Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به موفقیت برنامه «عصر جدید» و قرار گرفتن آن در صدر برنامه‌های پرمخاطب سیما در نوروز و تابستان ۱۳۹۸، اخلاص در عمل و لطف خداوند متعال را در کنار تلاش حرفه‌ای گروه سازنده مؤثر دانست و افزود: کسی که بخواهد به مردم یاری رساند و با امیدبخشی دل آن‌ها را شاد کند، خداوند نیز او را یاری می‌کند و شما با برنامه‌ریزی درست و هنرتان توانستید گوشه‌ای از توانمندی‌های مردم ایران را به تصویر بکشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عسکری رئیس صداوسیما، «عصر جدید» را برنامه‌ای امیدآفرین، نشاط‌بخش و وحدت‌آفرین خواند و از قضاوت‌های دلسوزانه و دقیق داوران این برنامه قدردانی کرد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق و علمی فصل دوم این برنامه پربارتر ساخته شود، اظهار کرد: باید در قالب پژوهش‌های متعدد در زمینه ویژگی‌های رسانه‌ای این برنامه تحقیق و دلایل خلق چنین برنامه موفقی را احصا کرد و در کنار آن درپی تقویت برنامه و رفع نواقص احتمالی بود. 

علی عسکری تصریح کرد: مردم ایران عامل اصلی انقلاب اسلامی ایران بود و توانستند این بار امانت را تا کنون با وجود تمام مشکلات حفظ کنند که نشان از توانمندی‌های بی‌نظیر آن‌ها دارد و اگر قاب تلویزیون به این مردم رشید اختصاص یابد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

وی از توانمندی‌های مردم ایران به عنوان گنجی پنهان یاد کرد که گوشه‌ای از آن در فصل اول برنامه «عصر جدید» به تصویر درآمد و این برنامه دریچه‌ای برای یافتن این گنج پنهان شد.

رئیس سازمان صداوسیما از سازندگان برنامه «عصرجدید» خواست تنوع موضوعات این برنامه‌ را در فصل بعدی وسعت ببخشند و توانایی‌های مردم ایران را در سراسر کشور کشف و به همه معرفی کنند.

رئیس رسانه ملی تولید و پخش برنامه جذاب و امیدآفرین را در قاب سیما موجب پیوند بیشتر میان مردم و رسانه ملی دانست و افزود: این پیوند هر چه بیشتر شود اعتماد به رسانه بالاتر خواهد رفت و امیدوارم این برنامه بتواند در آینده نیز همچون فصل اول آن برای مردم، امیدآفرین و جذاب باشد. همه وجود ما عشق به مردم و خدمت به آن‌هاست و این برنامه، نماد و نمایشی از این عشق و قله‌ای از محبت و مهربانی به مردم سراسر ایران بود و به ویژه در کمک به سیل زدگان این عشق و همدلی در عصر جدید و در رسانه ملی نمودی دیگر داشت.

«عصرجدید» سطح جدیدی از استانداردهای برنامه‌سازی

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما نیز برنامه «عصر جدید» را قدم رو به جلویی در برنامه‌های سرگرمی تلویزیون خواند که هم از نظر فرم و قالب سطح جدیدی از استانداردهای برنامه‌سازی را نشان داد و هم از نظر محتوا قابل دفاع و پرفایده بود.

وی توجه به ظرفیت‌های نقاط دور و نزدیک کشور و استعدادهای مردم مناطق مختلف را از ویژگی‌های این برنامه خواند و گفت: برنامه «عصر جدید» به بسیاری از گروه‌ها اعتبار داد و به کسانی توجه کرد که تا کنون به آن‌ها آن‌طور که باید توجه نشده بود. اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، می‌توانیم تولیدات و آثار درخشانی را ارائه دهیم و این امر در ادامه مسیر همواره مورد توجه ما خواهد بود.

ناصر کریمان مشاور مدیر شبکه سه و مدیر سابق گروه اجتماعی این شبکه نیز توفیق برنامه «عصرجدید» را حاصل اخلاص عوامل سازنده دانست و گفت: تطبیق این برنامه با اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم و توجه به استعداهای موجود در کشور، اتفاقی بی‌نظیر بود.

احسان علیخانی نیز در این دیدار از پشتوانه پژوهشی این برنامه سخن گفت که موجب شد «عصرجدید» متناسب با ویژگی‌های فرهنگی کشور تولید و پخش شود.

وی حمایت‌های رئیس سازمان صداوسیما و مسئولان را از این برنامه در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه خواند و آن را از عوامل توفیق این برنامه برشمرد. علیخانی لطف مردم را از دیگر عوامل توفیق «عصر جدید» دانست و از نقش گروه تولید ۳۰۰ نفره این برنامه که بیش‌تر از جوان‌ها بودند، یاد کرد.

برگزاری کنسرت با خوانندگان «عصر جدید»

در ادامه، سیدبشیر حسینی این برنامه را نمونه‌ای موفق از سرگرم‌آموزی اسلامی دانست که الگویی برای برنامه‌سازی ایجاد کرده است.

امین حیایی نیز مهم‌ترین اتفاق این برنامه را امیدآفرینی برای جوانان دانست. آریا عظیمی نژاد هم از دغدغه این برنامه برای پرداختن به موسیقی نواحی یاد کرد که این برنامه به‌خوبی توانست آن را در مردم ایجاد کند. او همچنین از برگزاری کنسرتی در آینده با حضور خوانندگانی که در این برنامه شرکت کردند خبر داد.

رویا نونهالی هم به استقبال و رضایت‌مندی مخاطبان از این برنامه اشاره کرد و گفت: من در این برنامه توانستم دوباره خودم را احیا کنم و از این رضایت مردم بسیار خرسندم.

کد خبر 4725536 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صداوسیما برنامه عصر جدید احسان علیخانی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه موسیقی ایرانی سریال ایرانی سینمای مستند بازیگر تئاتر سازمان سینمایی خانه هنرمندان ایران کنسرت موسیقی بازیگر سینما اکران عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم. همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر، مسابقات و پویش‌های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و ... تهیه و پخش شد.

وی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا، ادبا و فرهیختگان، نویسندگان، نخبگان علمی، قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند.

رئیس صدا وسیما در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود. ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه‌ طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است.

وی همچنین افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صداو سیما با اعلام اینکه طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است، افزود: مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود.

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به سال گذشته
  • نوروز و رمضان ۱۴۰۳ با رسانه ملی
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین