Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:03:33 GMT

از پیشرفت وزنه‌برداران زن ایران شگفت‌زده شدم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۲۵۳

از پیشرفت وزنه‌برداران زن ایران شگفت‌زده شدم

«اورسولا گارزا  پاپاندریا» که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ایالات متحده را برعهده داشته و نایب رییس فدراسیون جهانی نیز محسوب می‌شود در خصوص زنان وزنه‌بردار ایرانی می‌گوید: حضور این زنان با حمایت‌های کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون ایران ستودنی است.

 ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع وزنه‌برداری در جهان در بخش مردان؛ از سال ۲۰۱۷ مجوز حضور رسمی زنان در رویدادها را صادر کرده است که پاسخ این اعتماد توسط کمیسیون زنان فدراسیون بین‌المللی با تقدیر از حضور بانوان ایرانی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پوپک بسامی» نخستین نماینده ایران ۲۸ شهریور ماه  امسال در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه D به روی تخته رفت و توانست در ۷۲ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۸۶ کیلوگرم در ۲ ضرب و در مجموع ۱۵۸ کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گیرد.

رقابت‌های قهرمانی جهان از ۲۷ شهریور به میزبانی شهر پاتایا کشور تایلند در حال برگزاری است که از ایران «ابریشم ارجمندخواه» در دسته ۷۱ کیلوگرم گروه B، «الهام حسینی» در دسته ۷۱ کیلوگرم گروه A ، «پریسا جهانفکریان» در دسته ۸۷ کیلوگرم گروه C و «پوپک بسامی» در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه D حضور دارند.

این نخستین حضور تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات جهانی تایلند است و پیش‌تر ملی‌پوشان برای نخستین مرتبه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین به روی تخته رفته و در جایگاه نهم قاره کهن ایستادند.

ارجمندخواه دومین نماینده زن وزنه‌بردار ایران در دسته ۷۱ کیلوگرم فردا (دوشنبه) به روی تخته می رود.

این رویداد تا پنجم مهرماه امسال ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی وزنه برداری زنان کمیته ملی المپیک مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند پوپک بسامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج میزبان رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال

مرحله سوم رقابت‌های لیگ دسته یکم (ملی) بسکتبال آقایان در گروه R به مدت سه روز به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود.

 مرحله سوم مسابقات لیگ دسته یک (ملی) بسکتبال آقایان با شرکت ۱۶ تیم در چهار گروه برگزار می‌شود و در پایان هشت تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

این رقابت‌های در گروه R از عصر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در شهر سنندج و در سالن آزادی آغاز و تا روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین رقابت‌های مرحله حذفی (۱/۴) لیگ بسکتبال جوانان بانوان کشور به صورت رفت و برگشت از روز ۲۹ فروردین ماه در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شمس‌آذر برای تقابل با استقلال وزنه زد! (عکس)
  • راهکار ژاپنی برای مقابله با خشم
  • لیست ۱۴ نفره تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک و مسابقات جهانی
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • سنندج میزبان رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • کینه مهندسی‌شده علیه زنان ایرانی
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • (ویدئو) ورود اولین دسته از پهپاد‌های ایران به اسرائیل
  • زنگ خطر برای تالاخادزه