Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@21:04:03 GMT

(تصاویر) دفن جنازه زین‌العابدین بن علی در قبرستان بقیع

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۶۵۲

(تصاویر) دفن جنازه زین‌العابدین بن علی در قبرستان بقیع

جنازه زین العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع تونس که به عربستان سعودی فرار کرده بود، در مدینه منوره دفن شد.

به گزارش فرارو، شاهدان اعلام کردند رئیس‌جمهور اسبق تونس که در جده واقع در جنوب مدینه از دنیا رفت، بعد از نماز عصر در قبرستان بقیع دفن شد.

سلیم شیبوب داماد بن علی و نیز تعدادی از اعضای خانواده او در مراسم خاکسپاری در قبرستان بقیع واقع در شهر مدینه منوره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبوب که ساکن عربستان است، در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که بن علی وصیت نکرده بود در تونس دفن شود.

بن علی که بعد از برقراری چندین دهه رژیم پلیسی در تونس، ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ به دنبال اعتراضات خیابانی از این کشور فرار کرده بود، پنجشنبه در تبعید و در ۸۳ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

بن علی پس از کودتا علیه حبیب بورقیبه، رئیس جمهور اسبق در تاریخ هفتم نوامبر ۱۹۸۷ به قدرت رسید.

خبر فوت بن علی در رسانه‌های تونسی که سرگرم نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات انتخابات پارلمانی ششم اکتبر آتی بودند، بازتابی نداشت. اخبار مربوط به فوت و تدفین او در قبرستان بقیع نیز در رسانه‌های عربستان منعکس نشد.

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: زین العابدین بن علی تونس بقیع تشییع جنازه مدینه رئیس جمهور عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود

حجت الاسلام و المسلمین علامه «صادق جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در شهر کراچی، پیامی به مناسبت روز هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع، صادر کرد.

وی در این پیام تاکید کرد که روز تخریب قبرستان بقیع، روز عزای جهان اسلام بود و ویرانی این قبرستان، ضربه ای بر قلب امت اسلامی به شمار می رود.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در شهر کراچی افزود: آل سعود با تخریب قبور اهل بیت(علیهم السلام)، همسران پیامبر(صلی الله علیه و آله) و یاران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، برنامه ضد اسلامی صهیونیست ها را تقویت کرد. این حاکمان خیانتکار همیشه به جای تقویت قدرت اسلام از یهودیان و مسیحیان حمایت کردند. حاکمانی که مخالف مسلمانان مظلوم در فلسطین و یمن هستند و از دشمنان اسلام مانند اسرائیل و آمریکا حمایت می کنند، چگونه سزاوار این هستند که مسلمان خوانده شوند؟

جعفری با اشاره به عدم بازسازی قبرستان بقیع با وجود تغییر رویکرد اجتماعی رژیم سعودی اظهار کرد: حاکمان سعودی راه افراط گرایی را رها کرده و راه لیبرالیسم را انتخاب کرده اند و آزادی برای برگزاری کنسرت های موسیقی و برپایی قمارخانه ها، داده اند. رفتار و منش کسانی که به نام دین، حرم اهل بیت(ع) را تخریب کردند، از نظر اجتماعی تغییر کرده است. دیگر هیچ توجیه اخلاقی برای امتناع رژیم سعودی از بازسازی قبرستان بقیع وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت عربستان باید فورا اقداماتی را برای بازگرداندن قبرستان بقیع به وضعیت و جایگاه سابق خود، اعلام کند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود