Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۷ کشور، بر ضرورت سوق دادن بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت زندگی دانشجویی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در این نشست که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، به موضوع هویت دانشجویی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: رشد بی‌حساب‌وکتاب و نگاه کمی گرایانه در سال‌های گذشته سبب بی‌هویتی برخی دانشجویان شده و تلاش زیادی شده به این اوضاع سامان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دانشگاه به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم جامعه هم محل تجمع فرهیختگان است و هم افراد را برای حضور در جامعه و پذیرش مسئولیت آماده می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: برخی فقط کارکردهای آموزشی و پژوهشی را برای دانشگاه‌ها تصور می‌کنند و این در حالی است که توجه به این دو موضوع کفایت نمی‌کند.

وی افزود: برای اتصال و پیوند با بدنه اجتماعی ضروری است در کنار آموزش و پژوهش، سایر توانمندی‌های دانشجویان نیز تقویت شود.

دکتر غفاری اظهار داشت: دانشجویان با حضور در دانشگاه باید آمادگی‌های لازم را برای زندگی و مناسبات اجتماعی کسب کنند که توجه به این مهم ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی، با اشاره به آهنگ پرشتاب در تحولات اجتماعی بیان کرد: امروز با نسل جدیدی مواجه هستیم که مسائل جدید دارند و باید تلاش شود تا با استفاده از منابع متعدد و ظرفیت‌های مختلف، سامان‌دهی و پاسخ‌گویی متناسب با نیازهای دانشجویان صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌، «صنعت و جامعه» را موردمطالعه قرار می‌دهد اما خودش را کمتر مطالعه می‌کند و لازم است بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت زندگی دانشجویی سوق داده شود؛ چراکه وجود حدود ۴ میلیون دانشجو در کشور با ویژگی‌ها و شرایط خاص می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت در زمینه‌های مختلف شود.

وی با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه‌ها و هم‌زمانی با ماه محرم و صفر بیان کرد: تلاش شده تا برنامه‌هایی مرتبط با فرهنگ عاشورا در سطح دانشگاه‌های کشور اجرا شود.

توجه به مطالبات جدید صنفی، پوشش دانشجویان، هنجارپذیری و فضای بانشاط سیاسی؛ از دیگر موضوعاتی بود که معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع معاون فرهنگی دانشجویی منطقه ۷ کشور به بیان آن‌ها پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مهندس محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در جمع معاونان فرهنگی دانشجویی منطقه ۷ کشور گفت: فعالیت‌های دانشگاه‌ها ذیل گفتمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ و معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) صورت می‌گیرد و می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی، با اشاره به اجرای برنامه‌های راهیان نور و ستاد اربعین در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: برای اجرای مناسب برنامه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها باید به سراغ تنوع‌بخشی به منابع بروند و تلاش شود تا از ظرفیت‌های مختلف به‌خوبی استفاده شود.

مهندس عسکری گفت: سال گذشته موفق‌ترین سال برای فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشجویی بوده و جشنواره دانشجویی رویش در ۸۶ دانشگاه کشور و در قالب ۳۲ زمینه فرهنگی اجراشده است که نشان از پویایی دانشگاه‌ها است.

در این نشست درخصوص آئین‌نامه نشریات دانشجویی، فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی، راهکارهای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و راهکارهایی برای ارتقا فرهنگ عفاف و حجاب گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزیر علوم پژوهش سبک زندگی دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است، نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود