Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: مهم‌ترین مولفه دفاع مقدس ایجاد خودباوری در تمامی زمینه‌ها برای ملت ایران اسلامی بود به نحوی که این امر امروز ما را به یک ابرقدرت تبدیل کرده است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس تمامی آحاد ملت نشان دادند که در برابر هیچ قدرت خارجی به وطن خود پشت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این وظیفه کنونی ماست که فرهنگ و خاطرات و اهمیت دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

پیام ظریف به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلحفرمانده سپاه شهرستان البرز: دفاع مقدس باید در طول تاریخ ما جریان داشته باشدجشنواره ویژه دفاع مقدس به صورت محله‌محوری در 7 محله شیراز اجرا می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای بی‌بدیل دفاع مقدس خودباوری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در صنایع دفاعی و نظامی است به نحوی که کشور امروز هیچ نگرانی در این باب ندارد کما اینکه در آغاز جنگ ساده‌ترین تجهیزات و تسلیحات را نیز نداشتیم.

مرادی با بیان اینکه دشمن متوجه برتری ایران در تمامی حوزه‌ها به ویژه نظامی شده است، افزود: باید توانمندی‌ها را برای نسل کنونی و آحاد ملت منتقل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط و رویکرد منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: انقلاب اسلامی از همان روزهای نخستین مورد تهدید و تحریم بوده و شرایط جدید به هیچ وجه جدید نیست و به همین جهت نیز نمی‌تواند اثر آن چنانی بر مسیر ملت و انقلاب داشته باشد و به آنها نیز توصیه می‌کنیم که بر سر عقل بیایند و ایران اسلامی را به عنوان کشوری مستقل و توانمند و موثر در نظم و مدیریت جهانی قبول کنند.

وی گفت: اگر حضور و توانمندی ایران در کشورهایی همانند سوریه و عراق نبود، امروز شاهد تغییر نقشه خاورمیانه به واسطه حضور گروه‌هایی همانند داعش بودیم.

مرادی افزود: ایران اسلامی اهل گفت‌وگو در جایگاه قدرت است و این را اغلب دنیا می‌دانند کما اینکه در جریان برجام به همه نشان دادیم که اهل گفت‌وگو و تعامل در صورت حفظ عزت هستیم.

انتهای پیام/ح

R7558/P/S6,1433/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود