Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@09:23:15 GMT

ساخت مثانه مصنوعی در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۳۶۱

رییس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساخت مثانه مصنوعی و کاندوئیت برای اولین بار در ایران خبر داد. ناطقان: دکتر محمدکاظم آقامیر با بیان این که حدود چهار سال و نیم بر روی طراحی و ساخت مثانه مصنوعی فعالیت کرده‌ایم، گفت: تکنولوژی‌های مختلفی برای ساخت مثانه مصنوعی به کار گرفته می‌شوند؛ مثلا موادی چون سیلیکون که ماده‌ای است بر بدن واکنشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مثانه از عناصری با تکنولوژی بالا ساخته شده است.

وی افزود: در مراحل پیشرفته سرطان مثانه مجبور می‌شویم مثانه را از بدن بیمار خارج کنیم. در دنیا و در ایران روال بر این است که پس از خارج کردن مثانه از بدن فرد مبتلا، از روده‌ها مثانه ساخته می شود یا یک کاندوئیت از روده ساخته شده و به پوست و مجرا متصل می‌شود. با ساخت کاندوئیت ومثانه مصنوعی دیگر نیاز نیست که از روده‌ها استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: بهترین کار این است که از وسیله‌ای استفاده شود که هم زمان عمل را کاهش دهد و  هم از روده‌ها استفاده نشود چرا که دستکاری روده عوارض خود را دارد. با استفاده از مثانه مصنوعی یا کاندوئیت، پزشکان از استفاده از روده بیمار برای ساخت مثانه بی‌نیاز می‌شوند.

آقامیر با بیان این که این نخستین‌بار است که در ایران کاندوئیت و مثانه مصنوعی طراحی وساخته می‌شود، گفت: این تکنولوژی در حال طی مرحله مدل حیوانی است و پس از آن مراحل مختلف انسانی را خواهد گذراند. در دنیا ایده‌هایی در رابطه با ساخت مثانه مصنوعی وجود داشته و عمومی نشده است اما تغییراتی که ما در ساخت این مثانه مصنوعی اعمال کردیم برای نخستین‌بار در جهان رخ داده است. همان طور که می‌دانید ثبت یک اختراع در صورتی انجام می‌شود که اختراع نوآوری‌هایی نسبت به اختراعات قبلی داشته باشد که این پروژه مرحله ثبت خود را با موفقیت طی کرده و ثبت اختراع را دریافت کرده است. منبع: ایسنا برچسب ها: ساخت ، مثانه مصنوعی ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ساخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

یک مرد بلژیکی با یک بیماری متابولیک بسیار نادر که باعث می‌شود بدنش الکل تولید کند، اتهام رانندگی در حالت مستی علیه خود را در روز گذشته در دادگاه رد کرد.

به نقل از اس‌ای، این مرد ۴۰ ساله ثابت کرد که مبتلا به سندرم تخمیر خودکار(ABS) است که باعث تخمیر کربوهیدرات‌ها در معده‌اش می‌شود و بر اثر آن، سطح اتانول در خون او افزایش می‌یابد و در نتیجه علائم مسمومیت الکلی برای وی ایجاد می‌شود.

به نقل از ویکی‌پدیا، نشانگان تخمیر خودکار یا خودآبجوسازی(Auto-brewery syndrome) یک وضعیت پزشکی نادر است که طی آن مقادیر مستی‌زای الکل اتانول توسط فرآیند تخمیر درون‌زاد در دستگاه گوارش ساخته می‌شود. علت این حالت، وجود نوعی مخمر به نام «ساکارومایسس سرویزیه» در دستگاه گوارش است.

پژوهش‌های اخیر نشان داده که باکتری «کلبسیلا نومونیا» هم قادر است کربوهیدرات‌ها را در درون روده به الکل تبدیل کند و بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی در فرد را تسریع نماید. این حالت ممکن است در مبتلایان به «سندرم روده کوتاه» در پی برداشت قسمتی از روده رخ دهد که طی آن کربوهیدرات جذب‌ نشده، تخمیر می‌گردد.

پس از گزارش رسانه‌های بلژیکی در مورد این رویداد، وکیل این مرد این پرونده غیرعادی را در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرد.

وی گفت که دانشمندان بر این باورند که تعداد موارد ABS در جهان کمتر از حد واقعی آن برآورد شده است و در حال حاضر تنها حدود ۲۰ نفر در سراسر جهان به طور رسمی مبتلا به این بیماری شناخته شده‌اند.

او تاکید کرد که موکلش که هویتش را فاش نکرده است، پس از آزمایشات انجام شده توسط سه پزشک، مدرکی مبنی بر ابتلای خود به ABS به دادگاه ارائه کرده است و دادگاه تشخیص داده که تبصره عوامل پیش‌بینی نشده در قانون در مورد این مرد اعمال می‌شود و او را از اتهام رانندگی در حالت غیر عادی بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی تبرئه کرده است.

ادعای ابتلا به این سندرم تاکنون چندین بار برای دفاع در برابر اتهامات رانندگی در حین مستی مطرح شده‌ است، اما از آنجایی که تاکنون قضات دادگاه، چنین دفاعیاتی را نپذیرفته و احکام زندان برای این رانندگان صادر کرده‌ بود، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به این وضعیت در راندن وسایل نقلیه بسیار محتاط باشند، چرا که در برخی کشورها این رانندگان را به ‌دلیل بالا بودن میزان الکل خونشان دستگیر می‌کنند.

گفتنی است که نوع خاصی از این وضعیت نیز در کسانی که اختلالات کبدی دارند، رخ می‌دهد که در آنها کبد نمی‌تواند الکل را به ‌درستی تجزیه و دفع کند. در این افراد، حتی اگر مقدار الکل تولیدی در روده‌ها بسیار ناچیز باشد باز هم «سندرم تخمیر خودکار» رخ می‌دهد و حالت مستی در فرد دیده می‌شود.

این مرد بلژیکی نیز پس از آنکه پلیس در آوریل ۲۰۲۲ وسیله نقلیه‌اش را متوقف کرد و با ثبت ۰.۹۱ میلی‌گرم الکل بر لیتر در هوای تنفسی او، وی را جریمه کرد و دوباره یک ماه بعد هنگامی که نفسش حاوی ۰.۷۱ میلی‌گرم الکل بر لیتر بود، دادگاهی شد.

حد قانونی وجود الکل در خون در کشور بلژیک ۰.۲۲ میلی‌گرم در ازای هر لیتر هوای بازدمی است که با سطح ۰.۵ گرم الکل در هر لیتر خون مطابقت دارد.

این مرد پیش از این در سال ۲۰۱۹ با وجود اعتراض به عدم مصرف مشروبات الکلی، جریمه نقدی شده بود و گواهینامه رانندگی او نیز تعلیق شده بود.

گفتنی است که او قبل از جریمه شدن توسط پلیس از ابتلای خود به این سندرم نادر بی اطلاع بوده است.

اکنون این مرد به توصیه پزشکان از یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات پیروی می‌کند تا معده‌اش الکل بیشتری تولید نکند.

دادستان نیز در دادگاه از او درخواست کرده است که از هرگونه نوشیدنی الکلی پرهیز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • خیاطی در عصر دیجیتال: هوش مصنوعی و ربات‌ها در خدمت صنعت پوشاک (فیلم)