Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق ایران در اردن گفت: باید در اجلاس سازمان ملل متحد به یک یارگیری بین المللی دست بزنیم تااجماع جهانی علیه ترامپ فراهم کنیم.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب به منظور حضور در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حاشیه مجمع عمومی با دیپلمات‌ها و همتایان خود دیدار خواهد داشت.

مذاکرات آقای ظریف در نیویورک در حالی انجام می‌شود که تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه او باعث می‌شود که نتواند از محل اقامت خود یعنی هتل" Milennium Hillton " که مسیری چندقیقه‌ای با ساختمان سازمان ملل متحد فاصله دارد دور‌تر برود. با این حال او در سفر قبلی خود به نیویورک هم با همین محدودیت‌ها روبرو بود تاکید کرد که می‌توانند باوجود همین شرایط هم دیپلماسی فعالی داشته باشد و رایزنی‌های خود را پیش ببرد.

نصرت الله تاجیک  کارشناس مسائل اروپا و سفیر اسبق ایران در اردن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: سلسله تحولات ۳ ماه گذشته منطقه مانند جریان نفتکش ها، ساقط شدن پهپاد آمریکایی، تعرضات رژیم صهیونیستی به عراق، سوریه و لبنان وزن اقدامات سخت افزارانه یا اقدامات نظامی را نسبت به اقدامات نرم افزایش می‌دهد.

او افزود: در واقع در صورتی که توازن منطقه به هم بخورد و همچنان این عدم توازن برای میان مدت ادامه یابد، از درگیری یا نزاع محدود نباید تعجب کرد و تنها راه ایجاد توازن  تولید قدرت نرم است.

تاجیک ادامه داد: قدرت نرم از طریق دیپلماسی رسانه ای، عمومی، فعالیت‌های دیپلماتیک سنتی و لابی‌ها می‌تواند در تولید قدرت نرم و ایجاد توازن و مدیریت تحولات منطقه موثر باشد.

سفیر اسبق ایران در اردن توضیح داد: با توجه به آنچه در بالا گفته شد، اجلاس هفتادوچهارم مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت خاصی برای برخوردار است، چراکه ایران یک بازیگر عمده در این تحولات اخیر بوده است،  لذا باید بتوانیم همچنان با فعالیت‌های دیپلماتیک ،ترامپ را در انزوای ناشی از خروجش از برجام نگه داریم.

تاجیک با اشاره به تحریم بانک مرکزی،گفت: تحریم جدید بانک مرکزی آن را در ذیل تحریم‌های تروریستی قرار می‌دهد و فعالیت‌های تخصصی این بانک در جهان را  با مشقت رو به رو می‌کند، لذا ما باید در این اجلاس به یک یارگیری بین المللی دست بزنیم که اجماع جهانی علیه ترامپ که بر طبل یک جنبه گرایی می‌کوبد فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید:تحریم بانک مرکزی تاثیری بر تبادل مالی و ارزی ایران ندارد 

او افزود: طی دو سال گذشته با فعالیت های مثبت و ماندن در برجام اجازه یارگیری ترامپ را سلب کردیم و ایده‌ای که سازمان ملل طی چندین دهه گذشته بعد از ۲ جنگ جهانی برای چند جانبه گرایی فعال شد را  بر بستر چند جانبه گرایی برگردانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سیاست خارجی ظریف وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفت‌وگوهای انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود .

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

این خبر تکمیل می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898216

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود