Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@22:55:18 GMT

افزایش 35 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۳۵۸

افزایش 35 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور نرخ پیشنهادی خرید محصولات کشاورزی برای سال زراعی ۹۹ــ۹۸ را اعلام کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: وزارت جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲۲۹۵ تومان و گندم دروم را ۲۳۸۹ تومان اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد رشد یافته است؛ نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال گذشته ۱۷۰۰ تومان و گندم دروم ۱۷۷۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پیشنهادی هر کیلوگرم جو نیز در سال زراعی جاری ۴۹ درصد رشد داشته و از ۱۱۶۳ تومان به ۱۷۳۳ تومان رسیده است.

نرخ پیشنهادی چغندر قند بهاره و پاییزه به‌ترتیب ۵۰۲۰ تومان و ۴۹۱۲ تومان اعلام شد که در مقایسه با سال گذشته ۳۴ و ۳۵ درصد رشد داشته است.

در این نامه همچنین آمده است که به‌ازای هر کیلوگرم چغندرقند بهاره ۵۰ تومان و چغندر پاییزه ۱۰۰ تومان به مبلغ خرید تضمینی اضافه می‌شود.

مبنای عیار قند چغندر بهاره ۱۶درصد و چغندر پاییزه ۱۵ درصد اعلام‌ شده است.

همچنین اعلام شده است که به‌ازای هر تن چغندرقند بهاره دو کیلوگرم قند با نرخ ۷۵۰ و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک با نرخ ۱۲۰ تومان و به‌ازای هر تن چغندرقند پاییزه دو کیلوگرم قند یا شکر با نرخ ۶۵۰ تومان و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک با نرخ ۱۰۰ تومان به‌عنوان جایزه تحویل شود.

بنابراین گزارش این نرخ‌ها توسط شورای اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و نرخ نهایی را اعلام می‌کند. نرخ پایین خرید تضمینی گندم و چغندر قند در سال زراعی گذشته باعث شد که کشاورزان از کاشت و تحویل محصول خود به دولت خودداری کنند و میزان خرید تضمینی کمتر از برآوردها بود.

قیمت پیشنهادی گندم برای سال زراعی جدید ۲۸۶۸ تومان اعلام شد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FN7 برچسب ها: گندم ، خرید تضمینی ، وزیر کشاورزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گندم خرید تضمینی وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ بر این اساس، قیمت خرید تضمینی محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار به شرح جدول اعلام شد.

خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، رعایت کامل استاندارد‌ها و داشتن بیمه محصول است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد