Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:24:42 GMT

28400 خانوار مرزنشین از سود صادرات مرزی بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۰۸۶

28400 خانوار مرزنشین از سود صادرات مرزی بهره مند می شوند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، ضمن اشاره به مزایای جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه جویی در مصرف سوخت، در خصوص صادارات فرآورده به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشیان گفت: سود حاصل از اجرای این طرح به حساب ۲۸ هزار و 400 خانوار مرزنشین واریز می شود.

به گزارش ایسنا،عبدالله گیتی منش، در بازدید از پایانه های مرزی باشماق و سیرانبند، بازنگری و اصلاح برخی از فرآیندهای اداری و عملیاتی در مرز باشماق توسط دستگاه های خدمت رسان در جهت روان سازی تردد خودروهای سنگین را ضروری عنوان و اظهار کرد: استفاده از خدمات الکترونیک، سامانه فروش مرزی، اعطای معافیت پرداخت مابه التفاوت نرخ نفتگاز به کامیون‌های ایرانی خروجی از مرز و غیره در جهت تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه های مرزی استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با مدیرکل گمرک باشماق، پایانه باشماق را فرصتی مناسب برای جذب بازار اقلیم کردستان عراق عنوان و به رتبه دوم این پایانه مرزی در مبادلات کالا در سطح کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروهای ترانزیتی و ترانشیپی در این بازارچه در جهت روان سازی و تسهیل فرآیندهای عملیاتی، بازنگری و اصلاح امورات مرتبط با دستگاه های خدمت رسان ضروری بوده که این شرکت ضمن مطالعه دقیق وضع موجود در این جهت برنامه ریزی خواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، ساماندهی نیروهای کنترلی مستقر در مرزباشماق، نحوه فعالیت جایگاه شرکتی و جانمایی برای استقرار جایگاه سیار عرضه سوخت در محوطه خروجی از بازارچه باشماق را از برنامه های آتی این منطقه عنوان و خواستار تعامل و همکاری سایر ادارات با این شرکت شد.

وی با اشاره به تفاوت قیمت سوخت در دوسوی مرز و سو استفاده افراد سودجو از این موضوع، از تردد میانگین روزانه 400 دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز خبر داد و خاطرنشان کرد: جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، صرفه جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان سوخت، تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و درآمدزایی دولت از جمله مزایای استفاده از سامانه های نرم افزاری و پایش و کنترل کارکنان این شرکت می باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ضمن اشاره به مزایای جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه جویی در مصرف سوخت، اقدامات این منطقه در خصوص صادارات فرآورده به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشیان استان را تشریح کرد و یادآور شد: سود حاصل از اجرای این طرح به حساب ۲۸ هزار و 400 خانوار مرزنشین واریز می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، در راستای نظارت بر فرآیند کنترل و پایش کامیون های ترانزیتی و ترانشیپی عبوری از مرزهای استان، نحوه صادارات فرآورده های نفتی و پایش عملکرد کنترلی کارکنان شاغل در جایگاه های مرزی، از پایانه مرزی باشماق مریوان و بازارچه مرزی سیرانبند بانه بازید و با مدیرکل گمرک باشماق نیز دیدار کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات مرزی استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران گفت: علاوه بر ۱۵ جایگاه کوچک مقیاسی که مقرر شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل احداث شود، مناطق شهرداری تهران نیز نسبت به احداث این جایگاه ها اقدام می کنند.

بیگی افزود: تاکنون ۴ جایگاه احداث و به بهره برداری رسیده است. در حقیقت شرکت ساماندهی مشاغل اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره برداری رسیده و ۱۱جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف های طولانی برای سوخت گیری، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی تأکید کرد: هر ۴ جایگاه بنزین کوچک مقیاس احداث شده به بهره برداری رسیده است؛ اما شرکت نفت از این تعداد باید برای برخی جایگاه ها سوخت رسانی را انجام دهد تا فعال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد