Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:03:17 GMT

باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۱۵۰

باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: قبض کاغذی در آینده ای نزدیک دیگر وجود نخواهد داشت و ابلاغ های پیامکی می شود، باید به گونه ای رفتار کنیم که شهر را برای رانندگان متخلف نا امن کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ محمدرضا محمدی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اشاره به تصادفات پنج ماهه استان اصفهان، اظهار کرد: در این مدت شاهد کاهش حدود ۹ درصدی جان باختگان در استان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به شاخص مورد نظر در برنامه نزدیک شده ایم که امیدواریم بتوانیم این روند کاهشی را کنترل کنیم. در حوزه تصادفات جرحی نیز افزایش وجود داشته که البته قابل مهار است. در مرداد ماه نیز کاهش ۶۱ درصدی فوتی سر صحنه ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به پرحادثه ترین روز استان گفت: روز چهارشنبه با اختصاص۳۱.۶ درصد به عنوان پرحادثه ترین روز استان و ساعات ۱۸ تا ۲۱شب پرحادثه ترین ساعت بوده است. متاسفانه بیشترین علت تصادفات، به علت بی توجهی به جلو است. 

۴۵ درصد جانباختگان تصادفات موتورسوارها هستند

محمدی با بیان اینکه ۴۵ درصد فوتی ها ناشی از تصادفات موتور سیکلت ها است، ادامه داد: متاسفانه آمار استفاده از کلاه ایمنی خوب نیست. در این زمینه برنامه های آموزشی، فرهنگی و مقابله ای خواهیم داشت و اگر موتور سواری کلاه ایمنی نداشته باشد، طبق قانون، بار اول یک هفته و بار دوم یک ماه موتور سیکلتش توقیف خواهد شد.

وی افزود: دستور ایست توقف برای کنترل مدارک موتور سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند و شاکی ندارند و تخلفات حادثه ساز نیز نداشته باشند وجود نخواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر لزوم فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه، اظهار کرد: در استان های دیگر برنامه ای به عنوان "کلاهی برای زندگی" اجرا شده است که نتیجه خوبی داشته و در اصفهان نیز قصد داریم چنین برنامه هایی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد موتورسوارانی که فوت شده اند به دلیل ضربه به سر بوده است، تصریح کرد: در این راستا برنامه های جدی را دنبال می کنیم و علاوه بر حضور در مدراس که بتوانیم از طریق بچه ها به پدران و برادرانشان اهمیت استفاده از کلاه ایمنی را آموزش دهیم، در نظر داریم که چندین کلاه ایمنی به موتورسواران بدهیم. خوشبختانه شرایط مطلوبی در اصفهان وجود دارد و زیرساخت ها در معاونت شهری و سیستم نظارت هوشمند شهر خوب است، اما هنوز هم کافی نیست.

محمدی با اشاره به آغاز مدارس اظهار کرد: دو هفته اول مهرماه تمام فعالیتهای عمرانی در معابر شهری به استثنای معابر اورژانسی باید با کسب مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی باشد. همچنین در این دو هفته تردد وسایل سنگین نیز با نظارت بیشتر خواهد بود. در کنار این موارد تجهیز ایمنی، سرعتگاه ها، خط کشی ها و علائم ترافیکی در محدوده مدارس از دو سه ماه قبل پیگیری شده است. ضمن اینکه بر سرویس های مدارس نیز نظارت خواهد شد، آموزش مدیران مدارس پیگیری می شود و امکان رصد سرویس های مدارس برای ما فراهم است که اگر تخلفی صورت بگیرد مجوز سرویس مدارس از آنها سلب می شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار داریم که رانندگان تاکسی، سرویس ها و حمل ونقل عمومی حتی یک مورد تخلف حادثه ساز نداشته باشند و اگر تخلفی صورت بگیرد، این افراد طبق قانون نمره منفی بیشتری برایشان لحاظ خواهد شد. رانندگان سرویس های مدارس باید توجه داشته باشند که خودرو آنها سالم و معاینه فنی داشته باشد و اگر فاقد معاینه فنی است حتما از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

محمدی، وجود کمک های اولیه را از نیازهای ضروری سرویس مدارس اعلام کرد و افزود: سرویس های مدارس باید حتما این موضوع را لحاظ کنند و مراقب باشند که بچه ها حتما از درب راست پیاده شوند.

گزارش پلیس مدرسه اعمال قانون می شود

وی با اشاره به همیاران پلیس گفت: رانندگان به دستور همیاران پلیس نگاه مثبت تری دارند. پیشنهاد به مدیران مدارس این است که بحث پلیس مدرسه را جدی بگیرند. این یک اقدام فرهنگی است و ما نیز از این بچه ها حمایت خواهیم کرد، فرمان این دانش آموزان فرمان ما است. مصوب قانونی وجود دارد که اگر پلیس مدرسه گزارشی از تخلفات رانندگان بدهد از سمت ما اعمال قانون خواهد شد.

محمدی از برگزاری همایش های متعدد در آستانه هفته ناجا خبر داد و تصریح کرد: یکی از این برنامه ها تجلیل از رانندگان نمونه است. در همین راستا در مساجد مدارس حضور خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به بحث "دوردور" ماشین‌ها گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون ۳۵۰۰ دستگاه خودرو هنجارشکن به پارکنیگ منتقل شده اند، که برخی از این خودروها چندین بار به دفعات متوقف شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح عابریار در برخی استان ها، گفت: اجرای این طرح را در اصفهان ضروری نمی بینم. در شهر اصفهان افسران رانندگی کمی داریم و در این زمینه بحث سیستم های هوشمند بیشتر می تواند کمک کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ترافیک ایجاد شده در زمان مسابقات فوتبال در محدوده ورزشگاه نقش جهان، گفت: ترافیک تا ۴۰ دقیقه طبیعی است، اما نباید تبدیل به بحران شود. حتما در این زمینه پیگیر نواقص دوربین های این ورزشگاه هستیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۸۰۰ نفر ارزیابی خواهند شد تا به‌عنوان معلم وارد کلاس درس شوند و در مرحله اول این طرح بیش از ۹۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.


وجیهه فاضل با اشاره به درنظرگرفتن ۶۰ حوزه ارزیابی برای برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه‌بهتر این آزمون اندیشیده شده است.


وی با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان در بدو ورود به‌نظام آموزشی گفت: اولین گام در مسیر علم‌آموزی، سنجش دقیق و اصولی نوآموزان است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان، برنامه‌ریزی آموزشی مناسب برای هر دانش‌آموز صورت گیرد.


وجیهه فاضل افزود: در حال حاضر تعدادی از نواحی و مناطق استان در شیفت بعدازظهر نسبت به سنجش نوآموزان اقدام می‌کنند، از نواحی و مناطق استان اصفهان خواست تا با تشویق و ترغیب فرزندان خود، زمینه حضور آنان در این فرایند مهم را فراهم کنند.


وی با اشاره به موضوع نظام دوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پس از چند سال غفلت از این موضوع، از سال گذشته مجدداً پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.


فاضل با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ درصد مدارس استان نظام دوری را اجرایی کردند، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شاهد افزایش تعداد این مدارس خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم
  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است