Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی ۱۸۴۳ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده و همچنین ۶۱۰ کلاس درس نیز در دست انعقاد قرارداد برای مقاوم‌سازی است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، «آیدین رحمانی»، دیروز عصر(۳۰شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۹۰ کلاس درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی است، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی ۱۸۴۳ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده و همچنین ۶۱۰ کلاس درس نیز در دست انعقاد قرارداد برای مقاوم‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۰ کلاس درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی است، افزود: شاخص سرانه فضای آموزشی در آذربایجان‌غربی ۴ و ۵ صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز بوده، درحالی‌که میانگین کشوری ۵.۱۸ مترمربع است و امید است که بتوانیم با جذب اعتبارات ملی و استانی و همچنین کمک‌های خیران سرانه فضای آموزشی استان را به میانگین کشوری و جهانی برسانیم.

رحمانی تصریح کرد: ۴۷۷ کلاس درس کانکسی در استان وجود داشته که درصدد هستیم تا طی دو سال آینده مدارس کانکسی استان را جمع‌آوری کنیم.

این مسوول عنوان کرد: ۵ مدرسه در قالب ۱۱ کلاس درس خشتی و گلی در استان وجود داشت که طی چند روز آینده این کلاس‌های خشتی جمع‌آوری شده و کلاس‌های جایگزین تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود بیان کرد: ۲۵۵ کلاس درس سنگی در استان شناسایی شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کلاس‌های ایمن جایگزین کلاس‌های سنگی خواهند شد.
 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح اردبیل اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی خطبه نماز جمعه نماز جمعه ارومیه نوسازی مدارس آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز

علی محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تعدادی از روستاهای حاشیه جاده کرج - چالوس گفت: در مجموع ۶۰ هزارو۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان البرز وجود دارد که تاکنون ۳۹ هزارو۵۰۰ واحد آنها نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی زیر نظر مهندسان ناظر و با استفاده از تسهیلات بانکی با بهره پنج درصد در استان البرز ادامه دارد و در تلاش هستیم تا افق ۱۴۰۷ بیشترین تعداد واحد مسکونی در مناطق روستایی استان را مقاوم سازی کنیم.

تامین زمین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مهاجرت معکوس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهتمام وزارت راه وشهرسازی به موضوع مهاجرت معکوس به روستاها گفت : بر این اساس زمین مناسب درمناطق روستایی استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که پس از تصویب در شورای مسکن استان عملیات ساخت این واحدهای مسکونی آغاز می شود.

تهیه طرح هادی برای ۲۴۷ روستا

محمدی با بیان اینکه اکنون ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد ، گفت : از این تعداد ۲۵۰ روستای آنها قابلیت تهیه طرح هادی را دارند که این طرح برای ۲۴۷ روستا تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طرح هادی با چشم انداز ۱۰ ساله انواع خدمات و کاربری ها را در روستاها پیش بینی می کند و طرح توسعه روستاها بر اساس این طرح پیش می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز افزود: ۱۱۹ پروژه عمرانی با صرف ۲ هزارو۸۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در زمینه تامین نیازهای خدماتی و عمرانی در روستاهای استان البرز اجرا شد و در مجموع تاکنون در ۸۹ درصد روستاهای دارای طرح هادی البرز پروژه های عمرانی اجرا شده است.

وی ، بهسازی معابر ، جدولگذاری، آسفالت و زیبا سازی محیطی را از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی نام برد و بیان کرد: تامین قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی از جمله اقداماتی است که با اهتمام بنیاد مسکن و حمایت دولت در البرز به خوبی پیش می رود.

محمدی افزود : بازنگری طرح هادی در ۱۱۵ روستای استان البرز طی سه سال گذشته انجام شد و امسال نیز اعتبار لازم برای بازنگری این طرح در ۳۲ روستای دیگر تامین شده است که البته باید به ۴۹ روستا تا پایان سال برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی