Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@17:15:09 GMT

کلاهبرداری 700 میلیونی با اسکیمر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۹۰۱

کلاهبرداری 700 میلیونی با اسکیمر

یک باند اسکیمرکه در تهران فعالیت می کردند ، متلاشی شد .

سردار " وحید مجید " رئیس پلیس فتا ناجا  اظهار داشت:یکی از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد؛ "در اوایل تیر ماه سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابم بدون اینکه خریدی در فضای مجازی انجام داده باشم به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

---

وی ادامه داد:پرونده در دستور کار ماموران فتا تهران بزرگ قرار گرفت، نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی در هاله‌ای از ابهام بود تا اینکه ماموران متوجه شدند متهم لوازم یدکی خریده است و با استفاده از کارت شاکی با خرید لوازم یدکی با خودروی وانت محل را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا ناجا بیان کرد:راننده وانت بار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن دعوت به پلیس، در اظهاراتش بیان داشت "بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم"، در همین حین پرونده‌های مشابهی به دست پلیس رسید و مشخص شد تمامی شاکیان در یک میوه فروشی واقع در امیریه تهران که در حال حاضر تخلیه است، خرید انجام داده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است، با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم یدکی آن محدوده هویت خریدار بنام (ع - خ) شناسایی شد، مطرح کرد: نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای دستگیر و در همان ابتدا اعتراف کرد که کارگر فردی بنام (آ – ه) هستم و او کارت را به وی تحویل داده است، در ضمن اجناس خریداری شده نیز درب مغازه نامبرده قرار دارد.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده کاراگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار به نام (م - ه) در پرونده حضور دارد، وی در سال ۱۳۹۷ دستگیر شده و در حال حاضر با تامین وثیقه صادره آزاد است؛ در این خصوص نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر شد و اقرار کرد "با یکی از دوستانم به نام (ن - آ) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می‌کنیم. "

وی در ادامه از دستگیری نامبرده ضمن هماهنگی با مراجع ذی صلاح در محله اندیشه خبر داد و گفت:در بررسی‌های فنی یک سری سر نخ‌هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد.

رئیس پلیس فتا ناجا اضافه کرد: متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد "یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده من می‌باشد به طوری که دستگاه اسکیمر را در اختیار (آ - ه) قرار می‌دهم و پس از کپی شدن کارت‌ها وی دستگاه را به من بر می‌گرداند و در مرحله بعدی کارت‌های شهروندان را رایت می‌کردم و مجددا آن‌ها را توسط افرادی نقد می‌کردیم. "

سردار مجید عنوان کرد:ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد کثیری مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع دانشگاهی به همراه هولوگرام مربوطه، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه هنوز فردی دیگر که کارت‌های شهروندان را در محله امیریه کپی می‌کرد، دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد وی به نام (ی - ز) به همراه همسر خود خارج از تهران می‌باشند، در این حین ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل متهم تعدادی کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از ۲۰۰ نفر در آن نوشته شده بود کشف شد.

سردار مجید ادامه داد نامبردگان دستگیر و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن‌ها حدود ۱۲۰ کارت بانکی چاپ شده، بیش از ۵ فقر کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و پس از بررسی دستگاه‌ها مشخص شد اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی در آن موجود بوده که آماده چاپ شدن هستند.

وی از دستگیری ۴ متهم در این خصوص خبر داد و گفت: با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها ۱۲ فقره پرونده در حال حاضر موجود می‌باشد که تمامی مبالغ آن بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال است./ میزان

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین احمدی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از وی توسط فردی سودجو، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس مشخص شد مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه‌گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده، آشنا شده است.

وی بیان کرد: در ادامه شاکی با اعتماد بی‌جا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی حین تحقیقات، شکایت‌ها و مرجوعه‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش وعده پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف همچون راه‌اندازی کلینیک‌های خصوصی، کارگاه‌های تولیدی و... دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد وتحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی