Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@10:03:44 GMT

رد پای دلالان در سفارش‌های روپوش مدارس!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۸۹۶

در گذشته چهارچوبی از نظر رنگ و شکل روپوش مدارس برای دانش‌آموزان تعیین می‌شد، اما امروزه تامین روپوش مدارس به نوعی تجارت تبدیل شده است.

مجید افتخاری در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه در بخش سفارش روپوش مدارس نوعی رانت شکل گرفته، اظهار کرد: در مواردی برخی از دلالان به مدارس معرفی می‌شوند و سفارش روپوش مدارس را از آن‌ها می‌گیرند و به تولیدکنندگان می‌دهند؛ بنابراین بخش عمده‌ای از مبلغ دریافتی از والدین بابت تهیه روپوش مدارس، نه به جیب تولیدکننده یا سیستم آموزشی، بلکه به جیب دلالان می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاف لباس کودکان نباید پلی‌استر داشته باشد

وی در ادامه با بیان اینکه نهادی برای نظارت بر کیفیت لباس مدارس وجود ندارد، اظهار کرد: برای دوخت لباس‌هایی که برای مدارس تهیه می‌شود نباید از الیاف پلی‌استر استفاده شود، چراکه این الیاف به کودکان آسیب می‌زند، اما در حال حاضر استاندارد روپوش مدارس سنجیده نمی‌شود.

روپوش مدارس؛ قاتل خلاقیت کودکان

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در ادامه با بیان اینکه قانونی مبنی بر لزوم استفاده از لباس یکسان در طول سال از سوی دانش‌آموزان، وجود ندارد، تصریح کرد: در گذشته چهارچوبی از نظر رنگ و شکل روپوش مدارس برای دانش‌آموزان تعیین می‌شد، اما امروزه تامین روپوش مدارس به نوعی تجارت تبدیل شده و دلالان شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌برند که والدین را مجبور کنند برای تهیه روپوش مدارس به مدرسه سفارش دهند.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده از یک لباس ثابت در کل سال تحصیلی تمام خلاقیت دانش‌آموزان را از بین می‌برد، گفت: در کشور‌های توسعه یافته نیز معمولا چهارچوبی برای لباس مدارس تعیین می‌شود و دانش‌آموزان مجبور نیستند همیشه از یک دست لباس استفاده کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روپوش مدارس پوشش دانش آموزان لباس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در آئین کلنگ زنی مدارس گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید بهترین محیط برای آنان فراهم شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان و توجه به بحث آموزش نیاز است بستر کار با امکانات مناسب در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام موحد اظهار کرد: با توجه به دغدغه ما و همه مسؤولان این کارهای ماندگار صورت گرفت که فرزندان ما از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با احداث این مدارس و بهره‌برداری از آن‌ها، دانش‌آموزان روستاهای چنگلوا، ده ابراهیم و آبچندار از فضای آموزشی جدید و نوساز بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6063070

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟