Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: ریل به کار گرفته شده در متروی بهارستان برای عملیات تنظیم است و ریل اصلی از ذوب آهن تأمین می‌شود. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرای پروژه متروی بهارستان اظهار داشت: متروی بهارستان پروژه‌ای مورد نیاز و مطالبه‌ای مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود ریل به کار رفته در این پروژه ترکیه‌ای است، چرا از ریل ملی استفاده نشده است، گفت: ریل به کار گرفته شده در این پروژه عاریه‌ای است و از متروی اصفهان گرفته شده است. ما به صورت انبوه از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کرده‌ایم و حدود 20 سال است که ذوب آهن وارد عرصه تولید ریل ملی شده و در این راه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما 3 نوع ریل را از ذوب آهن درخواست داشتیم، گفت: یک نوع ریل مربوط به قطار شهری است، نوع دیگر مربوط به شریان‌های اصلی و دیگری مربوط به قطارهای پرسرعت است.

اصفهان| تأمین ریل توسط کارخانه ذوب آهن 100 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارداصفهان| بارگیری محموله ریل ملی برای استفاده در پروژه راه آهن بستان‌آباد-تبریز؛ وزیر راه: اراده ما استفاده از ریل ملی استوزیر صمت در اصفهان: ظرفیت‌های موثر در توسعه صنعت ریلی استفاده می‌شود

اسلامی خاطرنشان کرد: ذوب آهن هر 3 نوع را ساخته و ریلی که دیروز تحویل گرفتیم تا در قطار بستان آباد- تبریز به کار برده شود نیز از همین تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه برای تهیه ریل متروی بهارستان، ذوب آهن اصفهان اعلام آمادگی کرده و قرارداد آن نیز بسته شده است، اظهار داشت: ریل‌های موجود برای تنظیم و رگلاژ است که از ریل‌های اصفهان عاریه گرفته شده و در زمان نصب ریل اصلی از ریل تولید ذوب آهن استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: منابع همیشه محدود بوده و در دوران‌های مختلف با توجه به شرایط اولویت‌ها جابجا می‌شود، هزینه‌های این پروژه تامین خواهد شد و امیدواریم تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

محافظه کاران انگلیس همچنان به توافق نامه ضد مهاجرتی رواندا برای اخراج پناهنجویان به این کشور آفریقای شرقی با وجود بالا گرفتن انتقادها پایبند بوده و تغییرات درخواست شده توسط مجلس اعیان را رد کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی به پافشاری دولت محافظه کار انگلیس برای پیشبرد طرح ضد مهاجرتی رواندا با وجود اعتراضات و انتقادها به این طرح اشاره کرده و نوشت: محافظه‌کاران همچنان به توافقنامه اخراج برنامه‌ریزی شده خود با رواندا پایبند هستند. آنها چندین تغییر خواسته شده توسط مجلس علیا را در مجلس سفلی رد کردند.

به این ترتیب با وجود انتقادهای مداوم در بریتانیا به این طرح، محافظه کاران در پارلمان بار دیگر از اخراج برنامه ریزی شده مهاجران غیرقانونی به رواندا حمایت کردند. آن ها عصر روز دوشنبه در مجلس سفلی چندین تغییر را که مجلس علیا خواستار آن شده بود رد کردند. در این شرایط اپوزیسیون، محافظه‌کاران را به هدر دادن پول و زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی با این توافق متهم کردند.

دادگاه عالی لندن این پروژه را غیرقانونی خوانده است. اکنون دولت انگلیس می خواهد این کشور آفریقای شرقی را به موجب یک قانون کشور ثالث امن اعلام کند و از این طریق از اعتراض در دادگاه های بریتانیا جلوگیری کند. هدف این پروژه جلوگیری از ورود پناهندگان به این کشور از کانال مانش با قایق است.

آلیسون تیولیس از SNP اسکاتلند در باره این طرح گفت: این یک اتلاف کامل زمان و پول است.

مایکل تاملینسون، از مقام های وزارت کشور انگلیس اما از این طرح دفاع کرد. وی در پارلمان لندن گفت: ما یک تعهد اخلاقی داریم که قایق ها را متوقف کنیم. باید از مرزها محافظت کرد و زندگی ها را از گذرگاه خطرناک نجات داد. طرح دولت در روند هماهنگی بین هر دو مجلس که به عنوان پینگ پنگ شناخته می شود، گیر کرده است. نخست وزیر ریشی سوناک امیدوار است که این قانون در این هفته توسط پارلمان تصویب شود.

بهر حال در حالی که نخست وزیر انگلیس تلاش می‌کند با وجود موانع و مخالفت‌های زیاد طرح ضد مهاجرتی رواندای خود را هر چه سریعتر اجرایی کند نمایندگان مجلس اعیان می‌خواهند از این مسئله جلوگیری کنند.

تا کنون لردها در مجلس اعیان از تصویب به اصطلاح "لایحه رواندا" خودداری کرده‌اند و در نتیجه آن را به تاخیر انداخته‌اند. از جمله به این دلیل که این طرح قوانین بین‌المللی را نقض می کند.

"ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس توقف قایق های حامل مهاجران بخصوص از کانال مانش را در اولویت قرار داده است. بر اساس آمارهای منتشر شده تقریباً 30000 مهاجر در سال گذشته از کانال مانش عبور کردند که عمدتاً با قایق های لاستیکی کوچک این کار را انجام دادند. این پناهجویان و همه پناهندگان دیگری که از ابتدای سال 2022 به طور «غیرقانونی» به انگلیس رسیده‌اند، به زودی ممکن است تهدید به اخراج به رواندا شوند. صرف نظر از مبدا و بدون بررسی درخواست پناهندگی آنها باید به این کشور آفریقای شرقی منتقل شوند و سپس درخواست پناهندگی خود را به جای انگلیس در آنجا ارسال کنند.

منتقدان این پروژه را اقدامی نمادین به هزینه مالیات دهندگان می دانند تا از رای دهندگان محافظه کار قبل از انتخابات پارلمانی آینده امتیاز بگیرند.

نخست وزیر انگلیس با وجود برآورد دیوان محاسبات مبنی بر هزینه‌های بسیار بالای توافق ضد مهاجرتی رواندا همچنان از این طرح دفاع کرده و بر لزوم اجرای آن به منظور مقابله با هجوم مهاجران تاکید دارد.

دیوان محاسبات انگلیس چندی پیش اعلام کرد که پیمان بحث برانگیز پناهندگی برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا تا نیم میلیارد پوند (584 میلیون یورو) برای مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه داشته که این به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود است.

مخالفان این پروژه از جمله آژانس پناهندگان سازمان ملل از این قانون انگلیس خشمگین هستند. منتقدان بر این باورند که هیچ مسیر قانونی برای ورود پناهجویان به این کشور وجود ندارد. این طرح همچنین به زعم منتقدان تعهدات مربوط به محافظت از پناهندگان را نقض می‌کند.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به «تعز» یمنبالندگی حزب اصلاحات انگلیس خطر بزرگی برای محافظه کاران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفته است
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت
  • وزیر کشور:  برقی سازی اتوبوس ها تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • وزیر کشور: پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزاد راه شهید همت در البرز
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است