Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک مطالعه خلاقانه در آلمان نشان می‌دهد، با بهبود تجهیزات نیروگاه‌های بزرگ در این کشور که برای کاهش تولید آلاینده‌ها طراحی شده بودند، سطح شادی گزارش شده از سوی افراد افزایش پیدا کرده است. این مطالعه بر روی یک نظرسنجی بلندمدت تکیه دارد که ۳۰ هزار آلمانی را شامل می‌شود که در اطراف نیروگاه‌ها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، برای دهه‌ها، تولید ناخالص ملی تنها استانداردی بود که می‌شد با آن دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرد. اما در دوران امروز اقتصاد قوی یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با افزایش شادی شهروندانش همراه شود. عوامل موثر دیگری نیز دخیل هستند. دلایل محیط زیستی مانند کیفیت هوا و یا فضاهای سبز شهری در سطح زندگی افراد بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش کانورسیشن، مدت‌هاست که مزایای مواردی نظیر دسترسی به پارک‌ها و آب‌نماها برای سلامت شهروندان اثبات شده است، اما اخیرا شروع به مطالعه نقش آلودگی هوا در سطح شادی و سلامت عمومی روان ما کرده‌اند.
تاثیرا آلودگی هوا بر احساسات مردم چیست؟
سلامتی، عملکرد شناختی و کارآمدی شغلی از جمله نتایج ملموس یک هوای سالم است. از سوی دیگر سطح کیفی پایین هوا می‌تواند به طور قابل توجه‌ای تاثیرات معکوسی داشته باشد. از این جمله می‌توان به افزایش مرگ و میر نوزادان و بیماری‌های تنفسی اشاره کرد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند سالانه ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عوامل مرتبط با هوای ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.
یک مطالعه خلاقانه در آلمان نشان می‌دهد، با بهبود تجهیزات نیروگاه‌های بزرگ در این کشور که برای کاهش تولید آلاینده‌ها طراحی شده بودند، سطح شادی گزارش شده از سوی افراد افزایش پیدا کرده است. این مطالعه بر روی یک نظرسنجی بلندمدت تکیه دارد که ۳۰ هزار آلمانی را شامل می‌شود که در اطراف نیروگاه‌ها زندگی می‌کنند.
آلودگی هوا به روش‌های گوناگونی می‌تواند آثار زیانبار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد. تأثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت است. آسیب‌پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از دیگران است. کودکان کم سن و سال و سالمندان بیشتر از دیگران از آلودگی هوا آسیب می‌بینند.


برچسب ها: آلودگی ، شهروندان ، هوا

منبع: خرداد

کلیدواژه: آلودگی شهروندان هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت

شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هم اکنون روی عدد ۸۳ قرار دارد و کیفیت هوای تهران قابل قبول اعلام شده است.

همچنین شاخص آلودگی در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۷۳ قرار داشته و کیفیت هوا قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال جاری ۵ روز پاک و ۲۸ روز قابل قبول داشته است.

دیگر خبرها

  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت
  • استوارت میل و شادی
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان