Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد هراتی مدیر کشت و صنعت انابد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: قرارداد تلقیح مصنوعی با عنوان تعیین و تأیید دام‌های مولد مورد نظر برای هم‌زمان‌سازی و تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی منعقد شده است.
او به‌ نژادی و خالص‌سازی گله‌ها را از جمله رویکرد امضاء این قرارداد عنوان و تصریح کرد: بهبود عملکرد و راندمان تغذیه‌ای، زایشی و تولیدمثلی و همچنین کیفیت لاشه برای دوره پرواربندی دام، بخشی دیگر از اهداف این مهم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کشت و صنعت انابد گفت: علاوه بر این، می‌توان به ایجاد نژاد جدید و مشاوره برای اجرای بهتر و دقیق‌تر عملیات اصلاح نژاد برای هر دوره و ارتقاء و به‌روزسازی واحد‌های دامداری این کشت و صنعت اشاره کرد.
هراتی درباره مفاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند افزود: بر اساس این قرارداد در وهله نخست تعداد ۲۰۰ رأس دام مولد مطلوب برای کار اصلاحی گزینش و تفکیک شده‌اند.   او تصریح کرد: در ادامه نیز اقداماتی نظیر سونوگرافی برای تعیین آبستن و یا غیر آبستن بودن دام‌ها، اسفنج‌گذاری برای هم‌زمان‌سازی و تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی و مشاوره اختصاصی در راستای اجرای دقیق طرح مربوط به هر دوره قبل و بعد از زایمان انجام خواهد شد.
مدیر کشت و صنعت انابد با اشاره به دستاورد‌های طرح مذکور گفت: امید است در سال رونق تولید و با هدف بهبود عملکرد و ارتقاء چندین صفات در هر دام، این طرح را در سایر گله‌ها نیز اجرایی کنیم و شاهد پیشرفت، استفاده بهینه و افزایش راندمان تولید در این واحد‌ها باشیم.
هراتی افزود: این مجموعه در حال حاضر ۳ هزار رأس دام داشتی، هزار رأس پرواری و بالغ بر ۴۰۰ بره شیری دارد که این ارقام روزانه در حال افزایش است.   او تصریح کرد: این مجموعه تلاش کرده تا طی برنامه‌ریزی مناسب، گام‌های مثبتی در خصوص پایداری و توسعه پرورش دام‌های مزیت‌دار و انجام تغییرات برای ایجاد صفات اقتصادی در دام‌ها با توجه به نیاز بازار بردارد.   انتهای پیام//ج.ر     انعقاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند بین کشت و صنعت انابد و مرکز اصلاح نژاد کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در زمینه‌های ارتباطات فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما در پارک فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش بنیانی که محصول آن‌ها به سطح بلوغ مناسبی رسیده است میزبانی و حمایت می‌کنیم.

زارع پور بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی «پیام» نیز یک بسته حمایتی برای شرکت‌هایی که محصولی با فناوری بالا تولید می‌کنند پیش بینی کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فضایی نیز ما شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند را به شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بزرگترین قرارداد را با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ماهواره منعقد کردیم و امسال نیز این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع پورگفت: در حوزه پست نیز ما مرکز نوآوری پست را داریم که در تولید خدمات جدید و سرویس‌های جدید چندین شرکت دانش بنیان برای شرکت ملی پست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی