Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:20:56 GMT

جشن شکوفه‌ها در مدارس سیستان و بلوچستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۱۴۹

جشن شکوفه‌ها در مدارس سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در ۳ هزا رو ۶۰۰ مدرسه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۹۵ هزار دانش آموز پایه اول در سیستان و بلوچستان همزمان با نواختن زنگ شکوفه ها در کلاس درس می نشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا رخشانی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته جمعیت کلاس اولی ها در سیستان و بلوچستان ۴ درصد افزایش داشته است، افزود:  همچنین امسال ۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هم در مقاطع مختلف در سیستان و بلوچستان جذب شده اند.

وی خواستار حفظ و گسترش ارتباط اولیاء دانش آموزان با مربیان مدارس شد و ادامه داد: دوره ابتدایی یکی از دوره های مهم زندگی دانش آموزان است ا همین رو نیازمند همکاری اولیاء با مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جشن شکوفه‌ها هرساله و به منظور آشنایی نوآموزان با فضای جدید کلاس و مدرسه یک روز پیش از آغاز رسمی کلاس‌ها برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حذف مدارس خشت و گلی هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته تعداد مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان از ۲۱۰ کلاس به ۱۶۰کلاس کاهش یافته است.

کد خبر 4725205

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جشن شکوفه ها بازگشایی مدارس زاهدان هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه عاشورا بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند

رئیس فرهنگستان زبان گفت: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟