Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:10:10 GMT

بی عدالتی در دانشگاه شیراز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۶۸۹

بی عدالتی در دانشگاه شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش هایی از این نامه آمده است: از ابتدایی‌ترین وظایف مجموعه مدیریت یک دانشگاه ساماندهی شایسته عوامل تحت‌امر خود به گونه‌ای است که در این میان تعدی و ظلمی که شان انسانی عوامل خدوم و البته دانشجویان را خدشه‌دار می‌کند، رخ ندهد. ولیکن در کمال تاسف وضعیتی که دانشگاه شیراز در آن قرار داشته و دارد فرسنگ‌ها به دور از وضعیتی است که شایسته آن است؛ تا آنجا که پربیراه نیست اگر این وضعیت، «فاجعه» توصیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای توصیف قدری از این فاجعه می‌توان به ناخشنودی شدید دانشجویان دانشگاه شیراز از نادیده انگاشتن کرامت انسانی خویش و داستان سه‌استاد اخراجی دانشکده مهندسی را به یاد آورد که لکه سیاهی است در تاریخ دانشگاه شیراز و از خاطرها پاک نخواهد شد.

 هنوز با موارد پیشین که به اندکی از آن‌ها اشاره شد کنار نیامده‌ایم که در کمال شگفتی و البته تاسف شاهدیم که از نسل جدید بی‌عدالتی‌ها و اتفاقات عجیب و غریب در دانشگاه شیراز پرده برداشته می‌شود. بی‌عدالتی‌هایی که این بار انتهای آن‌ها، نه با فراری‌دادن مغزها، نه با تحمیل انزوا به اساتید انقلابی، نخبه و مستقل، بلکه با مرگ چند انسان همراه شده است.

 یکی از آخرین مصادیق این رویه غلط و فاجعه‌بار در دانشگاه شیراز، از آن موارد منحصربه‌فرد و کم‌نظیری است که کمتر مجموعه‌ای همچون دانشگاه شیراز می‌تواند به خود ببیند. خلاصه کلام در یک جمله اینگونه است که انتهای ماجرای دادخواهی یکی از اساتید دانشگاه شیراز، دکتر پویان چنگیزی، در نهایت بدون حتی یک رسیدگی درخور و حداقلی، به مرگ ختم شده است. 

 در زمانی که دو تن از اعضای هیئت علمی این بخش، درباره‌ قتل و خودکشی و انجام اعمال شنیع دیگر درباره سایر اعضای بخش صحبت می‌کنند و با همه چیزِ آن بخش شوخی‌های وقیح و شرم‌آور می‌کنند؛ چه نظارتی از سوی مدیریت دانشگاه به رفتار آنان صورت می‌گیرد؟ اصولا آیا نظارتی بر اعضای هیئت علمی من‌جمله از جانب دانشجویان میسر است!؟ یا اینکه اینان اربابانی نظارت ناپذیرند!؟

 گلایه‌ها و شکایات دکتر چنگیزی و ادعاهای ایشان روشن است و بسیاری از فعالیت‌های افراد دیگر نیز آشکار و روشن. به جای پاک کردن صورت مسأله به هوای «ایجاد جوی آرام و بدون تنش»، شایسته است به شکلی شفاف و روشن به فسادها و زدوبندهای درون‌گروهی و نیز پرونده‌سازی‌ها و تخریب‌ها و باندبازی‌ها رسیدگی شود و با متخلفان برخوردی مناسب صورت گیرد.

برخوردهای امنیتی بیجا، نه‌تنها عزم دانشجویان را برای عدالتخواهی و مطالبه‌گری سست نخواهد کرد بلکه به اهتمام آنان در این مسیر خواهد افزود و درصورت تکرار رفتارهای اینگونه در مقابل خواسته‌های به حق، دانشجویان برای اعتراض به نامه‌نگاری‌های اینچنینی بسنده نخواهندکرد و اقدامات قانونیِ جدی‌تری را در پیش خواهندگرفت.

 همانگونه که مستحضرید تمام مسائلی که در این سیاهه به آن پرداخته شد مسائلی کاملا «انسانی» و فارغ از مسائل سیاسی مرسوم بود، تا آنجا که تشکل‌هایی با دیدگاه‌های سیاسی بسیار متفاوت در راستای این مطالبه‌گری گرد هم آمده و در ارسال این نامه دست به دست هم داده‌اند.

کد خبر 4725328

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شیراز شیراز تشکلهای دانشجویی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان عاشورا ایلام سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ی مسلم باقری، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد آنها ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون هم گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.
باقری گفت: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.
نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • عکس/ سرکوب دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های آمریکا
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها