Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:07:02 GMT

۳۵۰۰ خودرو به دلیل هنجارشکنی در اصفهان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۵۴۹

۳۵۰۰ خودرو به دلیل هنجارشکنی در اصفهان توقیف شد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد ‌تصادفات ناشی از خطای انسانی است، گفت: ۳۵۰۰ خودرو به دلیل هنجارشکنی در اصفهان توقیف شد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور خود به عنوان رئیس جدید پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: لازم است که در ابتدای کار از زحمات سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس سابق راهور استان اصفهان که به درجه بازنشستگی نائل آمدند تقدیر و تشکر کنیم و برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی در تمام مراحل زندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه به میزان زیادی می‌تواند به پلیس کمک کند چرا که پیام‌ رسانه‌ها و اصحاب رسانه بازدهی خوبی دارد. رسالت اصحاب رسانه حساس است و با کمک یکدیگر می‌توانیم در حوزه ایمنی ترافیک شاهد اتفاقات موثری باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان پیرامون گزارش تصادفات تصریح کرد: طی گزارش 5 ماهه تصادفات در سال جاری شاهد کاهش 9 درصدی آمار جان باختگان در استان اصفهان بودیم و امید است که در این ایام باقی‌مانده به پایان سال نیز این روند کاهشی آمار را کنترل کنیم. در حوزه تصادفات جرحی  نیز طبق آمار پزشکی قانونی افزایش چشمگیری به دنبال داشتیم ولی این در حالی است که در مردادماه سال جاری کاهش 61 درصدی آمار فوتی سر صحنه را شاهد بودیم.

وی افزود: چهارشنبه‌ها از ساعات 6 عصر تا 10 شب با شاخص 31.6 درصد به عنوان پرحادثه‌خیزترین روز هفته تعیین شده است و لازم به ذکر بوده که بیشترین علت تصادف در استان اصفهان و البته کشور عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی  است.

سرهنگ محمدی درباره آمار فوتی راکبان موتورسیکلت بیان کرد: موتورسیکلت‌سواران 45 درصد از آمار فوتی را شامل می‌شوند به گونه‌ای که آمار استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان نیز متاسفانه آمار مناسبی نیست و در این باره برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و برخوردی مناسبی را در پیش داریم. در مقابل امتیازهایی نیز برای راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند در برنامه خود خواهیم داشت.

ضرورت تدوین طرح جامع ترافیکی اربعین از قصرشیرین تا خسروی؛ نقاط حادثه‌خیز باید آشکارسازی شودسردار هادیانفر: جدایی پلیس راه تهران بزرگ از بخش تهران ‌تصویب شد/شناسایی 1858 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشورخوزستان| جاده مواصلاتی بخش گلگیر حادثه‌خیز و وسعت آن بسیار زیاد است

وی خاطرنشان کرد: اگر راکبان موتورسیکلت ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند، دستور ایست به آن‌ها داده نمی‌شود ولی در مقابل آن در صورت عدم استفاده از کلاه ایمنی ضمن دستور ایست و توقف، تمامی مدارک آن‌ها بررسی خواهد شد و این در حالی است که وسیله آن‌ها برای بار نخست به مدت یک هفته و برای دفعات بعدی با مدت بیشتری توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه مسائل زیرساختی شرایط مطلوبی را در پیش دارد و "کلاهی برای زندگی" عنوانی است که در همایش‌ها و برنامه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی استفاده خواهد شد چرا که 80 درصد از فوتی‌های راکبان موتورسیکلت بر اثر اصابت ضربه به سر بوده است. دقیق بودن و خستگی ناپذیر بودن دوربین‌ها در کاهش تعداد تخلفات و حوادث می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید در 2 هفته نخست مهرماه به هیچگونه فعالیت‌های عمرانی در معابر سطح شهر به استثنای موارد اورژانسی اجازه فعالیت داده نخواهد شد چرا  که طبق قانون تمامی فعالیت‌ها در معابر شهری نیازمند کسب اجازه از پلیس راهور است و با متخلفین این حوزه طبق تبصره 3 ماده 14 با برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در خصوص تردد خودروهای سنگین نیز طی 2 هفته نخست مهرماه حساسیت بیشتری به خرج داده، تامین و تجهیز موارد ایمنی اطراف مدارس از 2 تا 3 ماه پیش به صورت جدی پیگیری شده و همچنین نظارت بر سرویس مدارس نیز با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد و در این زمینه با افرادی که بیش از ظرفیت خودرو سرنشین داشته باشند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: کوچک‌ترین تخلف نیز از رانندگان تاکسی و سرویس‌های مدارس انتظار نمی‌رود و در این راستا و در جهت ایمنی بیشتر دانش‌آموزان و مسافران نمره منفی بیشتری برای این افراد اعمال خواهد شد. این در حالی است که از به کارگیری خودروهای فاقد معاینه فنی نیز برای سرویس‌ مدارس ممانعت به عمل آمده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به مشکل ترافیک در زمان تعطیلی مدارس بیان کرد: در جهت کاهش موضوع ترافیک زمان تعطیلی مدارس نیز به آموزش و پرورش پیشنهاد شده است در صورت وجود زیرساخت و امکانات سرویس مدارس در محوطه مدارس توقف داشته باشند، همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ها نیز در طول سال و در استفاده از وسیله شخصی با حداکثر ظرفیت در شهر تردد کنند.

وی پیرامون اهمیت پلیس مدرسه تصریح کرد: یکی از دستور کارهای پلیس در اصفهان ایجاد پلیس مدرسه است چرا که رانندگان به دستورات همیاران پلیس و پلیس مدارس توجه بیشتری دارند و پیشنهاد ما به مدیران مدارس در نظر گرفتن افرادی برای این کار است. طبق قانون فرمان پلیس مدارس برابر فرمان پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ محمدی درباره برنامه‌های هفته ناجا بیان کرد: همایش دوچرخه سواری و همایش شهری موتورسواران قانون‌مند در سطح استان اصفهان، حضور دانش آموزان و همیاران ترافیک در پارک ترافیک و مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی در جهت تشویق و تجلیل از رانندگان قانون‌مند از جمله برنامه‌های هفته ناجا است و این در حالی است که همیشه در زمان فعالیت خود هدایایی را برای افراد قانون‌مند به همراه داشته‌ام.

وی ادامه داد: رویکرد پلیس رویکرد آموزشی و هوشمندسازی و مقابله با هنجارشکنی است و طرح‌هایی را برای افرادی که در خیابان‌های اصفهان به دور دور و هنجارشکنی می‌پردازند خواهیم داشت. 3 هزار و 500 خودرو از اردیبهشت‌ماه سال جاری به علت هنجارشکنی در این زمینه به پارکینگ منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: با نیروی انسانی پلیس به تنهایی نمی‌توان کلانشهری مانند اصفهان را مدیریت کرد، اگر کمبودی در نحوه برخورد با تخلفات وجود دارد به دلیل زیرساخت‌ها بوده که امید است به زودی ریسک تخلف برای رانندگان را به صفر برسانیم.

وی بیان کرد: بیش از 70 درصد از تصادفات ناشی از خطای انسانی است. باید در قانون برخوردهای سفت و سختی برای متخلفین استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی اندیشیده شود به گونه‌ای که یکبار اعمال قانون فرد متخلف برای یک سال آن فرد کافی باشد.

سرهنگ محمدی درباره مشکل ترافیک در زمان بازی‌های لیگ برتر در اصفهان افزود: طبیعی است که در اصفهان و با 2 تیم ریشه‌داری که دارا است ترافیک شهری در زمان مسابقات به وجود بیاید، اما راهکارهای لازم در جهت کاهش این معضل مطالبه‌گری به حق شهروندان است و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با خودروهای تک سرنشین نیز باید به سراغ کارهای فرهنگی برویم و بدون شک کارهای آموزشی و فرهنگی را در این حوزه پیش خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ز/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه ساز در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای خراسان رضوی توقیف شد.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود: ۵۷ دستگاه از این خودروهای حادثه ساز توقیف شده مربوط به مشهد است.   وی اضافه کرد: همچنین دیروز مرتکبان ۱۴ هزار و ۵۰۸ تخلف راهور در استان خراسان رضوی جریمه شدند که سه هزار و ۸۸۷ مورد از این تعداد تخلف حادثه ساز است.   جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: روز گذشته ۱۱۹ فقره تصادف جرحی در شهرهای استان رخ داد که ۱۱۹ نفر در این سوانح مصدوم شدند.   وی ادامه داد: ۴۹۷ فقره تصادف خسارتی نیز در این بازه زمانی رخ داد که ۳۹۸ فقره از این تعداد مربوط به مشهد است.   اسدنژاد گفت: سرعت بالا، مکالمه با تلفن همراه و توجه نکردن به جلو از مهمترین دلایل وقوع سوانح رانندگی است.   روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کند.

دیگر خبرها

  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان