Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:50:11 GMT

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۳۸۲

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده آغاز شد

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت و احمدرضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا نماینده دادستان تهران اتهام آنان را به مشارکت در اخلال عمده به مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان اعلام کرد که از طریق اخلال در نظام تولید و قاچاق دارو انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده دادستان فعالیت های متهمان ضربه سنگینی به حوزه منابع عمومی در بخش دارو وارد کرده و موجب عدم تولید داخلی دارو و کمبود دارو به عنوان نیاز اساسی مردم شده است.
وی افزود: متهمان از سال ۹۲ اقدام به خرید انبوه دارو کرده اند و بدهکاری های ایشان غیر از خسارات وارده است. در این میان چک های متهمان برگشت خورده و به بهانه های مختلف سعی داشته اند به فعالیت های خود ادامه دهند.
نماینده دادستان گفت: شرکت های داروسازی از جمله جابربن حیان، شرکت دارو پخش، شرکت پارس دارو، شرکت کاسپین، شرکت لابراتوارهای رازک، شرکت فارابی و برخی دیگر از شرکت های وابسته به هلدینگ شستا به دلیل تضییع و تصرف در اموال و تحصیل مال از طریق نامشروع از شبنم نعمت زاده، علیرضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا هر یک شکایت های جداگانه ای مطرح کردند. همچنین شرکت استراژن دارو، شرکت شفاطب پرتو دارو، شرکت ایران سرنگ، شرکت البرز دارو، شرکت فارماشیمی و شرکت داروسازی ریحانه اصفهان از دیگر شاکیان هستند.
به گفته نماینده دادستان ۹۰ درصد از سهام شرکت سهامی خاص دارویی رسا متعلق به دختران نعمت زاده است و ۴۰ درصد از سهام آن را خانم شبنم نعمت زاده دارد. البته ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی ها مربوط به شستا است و ۲۰۰ فقره چک بلامحل صادر شده است که وزارت اطلاعات در اسفند ۹۶، مراتب را به رئیس جمهوری اعلام کردند و رئیس جمهوری در پاسخ پی نوشت کرد با پیگیری وزارت اطلاعات حقوق مردم تامین شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مبارزه با مفاسد اقتصادی کشف داروی غیرمجاز شبنم نعمت زاده حسن روحانی قوه قضاییه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران

دومین روز مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد از صبح امروز در پنج وزن دوم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، روز دوم مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام " عبدالله موحد " با رقابت حدود 100 کشتی‌گیر از تیم‌های ایران، قزاقستان، هند و عراق در پنج وزن دوم در شهرستان بابلسر آغاز شد. 

کشتی گیران شرکت کننده در این جام، در پنج وزن دوم 48 – 55 – 65 – 80 و 110 کیلوگرم امروز سه شنبه، 28 فروردین روی دو تشک در سالن شهیدان نوبخت شهر بابلسر برای کسب عنوان قهرمانی با هم سرشاخ خواهند شد.

مسابقات رده بندی و فینال این وزن‌ها نیز عصر سه شنبه با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار می‌شود.

در روز نخست این مسابقات نیز 112 کشتی‌گیر در پنج وزن 45- 51- 60 – 71 و 92 کیلوگرم با هم رقابت کردند که در نهایت کشتی گیران ایرانی در هر پنج وزن صاحب نشان‌های طلا شدند.

در دیدارهای پایانی وزن 45کیلوگرم،  امیرعباس رمضانی (ایران)  پاراتمش سوریکانت (هند)، در وزن 51 کیلوگرم: سام ارشد (ایران) بنیامین امیدی (ایران)، در وزن 60 کیلوگرم: یاسین طیبی (ایران)  مبین گردشی (ایران)، در وزن 71 کیلوگرم:  ابوالفضل شمسی پور (ایران) صالح محمدی (قم) و در وزن 92کیلوگرم: امیررضا علی پور (ایران)  امیرحسین محمدی (ایران) صاحب مقام‌های قهرمانی و دومی شدند.

این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران را نیز دارد، در 10 وزن برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات تیم هند با 20 کشتی‌گیر، عراق با 13 کشتی‌گیر و قزاقستان با 10 کشتی‌گیر حضور دارند. 

همچنین نفرات اول تا دهم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به همراه یک تیم از منتخب شهرستان بابلسر و یک تیم از منتخب مازندران به روی تشک خواهند رفت.

نخستین دوره این مسابقات به میزبانی شهرستان آمل و دومین دوره آن در شهرستان بابلسر زادگاه این پهلوان کشتی مازندران برگزار شد.

عبدالله موحد، زاده 29 اسفند 1318 در بابلسر با 6 مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد. 

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال 1968 و در المپیک مکزیکوسیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به دست‌آورد، اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک 1972 بازماند.

این کشتی‌گیر نامی ایران، کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد، زیرا غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • نعمت‌پور: کاویانی‌نژاد و مُهمدی آماده شرکت در گزینشی‌ هستند
  • آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران
  • صعود سعید اسماعیلی به نیمه‌نهایی
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • دور جدید رسیدگی به پرونده متهمان تشکیلات مجاهدین خلق از امروز