Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با کارگران هپکو و سایر شرکت‌هایی که کارگران آنها ماه‌ها دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند، مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این وزارتخانه پیگیر آزادی کارگران بازداشتی هپکو بوده و پیگیر‌ی‌ها تا رفع  بازداشت از همه کارگران  ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علت تشدید بروز مشکلات در هپکو عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، گفت: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید تصمیم گرفته‌اند تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید دو هزار و چهارصد دستگاه ماشین آلات هپکو را عملیاتی نماید و این مهم باید انجام شود تا مشکلات حل و فصل شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، افزود: دستور ریاست  محترم جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت هپکو امیدواری را در دل کارگران ایجاد نموده است که امیدواریم به سرانجام  برسد.

یاوری با بیان اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک ملی نسبت به پرداخت پنجاه میلیارد تومان  تسهیلات برای حل مشکلات هپکو اقدام نماید، گفت: در صورت تحقق پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار دارد و باتوجه به تعیین مدیرعامل جدید از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل می‌بایستی برنامه تولید و کار را اعلام نماید.

وی ادامه داد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی و حفظ و تثبیت اشتغال، اقدامات قانونی خود را در مورد هپکو انجام داده است و کماکان و مستمراً امورات مرتبط را پیگیری می‌نماید. هیچ کارگری به خاطر طلب حقوق و تامین معیشت خانواده‌اش نباید بازداشت شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس ویژه معاونت علمی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حکم انتصاب سنگسری آورده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم، جنابعالی را به عنوان بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب می‌کنم.

بازرسی و نظارت بر عملکرد کلیه ارکان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با نگاه بر پیشگیری و مقابله با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و عوامل بروز فساد و آسیب شناسی آنها، جلوگیری از تعارض منافع و پیگیری تحقق شفافیت مالی و ارائه گزارش‌های جامع و دوره‌ای بازرسی در تعامل با سایر بخش‌ها از جنابعالی انتظار می‌رود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مردمی خواستارم.»

سنگسری که دانش‌آموخته دکتری کارآفرینی است، مسوولیت‌های متعددی از جمله بازرس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو شورای سیاستگذاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و عضویت هیئت مدیره شرکت‌های پتروشیمی شازند و سیراف را در سابقه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازرس ویژه معاونت علمی منصوب شد
  • اعتبار بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار واگذار شد
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی