Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:00:47 GMT

تفکر خودکفایی در واحدهای تولیدی شکل گرفته است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۹۰۴

تفکر خودکفایی در واحدهای تولیدی شکل گرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بخشی از محدودیت‌های امروز کشور سبب ایجاد تفکر خودکفایی تعدادی از واحدها شده تا بتوانند نیاز خود را در داخل کشور برآورده کنند.

ایرج موفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص مهیا شدن مقدمات رونق تولید در استان با گذشت نیمی از سال، اظهار کرد: در بحث رونق تولید و به خصوص شناسایی واحدهای تولیدی که پایین‌تر از ظرفیت خود کار می‌کنند، برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده تا در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات این واحدها شناسایی، مطرح و در نهایت مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، حفظ اشتغال موجود بسیار مهم است، افزود: در گام دوم اشتغال جدید مدنظر است. بنابراین در این کارگروه رفع موانع تولید طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند جهت بهره‌برداری، در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم سهم اشتغال مناسبی در طرح‌های جدید استان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به ضرورت تامین مواد اولیه تولید از ظرفیت بخش معدن، تاکید کرد: با دستور صادر شده به دنبال شناسایی مناطق بکر استان هستیم و در این خصوص مذاکراتی با رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور جهت شناسایی مواد معدنی جدید انجام شده و در جلسات، شورای معادن استان نیز اتخاد تصمیمات جدید برای این بخش را در دستور کار قرار داده است.

به دنبال شکوفایی پتانسیل معدن استان هستیم

وی همچنین اضافه کرد: به همین منظور قرار است معادن غیرفعال از سوی شورای معادن ابطال و سلب صلاحیت و از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند، همچنین محدوده‌های اکتشافی که کار خود را انجام نداده‌اند دوباره به مزایده گذاشته خواهند شد و با این اقدامات به دنبال شکوفایی پتانسیل معدن استان هستیم.

موفق با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و داخلی، امروز واحدهای تولیدی همچنان با اقتدار به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: بخشی از محدودیت‌های امروز کشور سبب تفکر خودکفایی تعدادی از واحدها شده تا بتوانند نیاز خود را در داخل کشور برآورده کنند.

وی ابرازامیدواری کرد؛ با توجه به شرایط موجود و حرکت‌های روبه جلو، محدودیت‌ها کمتر و کار برای تولیدکنندگان راحت‌تر شود تا بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت و محصولات خود را در سطح بین‌المللی عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌های موجود، شرایط تولید در استان اصفهان مناسب است، اظهار کرد: اگر بتوانیم شرایط کار را در دستگاه‌های مرتبط با تولید روان تر کنیم و مشکلات زیرساخت‌ها همچون انرژی، مالیات، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی و ... را مرتفع می‌کنیم، شاید شرایط بهتری برای بخش تولید رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه بخش صادرات موجب رونق تولید خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط صادرات استان نسبت به سال گذشته بهتر شده و شاهد رشد 180 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته هستیم، اما در این حوزه نیازمند یکسری زیرساخت‌ها همچون تغییر شرایط گمرک و ... هستیم.

موفق با بیان اینکه شرایط صادرات کالا در استان مناسب؛ اما قابلیت افزایش دارد، گفت: در کارگروه توسعه صادرات به دنبال راهکارهای توسعه صادرات هستیم، البته اکنون هفت شرکت مدیریت صادرات در اصفهان فعال هستند که باید به صورت تخصصی‌تر فعالیت کنند و تعداد آنها افزایش یابد.

وی افزود: برای توسعه صادرات حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های بین‌المللی ضرورت دارد و در گام بعدی باید صادرات خدمات فنی و مهندسی در دستور کار استان قرار گیرد.

انتهای خبر

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحدهای تولیدی معادن منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است

استاندار خراسان شمالی، گفت: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و بالاخره تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به وضعیت راکد واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و بالاخره تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است.

استاندار خراسان شمالی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در سال 1402 افزود: برخی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک برای فعالیت، نیازمند حداقل تسهیلات هستند که در همین راستا باید بانک‌ها با ارائه تسهیلات نقش خو را در این امر مهم ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: در ابتدای سال باید بانک‌های استان با کارشناسی و به صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و گام‌های اساسی در راستای جهش تولید در استان برداشته شود.

در این نشست معاون اقتصادی استاندار به مواردی از اقدامات این کمیسیون در سال گذشته اشاره کرد و با اشاره به اینکه بانک‌ها بازوی اقتصادی دولت هستند، گفت: تعداد صنایع بزرگ استان  محدود هستند اما منابع همین صنایع نیز در استان متمرکز نیست که باید اعتماد این صنایع به بانک‌های استان و کمک آنها به منابع بانک های استان ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی واحدهای تولیدی الوند حقوق کارگران را نمی‌دهند
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد