Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@01:12:40 GMT

جنگ‌طلبی که جانشین بولتون شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۲۸۳

جنگ‌طلبی که جانشین بولتون شد

ساعت24-«رابرت او برایان» که «دونالد ترامپ» به تازگی وی را به عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب کرده سابقه سیاست های تندروانه درمورد روسیه، چین و ایران دارد.

مجله آمریکایی «مادر جونز» در گزارش در همین زمینه نوشت: او برایان که به عنوان جانشین «جان بولتون» منصوب شده با بسیاری از دیدگاه های «جان بولتون» موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قبل از پیوستن به دولت ترامپ مشاور «میت رامنی» و «اسکات والکر» نامزدهای سابق جمهوریخواه برای ریاست جمهور گذشته بوده است.

در اکتبر ۲۰۱۱، او برایان به عنوان تیم مشاوره سیاست خارجی و امنیت ملی میت رامنی معرفی شد.

در ۱۱ مه ۲۰۱۵، اسکات والر فرماندار ایالت ویسکانسین اعلام کرد که او برایان برای دوره ریاست جمهوری خود به عنوان مشاور در امور سیاست خارجی و امنیت ملی فعالیت خواهد کرد.

او برایان همچنین از منتقدان توافق هسته ای است که در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا منعقد شد.

او مدعی است که توافق هسته ای ضمن مشروعیت بخشی به برنامه هسته ای ایران، احتمالا منجر به بروز رقابت تسلیحاتی جدیدی در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

نماینده ویژه سابق رئیس جمهوری آمریکا در امور گروگان‌گیری بویژه از لغو تحریم های ایران در دولت اوباما ناراضی است و مدعی است که پولی که ایران بابت لغو تحریم دریافت کرده، خرج گروه های نماینده این کشور در لبنان، سوریه، عراق و یمن می شود.

او برایان قبل از پیوستن به دولت ترامپ با پیشنهاد لغو تحریم ها به عنوان پیش شرط مذاکرات با ایران مخالفت کرد.

وی در یک مصاحبه رادیویی در ژوئیه سال ۲۰۱۵ مدعی شد که تنها تغییری که پس از توافق حاصل آمده، علنی شدن برنامه هسته ای ایران درمقایسه با فعالیت های زیرزمینی بوده است.

او برایان افزود: این برنامه اکنون مشروعیت یافته و ما قرار است برای پیشبرد این برنامه میلیاردها دلار پول داده و به آنها اجازه دهیم این پول را در اختیار گروه های نیابتی خود قرار دهد.

در زمان انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا، او برایان او را به عنوان «یک جمهوریخواه بسیار با تجربه در سیاست خارجی آمریکا در نسل ما» توصیف کرد.

بولتون هم در شرح کوتاهی درباره کتاب او برایان تحت عنوان « هنگامی که آمریکا خفته‌ است: اعاده رهبری آمریکا به جهانی غرق در بحران» به تمجیدهای او پاسخ داد و گفت: این کتابی است که ارزش خواندن دارد.

دیدگاه های جهانی او برایان و بولتون نیز مشابه هم است.

او برایان در مقاله ای در نشریه «نشنال اینترست» با اشاره به سخنان ساده لوحانه سال ۱۹۳۸ «نوئل چمبرمن» نخست وزیر وقت انگلیس به هیتلر، توافق هسته ای دولت اوباما را به تمسخر گرفت.

بولتون از هواداران سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بود اما به دلیل اختلافات با ترامپ به دلیل خواسته او برای کاستن از تحریم های ایران کنار گذاشته شد.

تارنمای «آکسیوس» در گزارشی در همین زمینه نوشت: بولتون تمایلی به کاستن از تحریم های ایران نداشت و بر این باور بود که سیاست «فشار حداکثری» کارآمد است.

اکنون او برایان که قرار است به ترامپ درباره سیاست ایران مشاوره دهد، مانند بولتون با دادن پول به اصطلاح دشمنانی مانند ایران به عنوان بخشی از مذاکرات مخالفت کرده است.

او برایان سال گذشته در مطلبی که تارنمای «هیل» منتشر کرد، مدعی شد: اعطای پول به «کشورهای تروریست و منفور» فقط باعث تشویق بیشتر «آدم ربایی و در و رنج بیشتری برای مردم آمریکا می شود».

او برایان 53 ساله متولد لس آنجلس است و در دبیرستان کاردینال نیومن در کالیفرنیا تحصیل کرد.

وی درجه دکترای حقوق خود را از دانشگاه برکلی، دانشکده حقوق بولت هال و لیسانس هنر خود را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از میرر، در دهه ۶۰ میلادی پلیس شهر میدلنز انگلستان، با چندین گزارش روبه‌رو شد که از آزار جنسی پسربچه‌ها توسط یک مرد حکایت داشت. همه قربانیان مشخصات مشترکی از متهم ارائه کرده بودند اما تحقیقات پلیس برای شناسایی این مرد به جایی نرسید.

حتی چند پسر بچه به طرز عجیبی ناپدید شدند که هرگز اجسادشان پیدا نشد.

دیوید اسپنسر ۱۳ ساله و پاتریک وارن ۱۱ ساله از جمله پسربچه‌های گمشده بودند که هرگز پرونده آنها به نتیجه نرسید و مانند یک راز باقی ماند.
پلیس به دنبال حل این معمای عجیب بود تا اینکه در سال در سال ۱۹۶۸، پسربچه‌ای ۱۴ ساله به نام روی توتیل ناپدید شد. خانواده این پسر بچه به پلیس گفتند که روی پول‌های خود را برای خرید یک دوچرخه جمع کرده و روزی که ناپدید شد، قرار بود برای خرید دوچرخه به بازار بروند اما او در راه بازگشت از مدرسه ناپدید شد.

با این اطلاعات پلیس تحقیقات خود را برای پیدا کردن پسر نوجوان آغاز کرد تا اینکه بعد از ۳ روز جسد او در منطقه جنگلی در میکلهام پیدا شد.
بررسی‌های پزشکی قانونی نشان می‌داد که نوجوان ۱۳ساله پس از اینکه از سوی قاتل ربوده شده، مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در نهایت به قتل رسیده است.

کاراگاهان جنایی برای حل این پرونده مخوف به بررسی‌های خود ادامه دادند و تنها سرنخ آنها، دی‌ان‌ای قاتل بود که در محل جنایت باقی مانده بود. اما در این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌های گم شدن پسربچه‌ها، به نتیجه نرسیدند و پرونده راکد ماند.

بعد از ۳۰ سال از قتل پسربچه ۱۳ساله بود که عامل این جنایت به طور اتفاقی شناسایی شد. آن روز ماموران پلیس خودرویی را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف کردند. راننده خودرو مردی به نام برایان فیلد بود. ماموران حدس زدند که وی معتاد است و به همین دلیل از او تست اعتیاد گرفتند و همزمان دی‌ان‌ای وی را در سیستم کامپیوتری پلیس ثبت کردند و متوجه راز مخوفی شدند.
در بررسی‌های کاراگاهان مشخص شد که دی ان ای این مرد، به پرونده قتل پسربچه‌ای که ۳۰ سال پیش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده بود همخوانی دارد.

بنابراین تحقیقاتی برای حل معمای ۳۰ ساله آغاز شد و در نهایت برایان به قتل پربچه اعتراف کرد و گفت که مقتول را، زمانی که از مدرسه به خانه می‌رفت به بهانه‌ای اغفال کرده و به منطقه جنگلی برده است. سپس نقشه شوم خود را اجرا کرده و برای اینکه لو نرود، او را به قتل رسانده است.

بعد از جنایت نیز به خانه نزد همسر و کودک تازه متولد شده‌اش رفته در همه این مدت توانسته از دست پلیس مخفی بماند.

بدین ترتیب برایان در سال ۲۰۰۱ به جرم تجاوز و قتل پسر بچه ۱۴ ساله به حبس ابد محکوم شد. در این سال‌ها پلیس معتقد بود که او با پرونده‌ کودکان گم شده ارتباط دارد و افراد دیگری را نیز با همین شگرد به قتل رسانده اما هیچ وقت مدرکی علیه او پیدا نشد.

او ۲۳ سال را در زندان سپری کرد تا اینکه در روز دوشنبه دادگستری انگلستان اعلام کرد برایان فیلد در سن ۸۷ سالگی در زندان یورکشایر به کام مرگ رفت و به این ترتیب اسرار دیگر جنایاتی که مرتکب شده بود را با خود به گور برد.

کد خبر 846774 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم حوادث جهان قتل - قاتل بريتانيا

دیگر خبرها

  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است