Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:22:30 GMT

اعلام قیمت جدید محصولات کشاورزی در نامه حجتی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۷۱۴

اعلام قیمت جدید محصولات کشاورزی در نامه حجتی

وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم و سایر محصولات زراعی را برای سال زراعی ۹۹ــ۹۸ اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور نرخ پیشنهادی خرید محصولات کشاورزی برای سال زراعی 99ــ98 را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی هر کیلوگرم گندم معمولی را 2295 تومان و گندم دروم را 2389 تومان اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل  35 درصد رشد یافته است؛ نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال گذشته 1700 تومان و گندم دروم 1770 تومان بود.

بیشتر بخوانید: مشکل اقتصاد گوجه فرنگی کجاست؟ مصرف لبنیات در کشور ۲۱ درصد کاهش یافت انتشار قطره چکانی آمار رشد اقتصادی +آمار

قیمت پیشنهادی هر کیلوگرم جو نیز در سال زراعی جاری 49 درصد رشد داشته و از 1163 تومان به 1733 تومان رسیده است.

نرخ پیشنهادی چغندر قند بهاره و پاییزه به‌ترتیب 5020 تومان و 4912 تومان اعلام شد که در مقایسه با سال گذشته  34 و 35 درصد رشد داشته است.

در این نامه همچنین آمده است که به‌ازای هر کیلوگرم چغندرقند بهاره 50 تومان و چغندر پاییزه 100 تومان به مبلغ خرید تضمینی اضافه می‌شود.

مبنای عیار قند چغندر بهاره 16درصد و چغندر پاییزه 15 درصد اعلام‌ شده است.

همچنین اعلام شده است که به‌ازای هر تن چغندرقند بهاره دو کیلوگرم قند با نرخ 750 و 20 کیلوگرم تفاله خشک با نرخ 120 تومان و به‌ازای هر تن چغندرقند پاییزه دو کیلوگرم قند یا شکر با نرخ 650 تومان و 20 کیلوگرم تفاله خشک با نرخ  100 تومان به‌عنوان جایزه تحویل شود.

بنابراین گزارش این نرخ‌ها توسط شورای اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و  نرخ نهایی را اعلام می‌کند. نرخ پایین خرید تضمینی گندم و چغندر قند در سال زراعی گذشته باعث شد که کشاورزان از کاشت و تحویل محصول خود به دولت خودداری کنند و میزان خرید تضمینی کمتر از برآوردها بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن سازمان برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی حجتی محمد باقر نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد