Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@22:31:42 GMT

بازداشت نوجوان 16 ساله به دلیل هک کارت بانکی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۶۱۹

بازداشت نوجوان 16 ساله به دلیل هک کارت بانکی

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس، سرهنگ بیژن جنتی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان فردیس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، پیگیری موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این روش از طریق درگاه جعلی و تبلیغات گسترده، مالباخته اقدام به پرداخت ۲۰ هزار ریال برای عضویت در گروه به منظور ارسال شارژ رایگان سیم کارت‌های اعتباری کرده و از آن طریق اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربر از طریق درگاه جعلی ایجاد شده، اطلاعات حساب قربانیان از این طریق هک شده و در ادامه ازطریق همراه بانک‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب‌ها می‌کرد و برای این که شناسایی نشود اقدام به خرید کارت‌های بانکی افراد معتاد کرده و پس از واریز وجه‌های سرقتی به کارت‌های بانکی خریداری شده، آنها را برداشت می‌کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی نوجوان ۱۶ ساله‌ای شدند که اقدام به هک کردن اطلاعات حساب مالباختگان می‌کرد، که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا شهرستان فردیس منتقل شد.

سرهنگ جنتی گفت: متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره ای جز اعتراف نداشت به پولشویی و برداشت غیر مجاز از حساب ۱۵ نفر از شهروندان در سراسر کشور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در خصوص شیوه و شگرد این هکر ۱۶ ساله گفت: متهم در ابتدا اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال های پر بازدید شبکه‌های مجازی ، افراد را ترغیب به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان کرده و در مرحله بعد پس از هک کردن اطلاعات حساب آنها اقدام به برداشت موجودی حساب افراد از طریق خرید و برداشت وجه نقد می کرد.

وی با بیان این که تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد از شهروندان خواست : چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند .

سرهنگ جنتی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی شان و برداشت غیر مجاز از این کارت‌ها موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ حسین احمدی با اشاره به اینکه مال باختگان پس از برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی شان متوجه تعویض کارتشان شده اند افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم ضمن شناسایی طعمه‌های خود در اطراف خود پرداز‌ها و جلب اعتماد آنان و اخذ رمز کارت به بهانه کمک در انتقال یا برداشت وجه در فرصت مناسبی کارت‌های عابربانک مال باختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می‌کرد.

وی گفت: کارآگاهان پس از بررسی دقیق اظهارات مالباختگان، تصاویر بدست آمده متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی وی را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان نیشابورافزود: متهم تاکنون در تحقیقات انجام شده به ۸۲ فقره کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده و تحقیقات از وی برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.


دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد