Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@10:50:41 GMT

سرلیست تندرو‌ها آماده ورود به شورای شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۷۸۴

سرلیست تندرو‌ها آماده ورود به شورای شهر اصفهان

خرداد؛ درحالی به یک سالگی بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز نزدیک می‌شویم که اصفهان قربانی دیگر شورا‌های اصلاح طلب کلانشهر‌های کشور است. مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان در پی شکایت مدیرکل اطلاعات اصفهان به حبس محکوم شده و سرلیست اصولگرایان تندرو عملا جای او را در شورا گرفته است.
حدود شش ماه است که مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی و عضو شورای شهر اصفهان از حضور در جلسات شورا منع شده اما هفته‌های گذشته تحولات جدیدی در شورای این کلان شهر اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورای شهر اصفهان که ۲ سال گذشته فتح‌الله معین را در صندلی ریاست خود جای داده بود با نبود مقدری رای کافی برای نشاندن معین بر صندلی ریاست شورای شهر را به دست نیاورد تا کار به دست افرادی بیافتد که به اندازه مقدری و معین، حاضر به هزینه دادن برای شورای شهر نیستند.
معین که استانداری دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد، در این مدت مقابل فشار‌ها مقاومت کرده و هرگز اجازه نداده فردی به جای مقدری معرفی شود؛ اما در نبود مهدی مقدری دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب «سازمان عدالت و آزادی» بر کرسی شورای شهر، جا برای جولان احزابی که تمایل بیشتری به تعامل با جریان های دیگر داشتند، باز شد.
حال در نبود معین بر مصدر ریاست شورا، علیرضا نصر اصفهانی رییس جدید شورای شهر اصفهان، در نامه ۲۶ شهریورماه خود به فرمانداری این شهر، از غیبت ۶ ماهه مقدری در جلسات شورای شهر اصفهان خبر داده تا مقدمات ورود «رضا امینی» به ترکیب شورا را فراهم کند.
رضا امینی عضو تندروی سابق شورای شهر اصفهان به خبرگزاری فارس گفته «اطلاع دارم نفر اول (عباس مقتدایی) از عضویت علی‌البدل استعفا داده و فرمانداری نیز با این استعفا موافقت کرده است. با این حساب بنده عضو بعدی علی‌البدل هستم که در صورت خارج شدن یک نفر از شورای شهر، باید عضو جایگزین شود. تا جایی که اطلاع دارم پرونده عضو تعلیق شده شورای شهر در مرحله اجرای احکام است. در صورت نهایی شدن این حکم آماده ورود به شورای شهر هستم.»
این اتفاقات، اما همگی در حالی رخ داده که بعضی رسانه‌ها از بازداشت فردی به نام اختصاری «جیم» در اصفهان خبر می‌دهند؛ فردی که گفته می‌شود حکم «عیسی شریفی» دوران شهرداری اصولگرایان در اصفهان را داشته و همانطور که شریفی، عنصر نامطلوب شهرداری قالیباف معرفی می‌شود، آقای «جیم» نیز ظاهرا عنصر نامطلوب شهرداری اصفهان در دوران شهرداری اصولگرایان بوده است.
اصلاح‌طلبان روزی که دور جدید شورا را آغاز کردند، میثاق‌نامه‌ای امضا کردند مبنی بر اینکه هیچ یک از اعضا برای مسوولیتی به جز عضویت در شورای شهر، از جمع‌شان جدا نشود تا مبادا کرسی‌هایی که به‌سختی از چنگ رقیب خارج شده، بار دیگر به دست آن‌ها بیافتد. حالا، اما اصولگرایان راه نفوذ به شورا‌های شهر را یاد گرفته‌اند. امینی عملا به‌جای مقدری، وارد شورای شهر اصفهان شده است.
یک سال از سی‌ام شهریورماه ۹۷ که مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز بازداشت شد، گذشته است. بازداشت حاجتی درحالی رخ داده بود که محمود میرلوحی و ناهید خداکرمیدر تهران، مهدی مقدری در اصفهان،  غلامعلی سفید و سپنتا نیکنام در یزد،  خلیلی اردکانی در کرج، امیر شهلا در مشهد و شکور اکبرنژاد در تبریز با شکایت برخی نهاد‌های خاص، راهی دادگاه و دادسرا شده بودند.
یک سال پس از بازداشت حاجتی، سرانجام اصولگرایان یک کرسی شورای شهر شیراز را به دست آورند و محمد تقی تذروی فرمانده پیشین سپاه شیراز، جایگزین منتخب مردم در شورای شهر شیراز شد.
اما ظاهرا این پایان ماجرا نبود. به نظر می رسد جذابیت کرسی‌های شورای شهر برای اصولگرایان بیش از اینهاست و حالا نوبت به اصفهان رسیده است. باید دید قربانی بعدی کدام عضو شورای کلانشهر‌های ایران است.
برچسب ها: شورای شهر اصفهان

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟

سایت عصر ایران در نقد تند و صریح خطاب به علی مطهری، مواضع اخیر او درباره نوروز را به چالش کشیده و آورده است؛ به یاد آوریم که خانواده رهبر فقید انقلاب  در هر دو نوبت درگذشت حاج سید احمد خمینی درآستانه نوروز ۷۴ و همسر امام در نوروز ۸۹ مراسمی برگزار نکردند تا به عید آسیب نرسد و نوروز را پاس داشتند. حالا آقای مطهری می گوید نباید عید می‌داشتیم! نه برادر!‌ نوروز تعطیل بردار نیست. نه زیر موشک باران صدام حسین و نه جنایات اسراییل در غزه.

«متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و در ایران هم همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.»

بنابر گزارش عصر ایران، اینها را آقای علی مطهری گفته که در نوبت اخیر انتخابات تأیید صلاحیت شده بود تا بلکه کمی نرخ مشارکت بالا برود چون با عقاید مشعشع فرهنگی او مشخص بود قادر به جلب و جذب آرای اقشار خاکستری جامعه و تغییر چیدمان نیست و بخت موفقیت نداشت و البته خود نیز اعلام کرده بود اصلاح طلب نیست.

این نوشته به قصد آن است که از ۱۰ منظر مدعای آقای مطهری بررسی و قلم بطلان بر آن کشیده شود:

۱. قبل و بعد نوروز چه؟/ حملات اسراییل به غزه از نیمه مهر ۱۴۰۲شروع شد یعنی قریب ۶ ماه قبل از عید و نوروز ۱۴۰۳ و این یعنی نوروز مزاحم هیچ اقدامی برای تقبیح و توقف آن نبوده است! اگر ایده و طرحی درباره غزه داشتید قبل از عید هم ۵ ماه و نیم وقت و فرصت داشتید والبته اگر خدای ناکرده ادامه یابد بعد از نوروز هم دارید و نوروز هرگز مانع و رادع شما نیست. این گوی و این میدان! مگر این که یگانه ایده شما تبدیل عید به عزا باشد!

۲. جشن هویتی نه سور دربرابر سوگ/ فرموده‌اند: امسال اصلا نباید عید می‌داشتیم. همین جمله نشان می‌دهد ایشان درک دقیقی از نوروز ندارد و آن را تنها به مثابه «عید» در مقابل «عزا» تصور کرده در حالی که نوروز یک آیین/جشن هویتی است. چه، ایرانیان دیر زمانی است در پاس‌داشت آن اصرار دارند تا بگویند اگرچه نیاکان ما اسلام را پذیرفتند اما هویت فرهنگی خود را نباختند و استقلال و پیشینه و بیشینه فرهنگی خود را پاس می‌داریم.

تصور علی مطهری از نوروز اما به مثابه شادی کودکانه در برابر سوگ است و احتمالا ناشی از نگاه ایدیولوژیک و محدود بودن مطالعات فرهنگی او است ولی بهتر است با جلوه‌های دیگر فرهنگی این سرزمین و مهم ترین آنان همین نوروز هم آشنا شوند که در مقاله زیبا و درخشان استاد دکتر پرویز ناتل خانلری منعکس است که در همان سال تولد ایشان - ۱۳۳۶- در مجله سخن منتشر شد:

«مسلمان شدن ایرانیان به ظاهر پیوند ایشان را با گذشته دراز و پرافتخارشان برید. همه چیز در این کشور دیگرگون شد و به رنگ دین و آیین نو درآمد. هرچه نشانه و یادگار گذشته بود، در آتش سوخت و بر باد رفت. اما یاد روزگار پیشین مانند سمندر از میان آن خاکستر برخاست و در هوای ایران پرواز کرد.

بیش از آنچه ایرانیان رنگ بیگانه گرفتند، بیگانگان ایرانی شدند. جامه‌ی ایرانی پوشیدند، آیین ایرانی پذیرفتند، جشن‌های ایران را برپا داشتند و پیش خدای ایران زانوی ادب بر زمین زدند.

از بزرگانی مانند فردوسی بگذریم که گویی رستخیز روان ایران در یک ‌تن بود. دیگران که به ظاهر جوش و جنبشی نشان نمی‌دادند، همه در دل، زیر خاکستر بی‌اعتنایی اخگری از عشق ایران داشتند

نظامیِ مسلمان -که ایران باستان را آتش‌پرست و آیین ایشان را ناپسند می‌داند- آنجا که داستان عدالت هرمز ساسانی را می‌سراید، بی‌اختیار حسرت و درد خود را نسبت به تاریخ گذشته ایران بیان می‌کند و می‌گوید:

جهان ز آتش‌پرستی شد چنان گرم
که بادا زین مسلمانی تو را شرم»

۳. جشن در ورزشگاه آزادی/ در گرماگرم بحث غزه و جنایات اسراییل همین دیروز ( ۷ فروردین ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی جشن بزرگ مولود نیمه رمضان برگزار شد. موضع ایشان چیست؟ برای امام حسن علیه‌السلام هم نباید به خاطر قربانیان مظلوم غزه جشن می‌گرفتند یا فقط نوروز مد نظرشان است؟

۴. تلاش های قطر/ این ادعا که کشورهای اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند نیز نادرست است. چرا که درست در همان روز که این سخن را گفتند قطر در حال میانجی‌گری برای آتش‌بس بود.

۵. سفره هفت سین در جبهه‌های جنگ/ همه به خاطر داریم که نوروز ۶۴ و نوروز ۶۷ زیر بمباران و موشک باران صدام حسین بود. ایرانیان آن دو نوروز را هم تعطیل نکردند و رزمندگان ایرانی در جبهه های جنگ هم سفره هفت سین می گسترانیدند.

آن قدر عید نوروز برای مردم ما مهم است که تلاش های مرحوم شیخ ابوالقاسم خزعلی برای جای‌گزینی عید غدیر به جای نوروز هرگز به جایی نرسید و خوش بختانه فرزندان هم پی گیر نیستند. آقای مطهری البته به دنبال جای‌گزینی نیست وتنها امسال را گفته ولی باب این امر را می گشاید اگرچه محکوم به شکست است.

۶. رفتار خانواده امام/ چون اسراییل به غزه ظلم کرده ما از جشن هویتی خود دست بکشیم؟ به یاد آوریم که خانواده رهبر فقید انقلاب در هر دو نوبت درگذشت حاج سید احمد خمینی درآستانه نوروز ۷۴ و همسر امام در نوروز ۸۹ مراسمی برگزار نکردند تا به عید آسیب نرسد و نوروز را پاس داشتند. حالا آقای مطهری می گوید نباید عید می‌داشتیم! نه برادر!‌ نوروز تعطیل بردار نیست. نه زیر موشک باران صدام حسین و نه جنایات اسراییل در غزه.

۷. اولین عید/ در سنت ایرانی وقتی کسی سوگوار است در عید به دیدار او می‌روند و می‌گویند اولین عید اوست. یعنی عید را باز تعطیل نمی‌کنند. این را که دیگر باید ایشان بداند.

۸. در حال و هوای قبل/ مشکل علی مطهری این است که نمی‌تواند خود را از پیله‌های فرهنگی که گرد خود تنیده رها کند در حالی که فضای فرهنگی جامعه کاملا تغییر کرده و این در نوع پوشش زنان و دختران و ناله و شِکْوه های صادق کوشکی درباره رفتار مردم در رمضان امسال کاملا هویداست. بر کوشکی البته حرجی نیست ولی آقای مطهری که خود را «صدای ملت» می داند باید قدری بیشتر دقت کند و منتقد ملت نباشد.

۹. ادای شادی زیر فشار تورم/ علی آقای مطهری خیال نکند مردم خیلی سرخوش‌اند. این همه سفر در واقع بیشتر جا به جایی در جاده‌هاست و به خانه اقوام و زادگاه رفتن و گرنه با این قیمت‌ها مجال اقامت در هتل و رستوران رفتن از کثیری از ایرانیان سلب شده و به واقع شاد نیستند و ادای شادی را درمی‌آورند و با این نگاه منظور جناب مطهری تامین شده است! به جای این حرف ها چهار تا محل اقامت درست می کردند. عید را عزا کردن هنر نیست. مردمان افسرده و درگیر غم نان را شاد کردن هنر است!

۱۰. رقبای ماهواره‌ای/ وقتی پیمان جبلی و وحید جلیلی هم کوتاه آمده اند و صدا و سیما تکانی خورده علی مطهری چه می‌گوید؟ اصلا تصور کنید عید ۱۴۰۳ عزا اعلام می شد و تلویزیون هم از صبح تا شب مرثیه پخش می کرد. مردم جامه سیاه می پوشیدند و در مقابل تلویزیون گریه و زاری می کردند یا سراغ کانال های دیگر می‌رفتند؟! با این نگاه ایده علی آقای مطهری با مصالح امنیتی هم سازگار نیست چون اگر به هوای عید تلویزیون داخلی را تماشا کنند لا به لا و در زیر نویس در جریان غزه قرار می گیرند ولی جم و شب خیز و ایران اینترنشنال که چنین نمی‌کنند.

به مقاله دکتر ناتل خانلری بازگردیم که ۶۰ سال قبل از وزیر دانشمند کنونی آموش و پرورش، سکان‌دار فرهنگ فرزندان ایران بود:

«کدام ملت دیگر را می‌شناسیم که به گذشته خود، به تاریخ باستان خود، به آیین و آداب گذشته خود بیش از این پای‌بند و وفادار باشد؟ این جشن نوروز که دو سه هزار سال است با همه آداب و رسوم در این سرزمین باقی و برقرار است، مگر نشانی از ثبات و پایداری ایرانیان در نگه داشتن آیین ملی خود نیست؟

نوروز یکی از نشانه‌های ملیت ماست. نوروز یکی از روزهای تجلی روح ایرانی است. نوروز برهان این دعوی است که ایران، با همه‌ی سال‌خوردگی، هنوز جوان و نیرومند است.»*

دیگر خبرها

  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • آمادگی منطقه ۸ اصفهان برای اسکان اضطراری مسافران در شب‌های بارانی
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • مسافران نوروزی برای اسکان به اماکن سرپوشیده هدایت می‌شوند
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است
  • پروازهای رشت از فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد
  • جودوکار مازندرانی در اردوی تیم‌ ملی