Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه در روستای قره‌آغاچلی مراوه تپه برگزار شد، پیکر جان‌باختگان تصادف دیروز با حضور خانواده‌های آنان و پس از اقامه نماز در آرامستان این روستای مرزی به خاک سپرده شد.

براثر تصادف شدید یک دستگاه تریلی حامل سیمان با یک دستگاه مینی‌بوس که ساعت هفت صبح شنبه ۳۰ شهریور در جاده ترانزیتی گنبدکاووس به اینچه برون، سه کیلومتر بعد از سه راهی روستای قره‌ماخر رخ داد، علاوه بر جان باختن ۱۵ نفر، ۱۸ نفر دیگر از سرنشنیان مینی‌بوس و تریلی مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سانحه مرگبار که پلیس راه علت آن را خطای انسانی (خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف به چپ آن) اعلام کرده، سبب غصه‌دار شدن اقشار مختلف مردم شرق استان گلستان بالاخص اهالی دو شهرستان مراوه‌تپه و گنبدکاووس شد.

فرماندار مراوه‌تپه در ذحاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری جان‌باختگان تصادف روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر هر یک از جان باختگان حادثه دیروز در قالب یک پلاک به خاک سپرده شد تا پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات ژنتیک و هویت جان‌باختگان، به خانواده‌ها  اطلاع‌رسانی شود.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: به دستور استاندار گلستان همه هزینه‌های برگزاری مراسم ختم جان‌باختگان به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود.

وی با عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه دیروز، افزود: مراسم ختم این عزیزان نیز به صورت متمرکز در محل روستای قره‌آغاچلی برگزار می‌شود.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و اکثریت قریب به اتفاق ساکنان آن را برادران ترکمن‌ اهل سنت تشکیل می‌دهند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اجتماعی حوادث رانندگی مراوه تپه تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نذر باران در روستای کوریجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ روستای کوریجان  در ۳۰ کیلومتری کبودراهنگ قرار دارد، اهالی این روستا پس از بارش باران نعمت الهی و جاری شدن رودها طبق سنت دیرینه اهالی روستا با کمک هم قربانی تهیه و برای شکرگذاری بارش باران ذبح می‌کنند و با گوشت این قربانی آبگوشت لذیذ پخت و در بین اهالی توزیع می‌کنند.

به گفته اهالی این سنت حسنه بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد به گونه ای که در قدیم الایام غذای پخت شده از سوی  خانواده ها در محوطه امامزاده روستا میل می شد اما چند سالی است که بیشتر اهالی غذا را با ظرف به منزل می‌برند و با خانواده میل می  کنند.

همه اهالی روستا برای برگزاری این مراسم سنتی در تهیه قربانی و مالی و تهیه ظروف و کمک در پخت و توزیع غذا کمک رسانند.

اهالی ضمن شکرگذاری نعمت الهی از مردم درخواست دارند که در مصرف آب شرفه جویی کنند، مردم روستا همیشه شکر نعمت الهی را بجا می اورند.

مهدی غلامی، مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: برای ثبت این مراسم سنتی تشکیل پرونده انجام شد و به زودی این سنت حسنه در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت خواهد رسید.

تاکنون دو غذای محلی اِیران شوربا و آش غازیاقی شهرستان کبودراهنگ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با ۸ مصدوم
  • (تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران
  • غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش
  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • غیبت احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش /دولتمردان سابق آمدند +عکس
  • (تصاویر) غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز داوودی
  • مراسم نذر باران در روستای کوریجان کبودراهنگ
  • مراسم نذر باران در روستای کوریجان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • (تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس