Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@11:52:56 GMT

هزینه تولید شغل در بخش تعاون کمتر از بخش‌های دیگر است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۹۴۶

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری در نشست هم اندیشی با تعاونگران استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور خاص است، گفت: معتقدیم در چند دهه اخیر بارها این مشکلات و هزینه‌های تحمیلی به کشور، به وجود آمده ولی مردم و مسئولان در کنار هم توانسته‌اند گردنه‌های سختی را که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیش می‌آید، بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر حمایت از تعاونی‌ها تاکید و بیان کرد: قطعا حمایت از تعاونی‌ها می‌‌تواند به یک اشتغال پایدار منطقه‌ای کمک کند و باعث رونق تولید شود، چرا که هزینه‌های ایجاد شغل در یک تعاونی پایین‌تر از هزینه برای ایجاد اشتغال در بخش‌های دیگر است.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: در همین راستا در دوره جدید سیاست‌هایی را در بخش تعاون دنبال کردیم و معتقدیم بخش تعاون نیازمند دو رویکرد جدی و جدید است یک شفافیت و دوم نوآوری.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دلیل بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی تعاونگران، نبود شفافیت و عدم نظارت مستمر اعضا در پی فعالیت‌های مدیران عامل و هیات مدیره است  که برای حل این مساله یک سامانه جامع هوشمند تعاون طراحی کرده‌ایم.

کبیری در ادامه با اشاره به این که این سامانه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مهیاست و در روز جهانی تعاون به صورت آزمایشی از این سامانه رونمایی شد، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس در بحث قوانین هستیم تا برای اولین بار در استانها اعضا تعاونی‌ها بتوانند به صورت هوشمند بر روی فعالیت مدیران عامل و هیات اجرا نظارت کنند تا مشکلات حل شود .

معاون امور تعاون وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: از توسعه و تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و خط اعتباری خوبی را از صندوق نوآوری شکوفایی برای تعاونی‌های دانش بنیان گرفته‌ایم.

کبیری ادامه داد: با تاسیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون به دنبال ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم تا با حمایت از آنها با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بخش تعاون یک بدنه تحصیل کرده، نخبه و کارآفرین را ایجاد کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تعاون تعاونی ایجاد شغل ایجاد شغل در بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین درویشی عصر سه شنبه در شورای هماهنگی بخش تعاون استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و موفقیت‌های این اداره کل در دولت سیزدهم گفت: آموزش و تقاضامحوری در حوزه تولید و اشتغال باید زودبازده باشد.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف داریم که آموزش‌ها توسط ۲۰ مرکز دولتی و ۲ هزار و ۵۸۳ آموزشگاه آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش برای ارتقای مهارت‌افزایی شاغلان در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع شد و افزود: ۹۰ درصد آموزش جدید را با کمک بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از تدوین شیوه‌نامه برنامه‌های هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: هفته کارگر فرصتی است که بتوانیم زحمات این عزیزان را به جامعه و مردم معرفی و از تلاشگران عرصه کار و تولید تجلیل کنیم.

ابوعلی مهدی زاده تصریح کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام برنامه‌های شاخص در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: در هفته کارگر سعی داریم از کارگران، کارفرمایان، خانواده‌های آنان و خانواده معزز شهدا و مدیران و واحدهای نمونه استان به نحو شایسته ای تقدیر کنیم.

کد خبر 6080132

دیگر خبرها

  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود