Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:31:24 GMT

عربستان ناتوان از تحویل نفت سبک به مشتریان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۶۳۹

 شرکت نفتی آرامکو عربستان به پالایشگاه JXTG نیپول‌اویل و انرژی ژاپن اعلام کرده که احتمالاً تغییراتی در تحویل محموله‌ها خواهد داد. این مسأله نگرانی درباره اینکه آیا عربستان توانایی عرضه نفت خام را خواهد داشت، بیشتر کرده است. 

اخبار اقتصادی-شرکت نفتی آرامکو یک هفته پیش توسط 10 پهپاد یمنی مورد حمله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مؤسسه نیکی به نقل از JXTG اعلام کرد: شرکت نفتی آرامکو دلیل تغییر گرید نفتی تحویلی به پالایشگاه‌های ژاپن را اعلام نکرده است. این شرکت نفت تحویلی خود را از نفت سبک به نفت سنگین و متوسط تغییر می‌دهد.

مقامات JXTG مشکوک هستند که شرکت آرامکو زمان بیشتری را نسبت به آنچه که برای سولفورزدایی از این پالایشگاه انتظار می‌رفت داشته باشد. عملیات سولفورزدایی برای تولید نفت خام با گرید سبک که در تولید بنزین و گازوئیل سبک استفاده می‌شود کاربرد دارد. 

رویترز به نقل از منابع و آمارهای پالایشگاه‌های رفینیتو و کپلر اعلام کرد: حداقل سه سوپرتانکر که این هفته نفت خام از عربستان برای چین و هند بارگیری کرده نفت خود را از گرید سبک به سنگین تغییر داده است و از خریداران آسیایی خواسته شده که محموله‌های خود را با تأخیر ببرند و از سپتامبر و اکتبر گرید نفت خود را تغییر دهند.

در 14 سپتامبر حمله پهپادهای یمنی به پالایشگاه‌های بقیق و خریص به عنوان بزرگترین پالایشگاه‌های جهان آتش گسترده‌ای ایجاد و خسارت زیادی وارد کرد که تولید نفت این کشور را به نصف رساند. تولید نفت آرامکو به واسطه این حملات 5.7 میلیون بشکه کاهش یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان نفت آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز ۵ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با فروش مرزی فرآورده‌های نفتی که طی سال گذشته در ماهیرود انجام شد حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از ۲۵ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حق‌العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اضافه کرد: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی