Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@14:04:06 GMT

برگزاری پرشور هفته دفاع مقدس در مساجد فارس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۴۱۶

برگزاری پرشور هفته دفاع مقدس در مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، «حجت الاسلام حسین امیدی» ، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز (31شهریورماه) همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: طبق گزارش های رسیده برنامه های مختلفی از 31 شهریور الی هفتم مهر به همت اصحاب کانون ها در مساجد استان برگزار می شود. وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره ها و محافل انس با شهدا در صدر برنامه ها قرار دارد، افزود: با حضور ائمه جماعات، مدیران، هیئت امنا و اعضای برادر و خواهر کانون ها غبار روبی، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای سراسر استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس در بیش از یکهزار و 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد نیز ثواب تلاوت قرآن کریم در طرح «تلاوت نور» به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم خواهد شد. حجت الاسلام امیدی سخنرانی ائمه محترم جماعات مساجد در خصوص مقام و منزلت شهید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه های مهم کانون ها در هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا به ویژه شهدای گمنام و مدافع حرم همراه با خاطره گویی و تجلیل از خانواده های معظم این شهدا نیز از برنامه های هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است. وی ضمن تشریح سایر برنامه ها، گفت: دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان، شب شعر دفاع مقدس، خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس، مسابقه نقاشی و خاطره نویسی، برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، تصاویر و آثار شهداء و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع های مرتبط با دفاع مقدس از برنامه های ویژه این ایام است. مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس ضمن اشاره به برنامه های این ستاد در هفته دفاع مقدس، گفت: ارسال پیام های کوتاه حاوی سخنان امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و وصیتنامه شهدای استان فارس در طول هفته دفاع مقدس، انعکاس برنامه های کانون های مساجد استان در فضای مجازی، دیدار کارکنان با خانواده های شهدا و مراسم زیارت عاشورا در محل نمازخانه ستادهماهنگی کانونهای مساجد استان فارس همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس دفاع مقدس شعر شهدای هشت سال دفاع کانون های فرهنگی و هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود