Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@14:33:55 GMT

پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین در مسجد جمکران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۰۴۷

پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین در مسجد جمکران

حجت الاسلام یاسین آبادی گفت: مسجد مقدس جمکران در ایم اربعین میزبان زائران غیرایرانی می شود که از ایران برای حضور در پیاده روی اربعین، عبور می کنند.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین گفت: مسجد برنامه های مختلفی در ایام اربعین دارد که از روزهای قبل از اربعین آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در این ایام مسجد مقدس جمکران میزبان زائران خارجی است که از ایران برای حضور در پیاده روی اربعین، عبور می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری موکب از سوی مسجد گفت: موکب «مع امامٍ منصور» در مسیر نجف به کربلا و با شعار و محور «نهضت حسینی، عدالت مهدوی» برپا می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی  افزود: این موکب از ۱۰ ماه صفر تا یک روز پس از اربعین حسینی در عمود ۱۰۷۰ برپا است و به زائران اربعین خدمت رسانی می کند.

 

وی برگزاری جلسات سخنرانی در دو نوبت ظهر و شب و پاسخ به شبهات و اجرای برنامه های بصیرت افزا در حوزه مهدویت را از جمله برنامه های این موکب عنوان کرد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس اردبیل فعالیت های مسجدی اربعین حسینی استان همدان اربعین حسینی اربعین مسجد مقدس جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان سلماس، در این دیدار گفت: متاسفانه فعالیت های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت های برای رفع تکلیف است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی،  بر لزوم توجه به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و جذاب، جوانان را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان باید هزینه و تبلیغات کرد، ادامه داد: برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید مختص به زمان خاصی باشد و در طول سال باید برنامه جذاب برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: کانون‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت های مسجد راکد شد و در ستاد کانون های مساجد استان شروع به سامان دهی و سطح بندی کانون ها کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان سلماس ۴۰ کانون فعال هستند که امسال در حال بروزرسانی هستیم.

رضایی ادامه داد: طبق فرموده امامین انقلاب رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی شود و با بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان راجذب مسجد کرد.

وی گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان