Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:15:38 GMT

ثبت نام کارتخوان پزشکان به ۲۴درصد رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۵۲۹

ثبت نام کارتخوان پزشکان به ۲۴درصد رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بهروز مهدلو در رابطه با آخرین وضعیت ثبت‌نام پزشکان به منظور ثبت و راه اندازی کارتخوان مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: نصب و ثبت کارتخوان مالیات پزشکان در حال حاضر سه بار تمدید شده و آخرین مهلت تا ۱۵ شهریور بود تا آنها ثبت‌نام کنند. طبق آمار روز ۱۵ شهریور متوسط ثبت نام پزشکان در کشور ۲۰ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*6721 پرونده پزشک در استان اصفهان

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان این رقم ۱۶ درصد بود با وجود آنکه بیشترین پرونده پزشکان در این استان با ۶۷۲۱ مورد مشمول فراخوان بودند.

وی با بیان اینکه به منظور جبران عقب ماندگی ثبت نام پزشکان و اطلاع‌رسانی نسبت به نصب کارتخوان  اقداماتی صورت گرفت، گفت: در این رابطه دو کار انجام شد. نخست برای تمامی پزشکان پیامک اطلاع رسانی ثبت نام ارسال شد و همچنین به تک تک آنها نامه نوشتیم و اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به انجام این کار صورت گرفت.

* ثبت نام پزشکان به 24 درصد رسید

به گفته مهدلو، طبق آخرین آمار مربوط به ۲۹ شهریور متوسط ثبت‌نام پزشکان ۲۳ تا ۲۴ درصد است و متوسط ثبت نام پزشکان در اصفهان ۲۸ درصد با رقم ۱۸۸۵ مورد بوده است. بر این عقیده هستیم که تا ۳۱ شهریور این آمار افزایش خواهد یافت و احتمالا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان ثبت نام کنند.

* رسیدگی به مالیات با حساب‌های بانکی

وی با بیان این که به وضعیت مالیات پزشکان رسیدگی خواهد شد، گفت: در حال حاضر این توان وجود دارد تا با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی که از سال 93 وجود دارد حساب‌های بانکی و تراکنش‌های پزشک، خانواده پزشک، منشی و عواملی که در مطب ها فعالیت دارند بررسی و مورد بازبینی قرار گیرد. در صورتی که کتمان درآمد یا فرار مالیاتی صورت گرفته باشد علاوه بر جریمه، پرونده‌ آنها به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: این اطلاعات از بخش پولشویی سازمان مالیاتی درخواست می‌شود و افرادی که ثبت نام نکرده باشند با شناسایی آنها، وضعیت مالیات آن بررسی و مطالبه می شود.

* اطلاع رسانی و آموزش برای صنوف

این مقام مسئول مالیاتی در رابطه با فراخوان حدود ۵۰ صنف و مشاغلی که از اول مهر ماه مشمول نصب سامانه صندوق فروش هستند، گفت: در این راستا جلسات مقدماتی برای اصناف برگزار شده و آنها نیز از این موضوع استقبال کردند. روسای اتحادیه‌ها دعوت خواهند شد و آموزش و اطلاع‌رسانی لازم ارائه خواهد شد. این مودیان تا پایان سال فرصت ثبت‌نام و نصب صندوق دارند.

وی یادآور شد: در این راستا اطلاع رسانی انجام شده و ادامه دارد و زیرساخت‌ها نیز فراهم خواهد شد.

* 220 هزار مودی حقیقی در استان

مهدلو با تاکید بر اینکه ۲۲۰ هزار مودی در بخش مشاغل (حقیقی) در استان وجود دارد، بیان داشت:‌ بر اساس برآوردها بیش از ۱۵۰ هزار نفر مشمول صندوق فروش هستند.

 وی ادامه داد: در سال جاری 60 درصد از ۲۲۰ هزار مودی استان اصفهان از ظرفیت تبصره ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم بهره‌مند شدند و مالیات آنها قطعی شده و در مهرماه برگه مالیات قطعی آنها صادر می شود.

* فرصت مودیان برای بخشودگی جرایم

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان مورد بخشودگی صد درصدی جرایم مالیات مودیان و واحدهای تولیدی عنوان کرد: معمولا مودیان در روزهای پایانی فرصت قانونی اقدام به این کار می‌کنند و از ابتدای سال جاری نیز ۶ هزار فقره تاکنون مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم شده‌اند. همچنین یک بخشنامه تکمیلی در این راستا وجود دارد که اگر تا پایان دی‌ماه مالیات مودیان قطعی شود یک ماه فرصت دارند تا با پرداخت بدهی مالیاتی، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی مالیاتی بهره مند شوند.

* افزایش 34 درصد درآمد مالیاتی

وی در مورد درآمدهای مالیاتی استان اصفهان نیز عنوان کرد: درآمدهای ۵ ماهه استان ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات کارتخوان پزشکان مودیان مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • فروش نخی سیگار، ممنوع