Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستادتنظیم بازار کرمان با دستور کار توزیع دفترچه تعاونی میان دانش آموزان، کاغذ، قیمت مرغ و... تشکیل و مباحث مربوطه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدعلی دهقان امروز (31 شهریور) در ستاد تنظیم بازار در خصوص توزیع دفتر مشق تعاونی گفت: با توجه به اینکه آمار دانش آموزان کل استان، 520 هزار نفر است حدود 590 هزار دفترچه سهمیه استان بوده که جدای از سهیمه کمیته امداد و بهزیستی جدا است لذا لازم است به دانش آموزان در خانواده های کم درآمد و یا در مدارس مناطق محروم بیش از یک دفترچه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص توزیع دفترچه در شهرستان ها افزود: ستاد تنظیم بازار شهرستان با همکاری مدیران کل آموزش پرورش هر شهرستان نسبت به توزیع اقدام کنند.

 

 

وی در خصوص توزیع دفترچه در میان دانش آموزان اتباع بیگانه استان ابراز داشت: در سه شهرستان که جمعیت اتباع زیاد است این ها از بقیه محروم تر هستند و طبق دستور مقام معظم رهبری که فرمودند" آموزش و پرورش موظف است که هر دانش آموز اتباع بیگانه را در مدارس راه دهد"؛ بنابراین باید آماری از دانش آموزان اتباع بیگانه در استان و سهمیه ای نیز برای آن ها در نظر گرفته شود.

 

دهقان در خصوص توزیع کاغذ (A4) با ارز نیمایی، گفت: آن مقدار بسته های کاغذی که در کارخانه سیرجان داریم به تناسب در شمال و جنوب استان سهمیه دانشجویی و دانش آموزی را توزیع کنند اما نباید سهمیه ای برای ادارات دولتی داده شود.

 

 

وی با اشاره به توزیع شکر در دهه اول محرم گفت: شکر برای دهه اول محرم با مبلغ 3 هزار و 250 تومان به اتحادیه تحویل داده شد اما در بعضی شهرستان ها حدود 3 هزار و 900 تومان توزیع شده و نباید قیمت ها به دلخواه باشد.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری استان برای کالاهایی که برای هیئت های مذهبی در نظر گرفته شده بود، افزود: سهمیه  برای دو ماه استان در نظر گرفته شده بود، ولی خودم شاهد بودم هیچ هئیتی استقبال نمی کرد؛ لذا برای باقیمانده ماه محرم و صفر سهمیه در نظر بگیریم و مابقی کالاهایی که ممکن است خراب شوند به شکل عادی به اصناف تحویل داده شود تا توزیع گردد و برای کالاهایی که تاریخ مصرف دارند برای هئیت های عزاداری نگهداری شود تا دچار کمبود نشویم.

 

 

وی در خصوص طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی مرغ گفت: باید جلسه ای تشکیل شود که ببینیم مرغداری ها و کشتارگاه ها چه تجهیزاتی دارند و چه تغییراتی لازم دارند تا بتوانیم این ارتقاء کیفیت را انجام دهیم.

 

 

دهقان در خصوص بررسی قیمت مرغ افزود: قیمت مرغ در چند روز گذشته به 13 هزار و 500 تومان رسید اما با توجه به اینکه در کشور این قیمت برای مرغ زنده 8 هزار 550 تومان و قیمت برای مصرف کننده 12 هزار و 900 اعلام شده انتظار داریم به قیمت کشوری برسانیم که بسته به عرضه و تقاضا دارد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما استان مصرف کننده هستیم، پس باید تولید را بالا ببریم، گفت: طبق آمار، ما در سال حدود 10 هزار تن مرغ در استان کم داریم برای همین قیمت بالا می رود؛ بنابراین وظیفه داریم بررسی کنیم تا به قیمت مطلوب برسیم.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری استان در ادامه بیان کرد: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و برای اینکه یارانه دولتی و دلار 4 هزار و 200 تومان در خصوص مرغ داده می شود، قیمت را بررسی می کنیم و الا چرا برای قیمت گوشت گوسفندی تنظیم بازار نمی گذاریم؟ الان حدود 85 درصد مصوبات تنظیم بازار عملیاتی شده است و همین جلسات باعث می شود کنترل ها صورت گیرد.

 

مهدی حسینی نژاد " مدیرکل اداره صمت شمال استان" در این جلسه در خصوص توزیع دفترچه در بین دانش آموزان گفت: گرفتن سهمیه 50 درصد کار است و برای اینکه زمان را ازدست ندهیم، درخواست داریم با توجه به اینکه اتحادیه ها جذب شوند، دو تعاونی را به صورت خاص معرفی کنیم تا سازمان صمت این اختیار را داشته باشد.

 

محمد خواجویی" معاون اداره صمت شمال استان کرمان" در این جلسه در خصوص توزیع لاستیک در استان، گفت: توزیع، درون شهری و برون شهری انجام می شود اما بعد از دوماه هنوز نماینده برای توزیع لاستیک مشخص نیست.

 

وی در ادامه به توزیع کاغذ در استان اشاره کرد و افزود: یک واحد توزیع کاغذ در استان داریم که اگر تنظیم بازار اجازه دهد اداره صمت در بحث توزیع، نظارت داشته باشد تا ببیند کاغذ کجا توزیع شود.

 

 

خواجویی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ زنده در استان 9 هزار و 200 تومان و قیمت مصرف کننده 13 هزار و 650 تومان است.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس بندرعباس اردبیل کانون های مساجد خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری اربعین حسینی رژه نیروهای مسلح ستاد تنظیم بازار محمد دهقان استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟

مسعود رسولی از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟