردیس سینمایی کوروش با ۲۱ میلیارد تومان فروش قرار دارند. در بین این ۱۰ سینما، تنها سه سینما سهم شهرستان‌ها است که دو سینما در مشهد و یک سینما در شیراز قرار دارد.

آثار صدر جدول 6 ماهه نخست سال

پنج فیلم سینمایی «دختر شیطان»، «زهرمار»، «ما همه با هم هستیم»، «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد»  اکرانشان را در خردادماه آغاز کردند و نمایش‌شان در تابستان هم ادامه داشت. حتی به دلیل داشتن مخاطب، برخی از آن‌ها تا شهریورماه هم روی پرده بودند. در بین این پنج اثر، فیلم «شبی که ماه کامل شد»  بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد که تا پایان تابستان و با توجه به تمامی ۳۷ فیلم اکران شده از ابتدای سال با فروش ۱۸ میلیارد تومانی در رتبه چهارم قرار دارد و سپس فیلم «سرخپوست» نیما جاویدی یا فروش ۱۴ میلیاردی در رتبه پنجم جدول فروش سینما در شش ماهه ابتدایی سال جای گرفتند.

رده بندی سنی

نکته قابل توجه در اکران‌های این فصل تاکید بر رده‌بندی شدن فیلم‌ها بود و به این ترتیب فیلم‌های «شاه ‌کش»، «کروکودیل»، «کلوپ همسران»، «مردی بدون سایه»، «روسی»، «سرکوب»، «کار کثیف»، «شبی که ماه کامل شد» و ... در این فصل با محدودیت سنی روی پرده رفتند. حال باید دید آیا این اعمال محدودیت‌ها علاوه بر ایجاد نوعی آرامش روانی برای مخاطب و خانواده بر میزان فروش آثار هم تاثیرگذار خواهد بود؟

لازم به ذکر است که اعداد و عناوین مندرج در این جدول مربوط به اکران فیلم‌ها در کل کشور است و با استناد به سامانه فروش سینمای ایران و سینماتیکت گردآوری و تنظیم شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: تابستان ، فروش ، گیشه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تابستان فروش گیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب

چرا یک ارگان سینمایی رسمی با تبریک سالروز تهیه‌کننده‌ای که نخستین فیلم بدون حجاب را با پروانه ساخت رسمی ساخته، عملیات سفیدسازی او را برعهده می‌گیرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - روز گذشته موزه سینما با انتشار پستی، تولد «غلامرضا موسوی» تهیه‌کننده سینما را تبریک گفت. او نخستین فعال سینمایی پس از انقلاب است که موفق شد فیلمی بدون حجاب رسمی و عرفی را با دریافت پروانه ساخت، تولید و در جشنواره فیلم برلین از آن رونمایی کند.

اما این تهیه‌کننده از چه جایگاهی برخوردار است که می‌تواند با چنین سابقه‌ای که بسیار متاخر است از سوی یک نهاد سینمایی مهم مورد تقدیر واقع شود؟

بررسی تقدیر از ریاست شورای عالی تهیه‌کنندگان به بهانه روز خبرنگار در موزه سینما(مرداد ۱۴۰۱) نشان می‌دهد برخلاف رویکرد سلبی در قبال جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده برادران لیلا) پروژه تطهیر این تهیه‌کننده کلید خورده است. با این اوصاف به تبع مسیر ساختار شکن این تهیه‌کننده، ساختن آثاری خارج از چهارچوب‌های عرفی به تدریج باب خواهد شد.

فعالان سینمایی که پست تمجیدآمیز موزه سینما را دنبال کرده‌اند، در گروه‌های مختلف سینمایی این سئوال را مطرح می‌کردند چرا «سعید روستایی» به دلیل اظهار نظر درباره زیر بار نرفتن اصلاحیه‌های فیلمش که با حجاب رسمی ساخته شده، همراه تهیه‌کننده‌اش روانه دادگاه شدند، اما هیچ مقام سینمایی و قضایی از مهمترین شریک کمپانی فیلمیران انتقاد نمی‌کند و موزه سینما پروژه عادی سازی او را کلید می‌زند.

غلامرضا موسوی سال‌هاست ریاست شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما را یدک می‌کشد و در واقع سکاندار مهم یکی از اصناف سینمایی محسوب می‌شود. آیا رویکرد تمجیدآمیز موزه سینما یک پالس به سایر اعضای صنفی شورای عالی است که موسوی ریاست آن را یدک می‌کشد؟ اگر سایر تهیه‌کنندگان به پیروی و تبعیت رئیس صنفشان با پروانه رسمی ساخت فیلمی بدون حجاب عرفی تولید کردند، می‌توان به آنان خرده گرفت؟

روایت کیک محبوب و کیک‌های قبلی سردبیر سیاسی سابق کیهان

«کیک محبوب من» که چندی قبل در جشنواره فیلم برلین از آن رونمایی شد، فیلمی مشترک از بهتاش صناعی‌ها و همسرش است که تهیه‌کنندگی آن را غلامرضا موسوی برعهده دارد. فیلمی که با اخذ پروانه نمایش موفق شد، نخستین اثر سینمایی بدون حجاب رسمی را تولید و روانه جشنواره فیلم برلین کند.

در نخستین‌ روزهای اعلام حضور این فیلم در جشنواره فیلم برلین، سازندگان(صناعی‌ها- مقدم) بیانیه‌ای صادر کردند و در متن آن اشاره شد که ممنوع الخروج هستند و در مصاحبه دیگری ادعا کردند د که این فیلم در ستایش زن، زندگی و آزادی ساخته شده است.

احتمالا اگر سعید روستایی به اندازه چهار پاراگراف فیلمسازان تحت حمایت موسوی، چنین ادعایی را درباره برادران لیلا مطرح می‌کرد، با احکام سنگین‌تری مواجه می‌شد.

تهیه‌کننده فیلم در این فستیوال کاملا جهت‌دار و سیاسی علی رغم ادای سازندگان که ممنوع الخروج هستند، در سالن نمایش فیلم حضور داشت و در پایان فیلم همراه خالقان این اثر را تشویق می‌کرد. با این حال لازم به یادآوری است که سازندگان «برادران لیلا» با حاشیه‌ای به مراتب کمتر از «کیک محبوب من» روانه قضاوت‌های قضایی - سینمایی سنگینی شدند.

پس از آنکه فستیوال برلیناله به پایان رسید تهیه‌کننده فیلم بیانیه‌ای‌ را بدین شرح منتشر کرد: فیلم سینمایی " کیک محبوب من " به تهیه کنندگی اینجانب با رعایت همه اصول قانونی، شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. اما درباره این فیلم که نسخه نهایی آنرا هیچکس در داخل کشور ندیده، مطالبی مبتنی بر اطلاعات نادرست منتشر شده، به همین جهت، برای آگاهی عموم توضیحات کوتاهی را لازم می دانم :

۱-"کیک محبوب من" روایت زندگی زنی تنها و مسن است که در مقطع ۷۰ سالگی تصمیم می گیرد زندگی جدیدی را تجربه کند.

۲- پیش تولید فیلم در تیر آغاز و طی ماههای مرداد و شهریور ۱۴۰۱ ادامه یافت. برنامه فیلمبرداری بر اساس سن خانم مسن فیلم که در خانه زندگی طبیعی خودش را دارد، در زمان پیش تولید برنامه ریزی شد.

۳- خانم بازیگر (شخصیت) فیلم در تمام صحنه های خارج از منزل، با حجاب است و در صحنه های خارج از خانه حتی یک پلان بی حجاب ظاهر نمی شود. بنابراین " قانون حجاب " کاملا رعایت شده است.

۴- در صحنه های داخلی منزل شخصیت زن فیلم، با توجه به سن وی که هفتاد ساله است و در فیلم نیز عنوان می شود، از ظرفیت های که برای خانمهای مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم. با این همه برای احتیاط بیشتر در این صحنه ها، برای خانم بازیگر از کلاه گیس هم استفاده شد.

بنابراین موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده و اما، از ظرفیت هایی که در این زمینه برای بانوان مسن وجود دارد، استفاده کرده ایم.

ضمنا برخی تصورکرده اند که ما به دو شکل باحجاب و بی حجاب فیلمبرداری کرده ایم. فیلم یک بار، اما بشکل فوق و با در نظر گرفتن قوانین، اما با استفاده از ظرفیت های فقهی فیلمبرداری شده است.

و سرانجام اینکه فیلم در جشنواره برلین هم به شکل مورد اشاره نمایش داده شد.

با این بیانیه تمام حواشی این فیلم و اصل مسئه ساختارشکنی توسط متولیان نادیده گرفته شد، تجربه نشان می‌دهد این دست فیلم‌ها، برای مخاطب هدف داخلی تولید نمی‌شود و اغلب این آثار برای جشنواره‌های جهانی و پخش‌کننده‌های بین‌المللی ساخته می‌شود و نمایش عمومی (اکران در سالن سینماها) دغدغه اصلی پدیدآورندگان نیست. این نخستین باری نیست که تهیه‌کننده مذکور چنین فیلمی می‌سازد و با فضاسازی از مهلکه حاشیه‌ها می‌گریزد.

موسوی با قصیده‌ گاو سفید، چگونه همه را سیاه کرد؟

«کیک محبوب من» دومین همکاری مشترک غلامرضا موسوی با زوج مقدم - صناعی‌هاست. این مثلث در سال ۱۳۹۸ فیلمی تحت عنوان «قصیده گاو» را ساختند که روایت آن درباره قاضی است که به اشتباه حکم اعدام صادر می‌کند و برای اینکه از عذاب وجدانش کاسته شود با همسر محکوم وارد رابطه می‌شود.

فیلم با نظر منفی دادستانی وقت کل کشور توقیف می‌شود اما در فستیوال‌های بین‌المللی فراوانی شرکت کرده و در نهایت در مجاری غیررسمی منتشر می‌شود. به سادگی می‌توان حدس زد که جوایز نقدی که این فیلم با به چالش کشیدن قضات قوه قضائیه در فستیوال‌های جهانی کسب کرده، چند برابر هزینه‌های تولید فیلم است، چون سازندگان تن به انتشار رایگان آن در فضای غیررسمی دادند.

اما مهمترین حاشیه قصیده گاو سفید حضور این فیلم در جشنواره اورشلیم است که این حضور با تغییر مدیریت سینمایی تقارن پیدا کرد. فیلم به سادگی در جشنواره رژیم جعلی شرکت کرد و تهیه‌کننده بار دیگر با فرافکنی پیامدهای حضور در این جشنواره را نپذیرفت. اما مهمترین حاشیه قصیده گاو سفید حضور این فیلم در جشنواره اورشلیم است که این حضور با تغییر مدیریت سینمایی تقارن پیدا کرد. فیلم به سادگی در جشنواره رژیم جعلی شرکت کرد و تهیه‌کننده بار دیگر با فرافکنی پیامدهای حضور در این جشنواره را نپذیرفت.

تهیه کننده فیلم پس از آنکه اعتراض‌ها به همکاری با جشنواره اورشلیم بالا گرفت در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«دیشب خبرنگار خبرگزاری صبا تماس گرفت و گفت فیلم قصیده گاو سفید در جشنواره اورشلیم نمایش داده می شود. گفتم خبر را هم اکنون از شما شنیدم. فیلم پخش کننده بین المللی دارد و بعید نیست آنها با خط قرمزهای ما آشنا نیستند فیلم را مجوز حضور داده باشند. با اقای بهتاش صناعی ها تماس گرفتم، او هم بی خبر بود و تعجب کرد. گفت ما هنگامی که دربخش مسابقه برلین بودیم هم از مسئولان جشنواره خواستیم برای این کشور لینگ نگذارند که قابل دسترسی است.

قرار شد ایمیلی به پخش بین‌المللی فیلم بنویسیم و توضیح بخواهیم و همچنین درخواست کنیم فیلم از این جشنواره خارج شود. با توجه به تعطیل یکشنبه و تفاوت ساعت کار، امیدوارم بزودی نتیجه روشن شود.»

پس از این اتفاق مدیران وقت سینما پیگیر ماجرای «قصیده گاو سفید» نشدند و موسوی بازهم موفق شد برای یک همکاری مشترک دیگر با زوج فیلمساز، پروانه ساخت دریافت کرد و آن را بدون حجاب رسمی ساخت.

با این اوصاف معادله فعالیت‌های موسوی زمانی با مجهول‌های بیشتری مواجه می‌شود که متولیان علی رغم تمامی حواشی سیاسی سازندگان، در پیامد ساخت و نمایش قصیده گاو سفید، در جشنواره‌ای کاملا قدغن، به سادگی پروانه ساخت «کیک محبوب من» را صادر کردند.

اما نکته مهمتر این است که چرا یک ارگان سینمایی رسمی با تبریک سالروز تهیه‌کننده‌ای با کارنامه‌ای که توصیف شد، عملیات سفیدسازی او را برعهده می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • نبض گیشه سینمای ایران در اکران نوروزی و فروردین‌ماه ۱۴۰۳