Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:09:04 GMT

زوال سالانه 7000 میلیارد تومان در بخش کشاورزی ابرکوه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۷۵۰

زوال سالانه 7000 میلیارد تومان در بخش کشاورزی ابرکوه

فرماندار ابرکوه خسارت فرصت‌های از دست رفته در بخش کشاورزی ابرکوه را سالانه حدود هفت هزار میلیارد تومان ذکر کرد و جهاد برای تغییر الگوی کشت در این شهرستان را یک تکلیف خواند.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «محمد کاظمی‌نسب» در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه در استان یزد گفت: بخش کشاورزی ابرکوه با مصرف چهار هزار لیتر آب در ثانیه و اشتغال هشت  هزار نفر، سالانه 800 میلیارد تومان سود و خلق ثروت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تنها یکی از واحدهای صنعتی شهرستان با مصرف آب کمتر از 10 لیتر در ثانیه  سالانه بیش از 800 میلیارد تومان سودآوری دارد، تأکید کرد: این آمار و وضعیت نشان می‌دهد که باید در رابطه با بهره‌وری بخش کشاورزی تجدیدنظری در شهرستان صورت گیرد و تحولی اساسی در الگوی کشت و شیوه آبیاری انجام شود.

کاظمی‌نسب به هزینه فرصت‌های از دست‌رفته در بخش کشاورزی که کمتر به آن توجه می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزی ابرکوه می‌تواند در یک سال حدود هفت هزار میلیارد تومان سود داشته باشد که متأسفانه در حال حاضر سود این بخش 10 برابر کمتر از این میزان است.

وی با بیان این که کشاورزی ابرکوه ناگزیر به تغییر الگوی کشت است، ابراز کرد: باید چرایی مقاومت بهره‌وران در مقابل تغییر الگوی کشت شناسایی شود و از این خسارت بزرگ که هر سال به بخش کشاورزی شهرستان وارد می‌شود، جلوگیری کرد.

فرماندار  ابرکوه  اقدام به جهاد تغییر الگوی کشت را تکلیف دستگاه‌های مربوطه دانست و تأکید کرد: بیش از این نباید برای کشاورزی به شیوه سنتی، وقت و اعتبار صرف کرد.

ضرورت هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های کاردانش برای تأمین آینده شغلی موضوعی بود که در ادامه این نشست از سوی «محمدعلی کریمی» رییس اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان مطرح شد.

وی از ساماندهی 10 هزار دانش‌آموز در 107 فضای آموزشی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر شش طرح مدرسه‌سازی در شهرها و روستاهای ابرکوه در حال ساخت است و این در حالی است که 33 مدرسه فرسوده در شهرستان نیز نیازمند بازسازی هستند.

کریمی با اشاره به بیکاری و بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان رشته انسانی، ابراز کرد: برای جلوگیری از این وضعیت باید در بین اولیا این انگیزه را ایجاد کرد که فرزندان خود را به سمت رشته‌های کاردانش و فنی هدایت کنند تا آینده شغلی آنان تأمین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرماندار ابركوه کشاورزی شوراي اداري تغییر الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا مقدم در بازدید از مزارع یونجه این شهرستان گفت: میاندوآب با وجود ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود از اینرو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه بمنظور تولید و تامین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده است و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

وی افزود: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است و بطور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان تولید می‌شود.

مقدم یادآور شد: در راستای کنترل عوامل خسارتزا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از این بازدید را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان