Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش firstpost بیماری آلزایمر رایج‌ترین نوع زوال عقل یا دمانس و یک اصطلاح بر‌ای توصیف علت از دست دادن حافظه و مهارت‌های تفکر است. ویژگی بارز آلزایمر، خراب شدن تدریجی حافظه است. این بیماری منجر به کوچک شدن مغز و مرگ سلول‌های مغزی می‌شود.

هیچ ماده غذایی یا مکملی وجود ندارد که نقش جادویی برای حفظ سلامت مغز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در عوض طیف وسیعی از الگو‌های غذایی برای محافظت از مغز در برابر بیماری‌های مرتبط با سن از قبیل: آلزایمر پیشنهاد شده است.

مصرف کالری کمتر: شروع وعده‌های غذایی با خوراکی‌های سبک و مبتنی بر گیاهان و یا تمرکز بر بشقاب‌های کوچک تر، به شما در کاهش وزن کمک می‌کند. گفتنی است که افزایش وزن خود یکی از عوامل خطر ابتلا به آلزایمر محسوب می‌شود و آنهم از طریق بیماری‌هایی مانند آپنه خواب، فشار خون بالا و دیابت.

مصرف حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات در طول روز: مصرف سبزیجات یک راه عالی برای کند کردن زوال شناختی در افراد ۶۵ سال و بالاتر است. مطالعات ثابت کرده اند کسانی که در روز ۴ وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات تازه مصرف می‌کنند، ۴۰ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر آسیب‌های شناختی و بیماری آلزایمر قرار دارند.

استفاده از ادویه جات: گیاهان و ادویه جات و اضافه کردن آن‌ها به مواد غذایی به جای نمک و روغن، یک راه امن برای پیشگیری از آلزایمر است. ادویه جات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند و مطالعات نشان داده اند که کورکومین موجود در زردچوبه برای مثال خطر ابتلا به سرطان، آرتروز، افسردگی و آلزایمر را کاهش می‌دهد. فقط یک چهارم قاشق چای خوری از ادویه جات و مصرف آن‌ها دو بار در روز قند خون ناشتا را نیز کاهش می‌دهد و این برای مبتلایان به دیابت ۲ که در معرض خطر ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر هستند، مهم است.

اجتناب از گوشت‌های فراوری شده: برخی از ترکیبات مضر در گوشت‌های فراوری شده از قبیل: بیکن و سوسیس باعث ایجاد تغییرات خطرناک در مغز می‌شوند و تنها راه حفاظت از مغز، اجتناب از مصرف این نوع گوشت‌ها است.

مصرف ماهی آب‌های سرد یک بار در هفته: اسید‌های چرب امگا ۳ در ماهی به منظور کاهش التهاب در سراسر بدن توصیه شده است. مطالعات نشان داده اند کسانی که حداقل یک بار در هفته ماهی می‌خورند، ۶۰ درصد نسبت به کسانی که گه گاه و به ندرت ماهی مصرف می‌کنند، کمتر است.

مصرف آجیل و دانه ها: این محصولات علاوه بر اسید‌های چرب امگا ۳، حاوی دوز مناسبی از سلنیوم، و ویتامین E. هستند؛ دو ماده مغذی مهم در ترویج سلامت مغز. گردو در این میان خوراکی محافظ مغز است و اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به منظور کاهش خطر ابتلا به آلزایمر سودمند است.

نوشیدن چای، چند فنجان در روز: چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.

مصرف قهوه: کافئین اگرچه در شب مزاحم خواب محسوب می‌شود، اما مصرف آن در صبح و اوایل بعد از ظهر در برابر بیماری آلزایمر محافظت ایجاد می‌کند. به گفته محققان مصرف ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز با بهبود حافظه و جلوگیری از زوال شناختی مرتبط است.

مصرف شکلات تیره: این نوع شکلات در برابر آسیب‌های اکسیداتیو در بدن محافظت ایجاد می‌کند ضمن این که حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است و با بهبود جریان خون به مناطق مختلف مغز ارتباط دارد.


منبع:آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلزایمر پیشگیری از آلزایمر موادغذایی کالری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند