Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-24@17:51:39 GMT

ورود 45 رتبه تک‌رقمی کنکور به دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۷۲۳

ورود 45 رتبه تک‌رقمی کنکور به دانشگاه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران از ورود ۴۵ رتبه تک رقمی کنکور به دانشگاه تهران برای مهر سال ۹۸ خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی، رفاهی و فعال کردن باشگاه دانش آموزی این گرایش در سال‌های آینده افزایش یابد. جنوب نیوز: دکتر مجید سرسنگی در حاشیه آیین استقبال از نو دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار ایسنا، به جزئیات ورود دانشجویان جدید و پذیرش دانشجو از میان رتبه‌های برتر در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: چند سالی است که آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران را به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم که برنامه بسیار بزرگی است و امسال نیز حدود ۳۵۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی در مراسم امروز شرکت کردند و این مراسم فقط متخص دانشجویان دوره کارشناسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار دانشجوی جدید در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای مهر امسال در دانشگاه تهران پذیرش شدند و حدود ۵ هزار نفر از خانواده‌های دانشجویان جدید دوره کارشناسی در آیین استقبال از نودانشجویان امروز شرکت کردند که این خانواده‌ها در ۱۵ مکان مختلف دانشگاه حاضر می‌شوند و از برنامه‌های مختلف نظیر مشاوره، و موضوعات خانوادگی مورد مشاوره قرار می‌گیرند؛ بنابراین دانشگاه تهران در مراسم امروز میزبان حدود ۸۵۰۰ نفر از دانشجویان و خانواده‌های آن بود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشگاه تهران هر سال میزبان بخش عمده‌ای از دانشجویان برتر کنکور در رشته‌های مختلف است و امروز نیز در گروه‌های آموزشی مختلف تعداد زیادی از دانشجویان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند که حدود ۴۵ درصد از دانشجویان رتبه‌های تک رقمی کنکور امروز جزو این تقدیرشدگان بودند.

دکتر سرسنگی همچنین یادآور شد: به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از داوطلبان رتبه‌های برتر کنکور دانشگاه تهران را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کردند و ما امیدواریم این موضوع سال به سال افزایش پیدا کنند و با برنامه‌های که دانشگاه تهران دارد از یک سو بهبود هر چه بیشتر کیفیت آموزشی دانشگاه تهران، توجه به مسائل پژوهشی و خدمات رفاهی در کنار توجه به برنامه‌های طرح باشگاه دانشجویان این گرایش برای حضور در دانشگاه تهران افزایش پیدا کنند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها