Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی تنها» امروز (یکشنبه)‌ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در شرایط سخت کنونی که تامین ارز مواد اولیه، ماشین‌آلات و غیره تولید تایر به دشواری انجام می‌شود، شاهدیم مسئولان به جای حمایت از تولید داخل، به فکر توسعه واردات هستند.

به گفته این مقام صنفی، اینکه وزارت صنعت در این شرایط حامی واردات شده، جای تعجب و سوال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره وی به نامه ای است که در روزهای گذشته از سوی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت تهیه و به دفتر وزیر ارسال شده که در آن کاهش تعرفه تایرهای سواری درخواست شده است. این نامه از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

هرچند هنوز موضوع یاد شده در کارگروه تنظیم بازار مطرح نشده و مطابق شنیده‌ها جلسه تنظیم بازار قرار است هفته آینده برگزار شود، اما سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران می‌گوید: مشکل تولید تایر سواری چیست که چنین تصمیماتی راجع به آن اتخاذ می شود؟

وی معتقد است ستاد تنظیم بازار برای رفع مشکلات بازار راهی جز واردات بلد نیست و این رویه سال گذشته در خصوص تامین تایرهای سنگین نیز دیده شد که در نهایت شاهد بودیم تایر از هر نوعی در بازار وارد شد، به طوری که حتی انجمن واردکنندگان تایر نیز به مخالفت با پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان پرداخت.

تنها ادامه داد: برخی شرکت‌های داخلی برای تولید سالیانه ۳۰۰ هزار حلقه تایر سنگین درخواست ۲۰ میلیون دلار ارز داشتند، اما به آنها اختصاص نیافت، این در حالی است که برای واردات این نوع تایرها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافت.

سخنگوی انجمن صنعت تایر یادآور شد: به طور نمونه در مقایسه با پنج ماهه پارسال ۲۲ درصد رشد تولید تایر پرایدی ملاحظه می‌شود، این در حالی است که بیشترین اختلاف قیمت بازاری و نرخ کارخانه ای را در همین تایر شاهد هستیم.

وی اضافه‌کرد: به جای اینکه مشکلات بازار و توزیع تایر را بررسی کرده و ببینیم منافع چه فرد یا افرادی درگیر آن است، با باز کردن درهای واردات، ارز کشور را در اختیار کارگران چینی قرار می دهیم.

به گزارش ایرنا، در چهار ماهه اول امسال ۱۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۱۵ حلقه انواع تایر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی نشان می‌دهد.

میزان تایرهای تولید شده در این مدت ۷۳ هزار و ۸۵۸ تن بود که در مقایسه با پارسال افت ۱۵ درصدی داشته است.

پارسال ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ تن لاستیک خودرو در کشور تولید شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی برای تولید لاستیک در کشور

میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت:برنامه تولید لاستیک  برای امسال ۲۳ میلیون حلقه یا معادل ۱۵۰ هزار تن است، به دنبال توسعه برنامه‌های صادراتی هستیم و تلاش داریم تا مجوز‌های لازم را به موازت تامین لاستیک بازار داخل دریافت کنیم.

او افزود:سیاست‌های ارزی برای صنعت تایر تاکنون از سوی وزارت صمت مشخص نشده است، تایرسازان نیز پیگیر تامین ارز برای خرید مواد اولیه هستند. صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد خبر کاهش عرضه رینگ‌های پرمصرف ۱۳، ۱۴ و ۱۵، گفت: رینگ‌های ۱۴ و ۱۵ هر چقدر که نیاز باشد در شرکت‌ها موجود است و در بازار نمایندگی‌ها دارند. اصلا ما به دلیل این که تجمع رینگ‌های ۱۴ و ۱۵ به ویژه ۱۵ زیاد شده به مشکل خورده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • عضو اتاق بازرگانی:بانک مرکزی درحمایت ازتولید نمره قبولی گرفت
  • نیاز ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی برای تولید لاستیک در کشور