Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم بابیان این‌که 30 برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر این میزهای خدمت توسط گروه‌های تخصصی بسیج در زمینه‌های مختلف برپا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ احمد بیطرفان در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه یاد یاران در سراسر کشور، اظهار داشت: امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بارها در بیانات خودشان بر اهمیت دفاع مقدس وزنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب و شهدا تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان این‌که امسال نیز مطابق سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در کشور اجرا می‌شود، بیان داشت: عمده برنامه‌هایی که برای امسال در نظر گرفته‌شده نظامی و فرهنگی است که در 3 بخش کلی اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: عصر امروز افتتاح نمایشگاه یاد یاران با حضور آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی ایشان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود با استقبال خوب مردم و شهروندان قمی همراه باشد.

وی افزود: محل نمایشگاه حدفاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران است در مجموعه غدیر است و در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب در خصوص جانمایی نمایشگاه اظهار داشت: در سال‌های اخیر مکان نمایشگاه بر اساس برنامه‌هایی نظامی که انجام می‌شود به بیرون از مرکز شهر انتقال داده‌شده است.

وی به بازدید دانش آموزان از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا دانش آموزان با حضور در نمایشگاه از نزدیک با مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند.

بیطرفان تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤال مطرح‌شده نیز توسط روایان جنگ در مکان‌های مختلفی از نمایشگاه انجام می‌شود که هرساله با استقبال مردم و بازدیدکنندگان همراه بوده است.

وی به تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و ابراز داشت: نمایش پهپادی و اجری تئاتر سرباز وطن از برنامه‌های است که امسال به نمایشگاه اضافه‌شده است.

بیطرفان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: در طول هفته دفاع مقدس 30 برنامه اصلی و 200 برنامه نیز در اقشار و مناطق استان برگزار می‌شود که سعی شده در این برنامه‌ها به نسل جوان و کودکان نیز توجه شود.

وی بابیان این‌که یکی از برنامه‌های ما حضور در مدارس است، تأکید کرد: تعدادی از یادواره‌های شهدا در مدارس برگزار می‌شود و علاوه بر این غرفه‌های خاصی نیز برای نوجوانان دیده‌شده است که در قالب این‌گونه برنامه‌ها سعی شده فرهنگ جهاد و شهادت به نوجوانان انتقال داده شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به روزشمار هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بیان داشت: قدرت و اقتدار نیروهای مسلح، رونق تولید، بصیرت دشمن‌شناسی و ولایتمداری، معنویت و وحدت ملی و حمایت مردمی ازجمله عناوینی است که برای روزهای هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه 4 مهرماه نیز که به نام شهدا نامیده شده است عطرافشانی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم را در استان خواهیم داشت.

بیطرفان به برپایی میز خدمت اشاره کرد و ابراز داشت: مجمع بسیج استان این کار را عهده‌دار شده است و به‌صورت تخصصی این میزهای خدمت برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی از قبیل پایگاه‌های بسیج و سالن‌های ورزشی که در سطح پایگاه‌ها ایجادشده از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است و در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

یکی از این نشست‌های تخصصی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. این نشست تحت عنوان «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران با حضور دکتر سجاد محمد یارزاده (رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهران هوشیار (دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره)، مهدی خانکه (استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) برگزار و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنر‌های ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود