Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود یک سوم متخصصین و فوق تخصص‌های فعال در حوزه وزارت بهداشت از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع دستیاران جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امروز ما در آستانه آغاز هفتمین دهه فعالیت دانشگاه شهید بهشتی قرار داریم؛ گفت: طی ۶ دهه فعالیت، حدود ۷۰ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف علوم پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۱۵ هزار نفر از این تعداد در دوره‌های پزشکی عمومی، داروسازی و دندانپزشکی و ۱۰ هزار نفر از مقاطع تخصصی و فوق تخصصی دانش آموخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقاجانی با اشاره به آمار وزارت بهداشت در این رابطه، تصریح کرد: با نگاهی به آمار وزارت بهداشت متوجه می‌شویم که حدود یک سوم متخصصین و فوق تخصص‌های فعال در حوزه وزارت بهداشت از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت دانشگاه از لحاظ آمار کمی و کیفی، افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در ۲۸۵ رشته مقطع، ۱۳ دانشکده و ۲۰ بیمارستان توسط ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی در حال آموزش هستند. همچنین با بیش از ۵.۵ میلیون جمعیت تحت پوشش، در مجموع از نظر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء دانشگاه از لحاظ کیفی، تاکید کرد: با وجود تحریم‌های موجود در زمینه تولید مقاله با ۳۶ درصد رشد کمی و ۴۹ درصد رشد کیفی با توجه به استنادات و ارجاعات جایگاه مطلوبی داریم.

آقاجانی با بیان اینکه دانشگاه دیگر به دنبال رشد و توسعه کمی نیست، اظهار کرد: با این حال توسعه کیفی در ۲ گروه بالینی و غیربالینی به طور جدی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت آموزش مبتنی بر صلاحیت‌های شش‌گانه مانند دانش‌پزشکی، مراقبت از بیمار، اخلاق پزشکی، مهارت ارتباطی و ... در دوره‌های بالینی، تصریح کرد: اولویت دانشگاه در دوره‌های غیربالینی حرکت به سمت فناوری، تولید و کارآفرینی است. به عبارت دیگر فارغ‌التحصیل PhD دانشگاه نباید به صورت آموزش برای آموزش «بازگشت به دانشگاه به عنوان هیئت علمی» تربیت شود، بلکه باید در بازار کار به دنبال تولید فناوری و کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پرونده الکترونیک در دانشگاه و ثبت الکترونیک اطلاعات بیماران در بیمارستان‌ها، خطاب به دستیاران جدیدالورود، اظهار کرد: اجرای طرح پرونده الکترونیک از حدود ۲ سال گذشته در بیمارستان‌های دانشگاه و در حوزه‌های مختلف پاراکلینیکی، تست‌ها، پاتالوژی، تصاویر پزشکی و ... آغاز شده و با توجه به اهمیت و مزایای گوناگون این طرح، باید توسط دستیاران جدید نیز رعایت شده و مورد توجه قرار بگیرد.

آقاجانی در خاتمه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت کرامت انسانی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خطاب به دستیاران ورودی جدید بر رعایت اصول اخلاق پزشکی و احترام به اساتید و پیشکسوتان دانشگاه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محمد آقاجانی وزارت بهداشت پزشک عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز پزشکان متخصص در بیمارستان کنگان ارائه خدمات کردند.

وی اضافه کرد: متخصصان اطفال، داخلی، قلب، بیهوشی، جراح عمومی، ارتوپد، مغز و اعصاب، چشم، طب اورژانس، جراح مغز، گوش و حلق و بینی، پاتولوژیست، رادیولوژیست، داروساز و فوق تخصص قلب اطفال مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ۲۵ پزشک متخصص و پنج پزشک عمومی در این ایام در بیمارستان حضور یافتند و به مراجعین خدمات ارائه دادند.

ملکی زاده اضافه کرد: کل مراجعین بیمارستان در این هشت روز تعطیلی پنج هزار و ۷۸۸ نفر بودند که هزار و ۵۰۰ نفر از آن تنها مراجعین سرپایی بخش اورژانس این مرکز درمانی بوده‌اند و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات بخش تصویربرداری، آزمایشگاه، درمانگاه و اورژانس بهره‌مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کادر بهداشت، درمان و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند.

ملکی زاده افزود: مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی از استراحت خود گذشتند تا بستری ایمن برای مسافران نوروزی و شهروندان فراهم شود.

نادر شکیب آزاد معاون درمان، سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عبدالرسول عباسی مدیر دفتر پرستاری، سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل، ناصری مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، فاطمه آهو خوش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، سیده انسیه ساجدی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و برخی از مسئولین بیمارستان نیز در این بازدید حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و تبریک سال نو به کادر بیمارستان در جریان وضعیت رسیدگی به بیماران و مسائل بیمارستان قرار گرفت.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پایگاه اورژانس شهری کنگان نیز بازدید کرد.

کد خبر 6064280

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان