Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:16:26 GMT

تجمیع مسجد، کلیسا و کنیسه در پروژه «خانه ابراهیمی»

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۵۹۳

تجمیع مسجد، کلیسا و کنیسه در پروژه «خانه ابراهیمی»

ساخت پروژه‌ تاریخی «خانه ابراهیمی» با تجمیع کلیسا، مسجد و کنیسه در یک مکان و با هدف پیوند بیشتر میان پیروان اسلام، مسیحیت و یهودیت در ابوظبی آغاز شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «forums.catholic»، ساخت پروژه تاریخی جدید با تجمیع کلیسا، مسجد و کنیسه در یک مکان در ابوظبی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پروژه تحت عنوان «خانه ابراهیمی» تا سال 2022 میلادی تکمیل می شود.

 

این نهاد جدید قادر به ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه تحقق اهداف «سند برادری بشر برای صلح جهانی و زندگی مشترک» است که به امضای «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان و «احمد الطیب» امام جماعت الازهر رسید.

 

این سند در جریان بازدید پاپ از ابوظبی در فوریه سال جاری میلادی امضا شد.

 

در پی جلسه تحلیف کمیته عالی در واتیکان در اوایل ماه جاری، گردهمایی نیویورک دومین باری بود که کمیته عالی در طول دو هفته تشکیل جلسه داد.

 

کاردینال «پیترو پارولین»،وزیر خارجه واتیکان در اوایل سال جاری میلادی  گفت: بهبود روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده و خواهد بود.

 

در همین راستا پاپ فرانسیس برای شرکت در کنفرانس گفتگوهای میان مذهبی که با حمایت شورای اسلامی شیوخ واقع در امارات برگزار شده بود، به ابوظبی رفت.

 

در این سفر «سند برادری بشر برای صلح جهانی و زندگی مشترک» امضا شد که اولین نتیجه عملی آن ساخت نهاد خانه ابراهیمی در ابوظبی برای پیوند بیشتر میان اسلام، مسیحیت و یهودیت است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی اردبیل اربعین حسینی کانون های مساجد دفاع مقدس فعالیت های مسجدی مساجد جهان کلیسا ابوظبی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را تا تیر سال جاری با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ تکمیل کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای ۱۴۰۳ برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و زمان‌بندی پروژه‌های سال جاری، تکمیل مقدمات و طراحی آن، همچنین اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سبدهای زمانی سه ماهه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای در شهرداری با بخش‌های مختلف از جمله مناطق و معاونت‌ها برگزار و درباره زمان‌بندی پروژه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها هماهنگی و مذاکرات لازم انجام شده است، افزود: از دیگر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای ارائه ۶۰ خدمت اصلی شهرداری اصفهان به‌منظور تحقق منطقه غیرحضوری بوده است تا از طریق برنامه «اصفهان من» به سوی ارائه خدمات غیرحضوری و حذف مراجعه شهروندان گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تیم پروژه، شرح وظایف مشخصی تعریف و این تیم در منطقه ۶ شهرداری مستقر شده است تا خدمات غیرحضوری کلید بخورد و به مرور خدمات به سایر مناطق تسری پیدا کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری) را داریم که این هفته (ششم اردیبهشت) با محوریت ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در سالن اجتماعات قطار شهری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسائل شهری استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را آغاز کردیم و تا تیرماه سال جاری سعی می‌کنیم این برنامه با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها نهایی و ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ این برنامه عملیاتی تکمیل می‌شود، گفت: برای توسعه و ترویج صنایع دستی، در تعامل مشترک با اداره کل میراث فرهنگی خانه امین‌ التجار را به‌عنوان فضایی برای گردهمایی، تعامل و هم‌اندیشی ذی‌نفعان حوزه صنایع دستی از دستگاه‌ های دولتی، مردم و ان‌جی‌اوها در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 746832

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی