Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:17:21 GMT

نشاط پاییزی با آغاز سال تحصیلی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۹۴۱

نشاط پاییزی با آغاز سال تحصیلی در بوشهر

همزمان با بازگشایی مدارس بار دیگر شور و نشاط دانش آموزان حال و هوایی دیگر به بوشهر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی مختلف با آغاز سال تحصیلی جدید در کلاس های درس حضور پیدا می کنند که نشان از جمله جوان استان بوشهر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب خانواده های دانش آموزان و فرهنگیان می توان گفت بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر آغاز سال تحصیلی قرار دارند.

در اولین روز بازگشایی مدارس شور و نشاطی خاص در خیابان های بوشهر جریان دارد و صحنه های دلنواز همراهی والدین و دانش آموزان یا گروه های چند نفری دانش آموزان که در حال رفتن به مدرسه هستند مشاهده می شود.

ترافیک نسبتاً روان در خیابان های بوشهر در جریان است و گاهی نوعی سردرگمی میان رانندگان دیده می شود. پیش از آغاز سال تحصیلی جدید سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفته است: تعداد دانش‌آموز در استان بوشهر نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد معادل ۱۱ هزار نفر رشد نشان می‌دهند.

 

غلامحسین حسینی اظهار داشت: هم‌زمان با اول مهرماه ۲۴۱ هزار دانش‌آموز در قالب هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس در استان بوشهر ساماندهی و سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند و از این تعداد دانش‌آموز سه هزار نفر معادل ۲۸ درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

حسینی تصریح کرد: باوجوداینکه آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود ۶۳۰ آموزگار روبرو است اما با تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هیچ کلاسی در اول مهرماه امسال بدون معلم نخواهد بود.

یکی از شهروندان بوشهری به خبرنگار سپاس گفت: برای سوار شدن به تاکسی امروز مقداری بیشتر از قبل منتظر ماندم که در ابتدا برای من جای سوال داشت چرا خیابان های شلوغ است اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم مدارس باز شده اند و از این به بعد باید زودتر برای انجام کارها و رفتن به محل کار اقدام کنم زیرا مقداری معطلی برای سوار شدن به تاکسی دارم.

 

با آغاز مدارس موضوع سرویس مدارس یکی از دغدغه های والدین است. در این باره یکی از والدین دانش اموزان بوشهری به خبرنگار سپاس اظهار داشت: با توجه به اینکه دو فرزند محصل دارم برای مقدور نیست هر دو را به وقت به مدرسه برسانم و خودم هم به موقع سر کار حاضر شوم و تصمیم دارم مثل سال های قبل نسبت به گرفتن سرویس اقدام کنم اما نمی دانم هزینه های آن چه مقدار افزایش داشته است.

حضور ماموران راهنمایی و رانندگی و انتظامی در سطح شهر بوشهر همزمان با بازگشایی مدارس نمود بیشتری دارد و اقدام ترافیکی پیش بینی شده به خوبی توانسته است از قفل شدن خیابان ها و ایجاد ترافیک سنگین جلوگیری کند.

قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در بوشهر، شهرداری مرکز استان نیز اقدام خوبی در این زمینه انجام داده است. سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در این باره گفته است: با برنامه ریزی های انجام شده توسط مدیریت شهری تلاش داریم تا همزمان با آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، شهر را مهیای استقبال از آینده سازان این مرز و بوم کنیم.

سیدنورالدین امیری افزود: پاکسازی و بهسازی و زیباسازی معابر پیرامون مدارس ، توزیع کارتن پلاست، تأمین و توزیع مخازن مخصوص جداسازی کاغذ، شستشوی جوی ها و کانالها و همچنین رفع خطرات احتمالی، حذف موانع فیزیکی و نازیبایی های بصری، خط کشی خطوط عابر پیاده مقابل مدارس، شستشوی خیابان ها و کوچه های منتهی به مدارس، نوسازی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، سالم سازی و ایمن سازی معابر، لکه گیری آسفالت پیاده روها و معابر، ساماندهی سرویس مدارس از طریق ثبت نام در سامانه کشوری “سپند”، بازپیرایی فضای سبز، اجرای تدابیر ترافیکی همه و همه از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!