Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام افزایش ۴۰ درصدی در دپو دارو، تجهیزات و ملزومات در پوشش امدادی و درمانی اربعین ۹۸، از پیش بینی حضور۳ میلیون زائر و ثبت نام ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا کنون، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر «محمودرضا پیروی» با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران در عملیات درمانی و امدادی اربعین ۹۸، گفت: در مجموع اربعین امسال هلال احمر در ۶۰ بیمارستان، مرکز درمانی، پایگاه و چادرهای درمانی به زائران در پیاده روی اربعین ارائه خدمت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به بازشدن مرز خسروی  سه پایگاه نیز در این مسیر برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران در نظر گرفته شده است.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام به کارگیری ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴۲ آمبولانس در کربلا، حله، نجف، کاظمین ، اظهار کرد: ۸ دستگاه خودروی اتوبوس آمبولانس به همراه ۶۴ نفر شامل پزشک، پرستار، نجاتگر و راننده و ۴۲ دستگاه خودروی آمبولانس به همراه ۸۴ نفر نجاتگر و راننده برای ارائه خدمت به زائران در اربعین به کار گرفته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال بین ۲ هزار ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کادر درمان اربعین به عراق اعزام می‌شوند، گفت: بر این اساس کادر درمانی شامل پزشک متخصص، مترجم عرب زبان، پزشک عمومی، امدادگر، پرستار خانم، ۱۵۸ تکنسین دارویی، ۴۰ کارشناس بهداشت، ۱۰ کارشناس انفورماتیک، ۵۸ نیروی خدمات ۸۴ نفر پذیرش و ۱۴۲ نفر نیروی اورژانس ۱۱۵ در کادر درمانی به راهپیمایان ارائه خدمت خواهند کرد.

 

دکتر پیروی همچنین با تشریح برنامه های سازمان امداد و نجات، مدت زمان اجرای طرح سازمان را ۲۱ روز و از شنبه ۱۳ مهر تا جمعه ۳ آبان دانست و گفت: ایجاد ۴ قرارگاه مرزی اربعین در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، استقرار نمایندگان جمعیت هلال احمر در طول طرح در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه، استقرار ۴ تیم عملیاتی در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۳۸ دستگاه خودروی عملیاتی (کمک دار) در قرارگاههای مرزی، استقرار ۳۶ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی و موتورلانس در قرارگاههای مرزی، استقرار ۹۴ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاههای مرزی، استقرار ۴ دستگاه خودروی ارتباطات(تیپ یک) در قرارگاههای مرزی، استقرار ۴ فروند بالگرد در قرارگاههای مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه از جمله این اقدامات است.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: همچنین ۴۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی مراسم و ۸۰ پایگاه بین شهری استانهای معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی در آماده باش بوده و ۹۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز فعال است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طراز اسلامی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی هفته دفاع مقدس کانون های مساجد رژه نیروهای مسلح اربعین حسینی دفاع مقدس پیروی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۴٠٠ نیروی امدادی و عملیاتی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رضا فلاح شامگاه _یکشنبه، بیست‌وششم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت هشدارهای صادره از سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق جنوب و شرق، ۴٠٠ نیروی امدادی و عملیاتی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پیام‌های هشدار، اطلاع‌رسانی و آماده‌باش در سراسر استان انجام شده است، افزود: ۵۵ پایگاه امدادونجات، مراکز پیام، تیم واکنش سریع، آنست و هم چنین شعب هلال احمر در سطح استان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه تجهیزات امدادی تقویت و به‌روزرسانی شده است، تصریح کرد: آماده‌باش جدی به رؤسای شعب و تیم‌های عملیاتی شهرستان‌های جنوب و شرق استان داده شد و هشدار مناطق در معرض خطر با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران و خانه‌های هلال اعلام شده است.

کد خبر 744588

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • آماده باش هلال احمر برای وقوع سیل در استان کرمان
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران + ویدئو
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران | ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم | وضعیت مجروحان را ببینید
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت