Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@08:37:13 GMT

افت ۱۰تا ۳۰درصدی قیمت مسکن در اغلب مناطق تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۵۲۵

افت ۱۰تا ۳۰درصدی قیمت مسکن در اغلب مناطق تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مصطفی قلی خسروی با اشاره به اینکه سوداگران از بازار مسکن خارج شده اند و این خود یک نوید خوب برای متقاضیان واقعی خرید مسکن است گفت: افت قیمت مسکن باعث شده تا سوداگران رغبتی برای حضور در بازار مسکن نداشته باشند.

وی افزود:گزارش‌ها نشان می‌دهد به جز یکی یا دو منطقه در تهران، سایر مناطق از افت قیمت 10 تا 30 درصد برخوردار شده‌اند بنابراین ثبات قیمت و افت در برخی مناطق باعث خواهد شد تا متقاضیان واقعی خرید مسکن راحت تر اقدام به انتخاب و خرید مسکن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی تاکید کرد: رشد افسارگسیخته قیمت مسکن در یک سال و نیم گذشته باعث شده تا این روزها بازار مسکن دچار کسادی شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: وقتی قیمت‌ها افزایش و قدرت خرید کاهش یابد، افت معاملات موجب کسادی بازار مسکن می‌شود و شک نکنید که با خروج برخی از افراد از بازار مسکن که برای سودآوری و سرمایه‌گذاری اقدام به خرید مسکن کرده بودند، قیمت مسکن کاهش و بازار مسکن به ثبات می‌رسد.

 بر اساس آمار رئیس اتحادیه مشاوران املاک در اواخر مرداد ماه قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه چهار تهران 15 تا 20 درصد کاهش یافت. قیمت مسکن همچنین در منطقه شش حدود 8 درصد کاهش ، منطقه هفت بالغ بر 10 درصد کاهش، منطقه هشت بالغ بر 15 درصد کاهش، منطقه 9 حدود 15 درصد کاهش، منطقه 10 حدود متری یک میلیون تومان کاهش،   منطقه 13 حدود متری 2 میلیون تومان کاهش، منطقه 14 حدود یک تا دو میلیون تومان کاهش، منطقه 15 حدود 15 درصد کاهش، منطقه 16 حدود 10 درصد کاهش،  منطقه 18 حدود 15 درصد کاهش، منطقه 19 حدود 12 درصد کاهش و منطقه 22 حدود 15 درصد کاهش را ثبت کرد.

بر این اساس قیمت مسکن در منطقه 17 حدود 15 درصد و در منطقه 12 حدود 15 درصد افزایش یافت و در مناطق 5 و 11 نیز قیمت‌ها ثابت بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن خرید مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید

سعید مسگری اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

به گزارش خبرآنلاین، فرشید پورحاجت گفت: به نظر می‌رسد تورم در سال ۱۴۰۳ مجددا در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن متصور نیست، اما در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

پورحاجت افزود: دولت باید یک برنامه‌ریزی عاجل و سیاست‌ورزی مناسبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. دولت به طور شفاف باید تکلیف خود را مشخص کند که آیا این رکود به نفع اقتصاد مسکن است یا این‌که مصیبت‌های زیادی را برای حوزه مسکن و ساختمان کشور و نیز اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم گردش نقدینگی‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد می‌شود، چرخ تولید چند صد نوع فعالیت اقتصادی، صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی را با خود به گردش در می‌آورد و رکود در این صنعت باعث می‌شود صنایع پسین و پیشین با چالش روبه‌رو شوند.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: من اعتقاد دارم که دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی باید برنامه مشخصی را داشته باشد که ما بدانیم در سال ۱۴۰۳ با چه فرآیندی روبه‌رو هستیم.

همچنین سعید مسگری، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی درباره قیمت مسکن در سال جدید نوشت: سال گذشته که سال نسبتا باثباتی برای مسکن بود، قیمت مسکن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سناریو خوشبینانه امسال هم همین حدود رشد خواهیم داشت. یعنی برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در مناطق جنوبی تهران در پایان سال باید حدود یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که سناریو بدبینانه (آغاز جهش) که بماند، تصریح کرد: مسکن همچنان دور و دست‌نیافتنی می‌شود.

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

وی عنوان کرد: اکنون تعلل در خرید مسکن می‌تواند بسیار گران تمام شود و منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه شود.

دیگر خبرها

  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • فوبیای وام مسکن
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • قیمت‌های جدید خرید مسکن در شهر تهران/ مسکن در این منطقه ۴۰ میلیون تومان! + جدول
  • قیمت‌های خرید مسکن در منطقه ۱۵ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!