Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی الهیار ترکمن بابیان اینکه سال مالی 1398 را در شرایط آغاز کردیم که به دلیل عدم وجود نقدینگی تخصیص‌های سال 1397 در آخرین روز کاری سال گذشته مورد اقدام قرار نگرفت، اظهار کرد: 1200 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان شامل حق‌التدریس شاغلین، حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمت، حق‌الزحمه امتحانات، فوق‌العاده نوبت دوم، اضافه‌کار نیروهای اداری و برخی موارد دیگر به سال جاری منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مورد برنامه‌ریزی مالی ما را برای تهیه یک برنامه زمانی مشخص جهت پرداخت مطالبات و هم برای ایفای تعهدات سال 1398 با دشواری‌هایی روبه رو کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع افزود: به دلیل شرایط کشور، تأمین نقدینگی در خزانه داری با محدودیت های قابل‌توجهی روبه رو است لذا در این شرایط، رویکرد تعاملی و هماهنگی بین دستگاهی خاصی مورد نیاز است تا زمینه برای ایفای تعهدات فراهم شود. در این زمینه سازمان برنامه‌وبودجه و مجموعه خزانه داری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش های زیادی انجام دادند لذا بخشی از مطالبات در ابتدای سال جاری پرداخت شد و بخش دیگر نیز در روز گذشته تأمین اعتبار و به استان ها ابلاغ شد.

وی در خصوص ماهیت اقلام تأمین اعتبارشده گفت: 321 میلیارد تومان اعتبار از خزانه داری کل کشور دریافت و به استان¬ها ابلاغ‌شده است که برای پرداخت مواردی مانند حق التدریس شاغل، فوق العاده نوبت دوم و اضافه‌کار کارکنان اداری است. البته با پیگیری انجام‌شده از طرف وزیر آموزش‌وپرورش 450 میلیارد تومان دیگر نیز در شرف تأمین اعتبار است که امیدواریم این مبلغ تا اواسط هفته دیگر دریافت و ابلاغ نماییم.

الهیار ترکمن در پایان اضافه کرد: از صمیم قلب برای تأخیری که در پرداخت مطالبات فرهنگیان ایجاد می شود متأسف هستیم اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در هر فرصت و با هر حجم اعتبار بتوانیم این مسئله را حل کنیم و فرهنگیان عزیز اطمینان خاطر داشته باشند که پیگیری مطالبات آنان فراموش‌شدنی نیست و نهایت تلاش گروه مالی وزارت آموزش‌وپرورش برای حل این مشکل است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی قلب معاون برنامه ریزی نقدینگی وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است