Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار غیاثی در مراسم رژه و سان نیروهای مسلح استان فارس با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته نماد و گُواه " وحدت و همدلی بین نیرو‌های مسلح "و " ایستادگی و مقاومت " همه جانبه ملت ایران بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

او با تشریح وقایع ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم باید آن را در ۴ حوزه شامل شرایط کشور در دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوره آغاز جنگ تحمیلی و محدودیت‌هایی که وجود داشت، حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و پس از آن دستاورد‌های دفاع مقدس برای کشور و نسل جوان، مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دوران حماسه آفرینی اقشار مختلف بخصوص جوانان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، گفت: ایثار و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی بوده به یک گفتمان مشترک در بین ملت‌های مظلوم و مستضعفان دنیا تبدیل شد و امروز مفهومی با عنوان " فرهنگ مقاومت " را به جهانیان معرفی کرده که با استقبال جوانان مواجه شده است.

سردار غیاثی با تاکید بر لزوم بازخوانی حماسه‌ها و شناخت عمیق دلایل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: " محور مقاومت " که برآمده از تجربیات دفاع مقدس است امروز به یک نهضت تاثیرگذار جهانی در سراسر منطقه و در عرصه بین المللی تبدیل شده و به عنوان الگوی اصلی ملت‌های مظلوم در مقابله با استکبار جهانی مطرح است.

او با بیان اینکه " ولایتمداری، مدیریت و اقدام بر اساس تفکر بسیجی و جهادی " از عوامل مهم پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بودند، گفت: " ایمان به خدا و اتکاء به توان داخلی " را بصورت عینی در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و اقتدار دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران و تولید تجهیزات پیشرفته دفاعی نیز نتیجه تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن محصول دفاع مقدس و تفکر عاشورایی است، گفت: تفکر مقاومت از تفکر عاشورایی الهام گرفته و عدم سازش با ظالم و قدرت‌های استکباری و ایستادگی بر سر مواضع اصولی و حقمان علیرغم محدودیت‌ها درس‌های عاشورا برای ما هستند.

او افزود: امروز همه مسئولان کشور حول محور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تلاش می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران به برکت تجربیات دفاع مقدس و در سایه رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و جهان مطرح است.

سردار غیاثی ضمن تشریح وضعیت امروز کشور، گفت: با صبوری مردم، تلاش مسئولان اجرایی، اقدامات موثر و هدفمند نیرو‌های مسلح در برخورد با دشمنان و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی، " طرح فشار حداکثری دشمنان و تحریم‌های ظالمانه " را ناکام گذاشتیم و دشمنان ملت ایران در حال استیصال هستند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند، گفت: امروز نیرو‌های مسلح کشور با وحدت، یکپارچگی و صمیمیت مثال زدنی در کنار اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید بیعت می‌کنند و با حفظ هوشیاری و رصد لحظه به لحظه تحرکات دشمنان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارند و پاسخ به هرگونه تهدید یک پاسخ کوبنده و دشمن شکن خواهد بود.
انتهای پیام/م

مراسم رژه و سان نیروهای مسلح استان فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار فرهنگ دوست از یادگاران دوران دفاع مقدس در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پادگان آموزشی نبی اکرم میبد، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با بحران‌های گوناگونی در کشورمواجه بود افزود: سپاه پاسداران در بین همه نیرو‌های مسلح، همه انقلاب بود و توانست در ختم قائله‌های کردستان، خلق عرب، سیستان و بلوچستان تا دفاع مقدس نقش ممتازی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه امام (ره) محکم و استوار ایستاد و امروز به راحتی و بدون ترس، رژیم غاصب صهیونیستی را زیر موشک می‌گیرد.
سردار فرهنگ دوست گفت: با وجود اینکه همه ابرقدرت‌ها اعم از امریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و کشور‌های منطقه دست به دست هم دادند تا جلوی موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر مشارکت مردم و بسیج نبود جنگ هرگز تمام نمی‌شد و شکست می‌خوردیم گفت: امروز افتخار ما پاسداران برخلاف نیرو‌های نظامی دنیا، این است که درکنار هر سه نفر یک نفر پاسدار به شهادت رسیده است.
وی پیروزی از ولایت و رهبری، رعایت عفاف و حجاب و احیاء عزاداری‌های سنتی را سه اصل مهم در سعادت جامعه و کشور خواند و گفت: اگر از ولایت و رهبری پیروی نکنیم کشور به مشکل بر می‌خورد و کسانی که حجاب را رعایت نکنند پا روی خون شهدا می‌گذارند و باید سپاه هم در ماموریت‌های خود با توکل به خدا و ولایت پذیری از ولی فقیه و رهبری، راه شهداء را محکم‌تر از همیشه ادامه دهند.
در پایان این همایش به تعدادی از کادر آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردوشی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه