Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:33:55 GMT

تظاهرات مصری‌ها برای برکناری سیسی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۲۵۶

تظاهرات مصری‌ها برای برکناری سیسی ادامه دارد

با ادامه تظاهرات مصری‌ها و درخواست برای برکناری رئیس جمهور مصر در برخی از شهرهای این کشور، مسئولان مصری تدابیر امنیتی در قاهره را تشدید کرده و موج بازداشت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

تظاهرات گسترده‌ای در شهر سوئز مصر برگزار شد و معترضان در این شهر شعارهایی علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس مصر برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرده و برخی از خیابان‌های منتهی به میدان تظاهرات را مسدود کرد.

شهر المحله الکبری در استان الغربیه مصر نیز برای دومین روز متوالی شاهد تظاهرات برای برکناری سیسی بود.

در شهر نجع حمادی در استان قنا نیز برای اولین بار از زمان آغاز اعتراضات اخیر، راهپیمایی گروهی از جوانان برپا شد.

جوانان شرکت‌کننده در این راهپیمایی شعارهایی علیه دولت سیسی سر داده و خواستار تغییرات کلی شدند. بر اساس تصاویری که برخی از فعالان مصری منتشر کردند، پلیس این کشور تعدادی از جوانان شرکت‌کننده در این راهپیمایی را بازداشت کرد.

در شهر پورت سعید نیز معترضان با سر دادن شعارهایی ضمن درخواست برای برکناری سیسی، وخامت شرایط معیشتی در این کشور را محکوم کردند.

در نیویورک نیز ده‌ها مصری در مقابل محل اقامت سیسی در این شهر تظاهراتی به پا کرده و کناره‌گیری او و محاکمه‌اش به همراه مسئولانی که در پرونده‌های فساد و تصرف در اموال عمومی دست دارند، خواستار شدند. سیسی برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است. آنها پلاکاردهایی در محکومیت موارد نقض حقوق بشر در این کشور و بازداشت هزاران معترض و سرکوب تظاهرات‌ها در دست گرفتند.

در مقابل برخی از حامیان سیسی در همان مکان تظاهراتی در حمایت از او به راه‌ انداخته و شعارهایی در تقدیر از عملکرد و دستاوردهای او سر دادند.

همچنین تعدادی مصری‌های ساکن واشنگتن در مقابل کاخ سفید تجمع کرده و شعارهایی در محکومیت سیسی سر دادند، آنها علاوه بر برکناری سیسی، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند حمایت‌های خود از سیسی را متوقف کند.

علاوه بر این مصری‌های ساکن شهر تورنتو در کانادا نیز با برپایی تجمعی اعتراضی علیه سیسی، سیاست‌های او را محکوم کرده و از تظاهرات‌هایی که از روز جمعه در سراسر مصر به پا شده، حمایت کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه سیسی، برکناری او را خواستار شدند.

هیئت کل اطلاعات مصر به عنوان اولین واکنش رسمی قاهره نسبت به اعتراضات فعلی در این کشور، با انتشار بیانیه کوتاهی از خبرنگاران رسانه‌های جهان خواست در بازتاب مسائل و تحولات مصر، به اصول حرفه‌ای و متعارف بین‌المللی پایبند باشند.

این در حالی‌ است که رسانه‌های مصری تظاهرات روز جمعه در استان‌های مختلف این کشور و در رأس آنها قاهره را نادیده گرفته‌اند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا

(تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا

دیگر خبرها

  • میلان آماده برکناری استفانو پیولی در انتهای فصل؛ پائولو فونسکا گزینه جدید روسونری
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • دفاع جانانه مجری مصری از ایران: از آبرویش دفاع کرد
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه
  • اندیشمند مصری: حمله ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست/ تهران نشان داد که از پاسخ هراسی ندارد
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد